Geleceğimizin Resmini Çizmek

Geleceğinin Resmini Çiz - Sevgili Beyaz Kağıt

{Görsel, The Toyota Dream Car Art Contest haberinden alınmıştır.}

Social Science Research Network’ün araştırmasına göre, %65'imiz, görsel hafızamız ile bilgileri kaydediyor ve öğreniyor. Görsel verilerin hayatımızdaki etkisi öyle büyük ki, bir anı, isteği, düşünceyi veya beklentiyi bir görsel ile eşleştirdiğimizde zihnimizde çok daha güçlü bir yer ediniyor ve belki de soyut birşeyi bir nevi somutlaştırıyoruz. Bu şekilde, kulağa her ne kadar enteresan gelse de, o görsele ulaşma ihtimalimizi ciddi anlamda artırıyoruz.

Vision board

‘Vision board’ kavramını duymuş olma ihtimaliniz olasıdır diye düşünüyorum. Ben lisedeyken bir ara çok yaygın olduğunu hatırlıyorum mesela; dergilerden beğendiğimiz yazıları, fotoğrafları, çizimleri kesip biçip büyükçe bir kartonun üzerinde kolaj yapıp duvarlara asardık. Hayallerimizin erkeği, ülkesi, yemeği, kıyafeti, sahip olmak istediğimiz vücut, yavru köpekler, aşka ve hayata dair mottoların olduğu rengarenk kolajlar. O zaman bunlara ulaşmak belki esas hedef değildi, ama her gün en beğendiğimiz görsellerden bir seçkiyi görmek yüzümüzü güldürürdü. Liseden çok sonra, iş hayatına başladığım dönemlerde yine karşıma çıkmaya başlamıştı bu ‘vision board’lar. Bu sefer en beğendiğimiz yakışıklı oyuncuların fotoğraflarıyla kaplanmıyordu, daha gerçekçi bir hal almıştı. Hayatımızda olmasını istediğimiz ve hayalini kurduğumuz şeylere ait görsellerle, hedeflerimizi anlatmak ve kendimize anımsatmak için derlendiği kolajlara dönüşmüştü. İşin doğrusu, ben liseden sonra bu kolajlardan hiç yapmadım, ama azıcık ucundan benzer şekilde Pinterest’te board’lar oluşturmaya başladım kendime. Bu arada kullanmayanlar için, Pinterest tam olarak bu amaca hizmet eden, belirli konularda beğendiğiniz görselleri bir araya getirebildiğiniz (ve bence çok keyifli) bir platform.

Geleceğinizin Resmini Çizin

Bu konu benim nereden aklıma geldi durduk yerde peki? Geçtiğimiz günlerde rastgele Ted Talks videoları izliyordum ve Patti Dobrowolski’nin, Draw Your Future adlı konuşmasına denk geldim (videosu aşağıda). Yukarıda yazdığım gibi, bir veriyi bir görselle eşleştirdiğimizde %65 oranında daha iyi hatırladığımız noktasından yola çıkarak, geleceğimizin resmini çizmeyi öneriyor. Videoda örnek olarak Joe adlı hayali birinin hayatını ele alıyor ve tablonun sol tarafına Joe’nun mevcut hayatını çiziyor, sağ tarafına da Joe’nun hayal ettiği hayatın bir resmini. Bu arada söylememe gerek var mı bilmiyorum ama, Joe’nun mevcut hayatı, ortalamaya vurduğumuzda birçok beyaz yakalının yaşadığı veya en azından benzerlikler yakalayabilecekleri bir hayat :) Patti’nin söylediğine göre, geleceğimizi, çizimin ne kadar iyi veya kötü olduğundan bağımsız olarak, hayal ettiğimiz şekilde görebilmek, ona ulaşmamızı sağlayacak ilk adım. İstediğimiz birşeyi önce görmemiz, sonra inanmamız, sonra da ulaşmak için hareket etmemiz gerekiyor.

Bence de rakamlar yalan söylemez ve görselin gücü göz ardı edilemez. Şimdiye kadar hayallerimi yazıya döktüğüm, listeler halinde yazdığım çok olmuştur, ama hiç oturup onları resme dökmeyi denemedim veya ilerleyen yıllarda hayatımın nasıl olmasını istediğimi bir kolaj yapıp her gün gözümün önünde olacak bir yere asmadım. Meşhur ‘The Secret’ kitabının bahsettiği Çekim Yasası ve psikoloji araştırmalarında da önemli bir yeri olan bu konuyu daha ciddiye almaya ve en kısa zamanda hayallerimi görselleştirmeye karar verdim! Siz yapıyor musunuz, ne düşünüyorsunuz? Yazsanıza!

İlham dolu bir Pazar olsun!

Diğer ilham veren hikayelere ulaşmak için buraya bakabilirsiniz.

--

--

Elif Özgecan Hız
Wanderlust, Inspiration & Career Adventures

Helping businesses grow through #inboundmarketing 🚀 Advocate of #remotework👩🏻‍💻 I write in English & Turkish. * http://elifhiz.com/