HTC Desire 820 root Android 6.0.1 marshmallow

Wojciech Parys
Wojtek1150.
Published in
3 min readAug 21, 2016

Cześć! Jakiś czas temu mój telefon dostał update’a do Androida 6 marshmallow. Wszystko fajnie, tylko przy aktualizacji zapomniałem, że na 5.1 robiłem roota i “trochę” namieszałem i no cóż.. pozostawiłem telefon na oryginalnym recovery z szósteczką na pokładzie. Po kilku miesiącach użytkowania nie mogłem już wytrzymać ponad 200 systemowych aplikacji, które w połączeniu z kilkoma wgranymi przeze mnie dawały niestety efekt taki, że co chwila brakuje mi miejsca na telefonie. Zabrałem się więc za grzebanie po sieci…

Skutek był taki, że większość poradników prezentuje ROOT’a dla Lollipop’a a w dalszej części internetu znalazłem nawet instrukcje do Kitkat’a. Na twrp.me też niestety wersja 2.8 czyli support dla 5.1, więc wolałem nie ryzykować z wgrywaniem TWRP od innego telefonu, bo nie mam pojęcia co z tego wyniknie. Jednak w końcu na chińskiej stronie htcui.com udało mi się znaleźć to czego szukałem. Dla zainteresowanych podaję linka: http://htcui.com/10907.html

Zaryzykowałem i zapewniam, że działa jak należy, dlatego też chciałem się podzielić z Wami moim uproszczonym schematem wykonania ROOT’a na naszym HTC Desire 820, nie przedłużając zapraszam do lekturki ;)

Na początek

Co nam będzie potrzebne?

  • ADB, Fastboot i sterowniki do USB. Najprościej będzie pobrać tool’a z XDA Developers: [LINK]. Można także pobrać Google Android SDK, które też ma to w standardzie: [LINK]
  • TWRP recovery w wersji 3.0.2 dla naszego HTC. Które można pobrać albo z poradnika wyżej, albo paczki na końcu wpisu.
  • Jakieś 10min wolnego czasu

Przed przystąpieniem do dalszych działań należy pamiętać, że tracimy przez to gwarancję na software oraz przy odblokowywaniu bootloadera może nam wywalić do ustawień fabrycznych, także na własną odpowiedzialność oraz lepiej zrobić kopię zapasową.

Krok 1 — Przygotowanie

Najpierw oczywiście pobieramy i instalujemy oprogramowanie do tego potrzebne… Następnie podłączamy telefon do komputera i zgrywamy superuser.zip na kartę bądź do telefonu, przyda nam się to w kroku 4. Ważne by to zrobić teraz, bo dzięki temu zaoszczędzimy trochę czasu. Potrzebujemy też trybu debugowania USB, więc udajemy się do ustawień -> informacje -> Informacje o programowaniu -> więcej i klikamy na wersję kompilacji 7 razy, tak siedem razy i jesteśmy programistami :)

Krok 2 — Bootloader

Aby w ogóle rozpocząć cały proces trzeba najpierw odblokować telefon. Można to zrobić na stronie HTCdev.com/bootloader. Trzeba się tam zalogować/zarejestrować z poprawnym mailem, bo przyjdzie na niego plik z kodem odblokowującym nasz telefon.

Jeśli chodzi o wejście do bootloadera to możemy to zrobić nieco prościej niż na poradniku. Podłączamy nasz telefon (pamietamy o trybie debugowania USB), udajemy się do konsoli i odpalamy komendę

adb reboot bootloader

Telefon powinien nam się zresetować i uruchomić w do bootloadera. Sprawdzamy czy mamy dostęp do telefonu z poziomu fastboot’a komendą:

fastboot devices

Powinniśmy dostać zwrotkę z SN naszego telefonu. Przechodzimy zatem do wykonania kroków ze strony htcdev.com. I widzimy się w kroku 3 :)

Krok 3 — Instalacja TWRP

Ok, mamy już odblokowanego bootloadera, teraz krótka piłka. Udajemy się znowu do bootloadera, czyli ponownie:

adb reboot bootloader

Oraz sprawdźmy..

fastboot devices

Ok, teraz w komputerze przechodzimy do katalogu, gdzie pobraliśmy twrp.img i wykonujemy następującą komendę:

fastboot flash recovery twrp.img

Naszym oczom ukaże się taki obraz (a przynajmniej powinien):

Image 1

To wszystko mamy wgrane recovery. Teraz udajemy się do niego. Wybierając przyciskami głośności góra/dół pozycję recovery. Zatwierdzamy klawiszem blokady. Pojawi się nam komunikat o read only. Swipem kontynuujemy i przechodzimy do kroku 4

Krok 4 — SuperSU

Jesteśmy w TWRP recovery, jak ktoś zapomniał przekopiować to nic się nie stało, można zrestartować telefon wgrać na nowo, przejść komendą adb reboot bootloader i potem do recovery głośnością.. Żaden problem. Będąc już w TWRP klikamy sobie na zakładkę install, znajdujemy nasz plik superuser.zip, wybieramy i zatwierdzamy instalację swipem. Telefon nam się uruchomi ponownie i gotowe mamy roota :)

Pliki

W załączniku jest SuperSU, TWRP.img oraz fastboot-win ze strony HTCdev.com

[wpdm_package id=’3039']

Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam i czekam na komentarze :)

--

--