Milyon dolarlık bir WordPress Plugin işi nasıl kurulur? [Pippin’in Başarı Öyküsü]

Ali Demirci
WordPress Başarı Hikayeleri
11 min readFeb 7, 2018

Gerçek bir başarı öyküsü

Wordpress teması satarak ayda 30 bin $ kazanmak ilgi çekince bu alanda bir başka başarı hikayesi olan, Pippin’in aylık 190 Bin $ kazanma öyküsünü çevireyim dedim.

Yazının orjinaline bu sayfadan ulaşabilirsiniz. Bu yazı ile alakalı fikirlerimizi paylaştığımız, bize göre can alıcı noktaları belirttiğimiz podcast bölümümüze buradan ulaşabilirsiniz.

Yazıda bir sürü hata olacaktır, genel fikri vermeye çalışıp ayrıntılara takılmadım. Umarım birilerine yardımcı olur.

Hadi bu muhteşem başarı öyküsüne başlayalım.

Merhaba. Geçmişte neler yaptın ve şu an ne iş üstünde çalışıyorsun?

Benim adım Pippin Williamson. Ben Sandhills Development adında yazılım şirketi çalıştıran doğa severim. Biz WordPress kullanan site sahiplerine; Online Ticaret, Üyelik ve ‘Affiliate Marketing’ eklentileri geliştiriyoruz.

İlk ürünümü Haziran 2010'da, öğrenciyken yayınladım. Mücizevi bir şekilde, ilk satışım ürünü yayınladığım ilk bir kaç saat içinde gerçekleşti, sonra karşıya geçip normalde alamayacağım bir Latte aldım. Şimdi aylık 190 bin $ kazanan, 13'den fazla çalışanı olan bir şirketiz.

Sandhills Development’a başlamanız için sizi motive eden şey neydi?

2010'da ilk ürünümü yayınladığımda sadece ben vardım, ufak ürünler geliştiriyor ve müşteriler için freelance işler yapıyordum. Şu an yaptığımdan daha büyük şeyler yapmak veya bir firma kurmak gibi bir beklentim yoktu. Ben genellikle web geliştirme işleri ile uğraşıyordum(özellikle WordPress projeleri), iyi vakit geçiriyordum, anca faturalarımı ödeyecek kadar para kazanabiliyordum. Ayrıca ek gelir için tiyatroda -yarı zamanlı- sahne görevlisi olarak çalıştım.

Şimdiki eşim ile nişanlandığımızda web geliştirme ve ürün satma işini ciddiye almaya başladım, ve o üniversiteyi bitirince işler ciddileşmeye başladı.

Sonraki iki yıl bir sürü ufak WordPress Eklentileri ve bir kaç seçkin müşteri ile site geliştirme işlerine devam ettim. Bu benim için baya iyiydii. Müşteri tabanım ve gelirim aylık 100$ veya daha az iken, 20.000 $ — 25.000$ dolara çok hızlı bir şekilde geldi. 2013 başarında kendimi ve ailemi daha iyi izole etmek için işimi daha resmi hale getirmem gerektiğinin farkına vardım. 2013'ün ortaları aynı zamanda ürünlerimin büyüyüp kendim idare edemeyeceğim hale gelmişti ve bir çalışan almaya karar verdim.

2013 sonunda şirket; ben, bir çalışan ve 1–2 part time elemanı ile aylık 30.000 $ kazanıyordu.

Şirket ilk olarak Pippin’s Pages, LLC olarak açılmıştı, Özel websitesi geliştirmek ana işim olunca bıraktım ve Sandhills Development, LLC olarak değiştirdim.

İlk ürünü oluştururken neler oldu?

Başlangıçta yaptığım ürünlerin bir düzeni veya sebebi yoktu, aklıma eğlenceli bir fikir gelirse yapıp yayınlıyordum ve bir kaç dolar kazanıyordum. Tekini 5$ dan sattığım ufak widgetlar yapıyordum, Image Slider ekelntileri, Özel Font araçları, İçerik yönetim sistemi, SSS yönetimi vs… Gerçekten aklınıza gelebilecek her şey.

Bu gelişigüzel ürün gönderme işi ilk iki yıl benim için çok iyi gitti ve aylık 8.000 $ gelir noktasına kadar gelmiştim. Hiç çalışanım olmadığı ve çok düşük giderlerim olduğu düşünülürse iyi iş çıkarıyordum. Odağımı daralttım, bir defasında sadece kendi işimde zorlandığım bir noktaya çözüm getirmek amacıyla ürün geliştirdim.

Yap! Eksiğiyle gediğiyle bir şekilde yapıp(MVP) göndermezseniz hiç bir şey hayata geçmiyor.

Gelişmiş wordpress kaynaklarını satmak için üyelik tabanlı site açmak istiyordum, o anki hiç bir çözüm beni tatmin etmiyordu ve ben de kendim yapmaya karar verdim. Burdan Restrict Content Pro adında ürün çıktı ve şimdi şirketin 3 ana gelir kaleminden biri.

2012'nin başlarına kadar tüm ürünlerimi pazaryerlerinde satıyordum. Daha bağımsız olmak istiyordum, bununla beraber her şeyi kendim yönetmek. Ürünleri kendi sitemde satabileceğim seçeneklere bakmak için 1–2 hafta sadece araştırma yaptım, ve yine mevcut çözümler beni tatmin etmemişti. Bu beni kendi sorunumu çözmek için başka bir ürün yapmaya itti. Bu ürün sadece digital ürünler için online ticaret eklentisi olan Easy Digital Downloads’dı.

Easy Digital Downloads’ın piyasaya sürülmesi sattığım ürünlerin kontrolünü kendi sitem olan https://pippinsplugins.com‘a alma imkanı sağlamıştı.Bu hareket beni 2012'de aylık 6.000$-8.000$’dan, 2013'e aylık 30.000$ kazanca sıçrattı.

Easy Digital Downloads, Restrict Content Pro, and Pippin’s Pluginleri büyürken, daha hızlı büyümesi için affiliate sistemini başlatmak istedim. Pek bilmediğim bir alandı ve varolan çözümleri çok iyi araştırmadım. Bunun yerine ilk gördüğüm iyi görünen bir sistemi seçip başladım. Bu felaket benim için bir hayra dönüştü. Seçtiğim sistem hayli vaktimi, paramı ve emeğimi aldı ve kendi ürünümü yapmak için beni motive etti. Bu sistem, AffiliateWP, 2014'ün ilk aylarında yayınlandı. 8 aydan kısa bir sürede 0'dan aylık 22.000$’a geldi.

Restrict Content Pro, Easy Digital Downloads, ve AffiliateWP 3 ana gelir kaynağımız ama 2018'de 4. ve 5. de bunların arasına katılacak.

Kullanıcıların ilgisini çekmeyi nasıl başarıp Sandhills Development’ı büyüttünüz?

Başlangıçta müşteriler iki ana kaynaktan geliyordu :

  1. Büyük bir kitle ürünlerimi de satmış olduğum, CodeCanyon.net’den
  2. Sıkça yazdığım yazılar aracılığıyle oluşturduğum kitle

Code Canyon’dan gelen ziyaretçiler ilk başarım için çok önemliydi. Eskiden itibarım, takipçim ve potansiyel müşterilere ulaşacak durumum yoktu. Envato’nun (Code Canyon’un Sahibi) müşteri kitlesinden yararlanmak bana pazarlama yapmadan ilk müşteri kitlemi bulmamı sağladı.

Code Canyon ufak bir kullanıcı kitlesine çok hızlı bir şekilde ulaşmama yardımcı oldu, bu kitle kendi sitem,Pippin’s Plugin aracılığıyla emek vererek oluşturmaya çalıştığım kitleden daha fazlaydı. Ben haftada bir kaç tane blog yazıları ve yardımcı kaynaklar yayınlıyordum. Takipçi kitlem sıfırdan oluştu, bunu hızlı bir şekilde takip ederek oldukça hızlı bir şekilde inşa ettim.

Ürünlerim ve yazılarım vasıtasıyla site trafigini aylık bir kaç bin ziyaretçiden max 85.000 ziyaretçi’ye kadar çıkardım. Bu trafik ilk başarılarım için kritik derecede önemliydi. Şimdi pippinsplugins.com’un traafiği oldukça azaldı çünkü ziyaretçileri ürüne özel hazırlanmış websitelerine yönlendiriyoruz.

Bu aralar kitlemizi içerik, e-mail pazarlama ve social medya ile arttırmaya devam ediyoruz. İşin bu yeni geleneksel yönlerini daha yeni anlamaya başlıyoruz, fakat bunlar sadece son gelişmeler. Şirketin ilk 5 yılında pazarlama anlayışım baya gülünç durumdaydı. Ne yaptığım hakkında yazmak, odaklanmak ve sıkı çalışmayı biliyordum. Bu herkes için iyi olmayabilir, benim için oldu.

Şirketin ilk 5 yılında pazarlama anlayışım baya gülünç durumdaydı

Yazılarımdaki şeffaflık yönü bir çok kişinin ilgisini çekmişti.Her zaman başarilarını veya başarısızlıklarını açıklayarak başkalarının bunlardan faydalanmasını sağlayan firmaları takdir ettim, bunu devam ettirmeye ve daha sık firmanın işleyişi hakkında yazılar yazmaya karar verdim.

Her şeyi paylaştım. Gelir, Mental zorluklar, dönüm noktaları vs… Bu kullanıcılar ile aramda mühim bir güven oluşmasına yardım etti ve bu kullanıcılar daha sonra ücretli müşterilerim, fikir aldığım insanlar oldu, veya bazen her ikisi de.

İş Modeliniz Nedir ve Gelirinizi Nasıl Arttırdınız?

Biz ürünlerimizi kendi siteleri üzerinden yıllık abonelik şekilde her yıl otomatik yenilenen tarzda satıyoruz. Bu şu anda bize aylık $191.000 dolar gelir sağlıyor.

Son 5 yıl içinde ürün fiyatlarımızda ve satış modelinde ürün üzerinde önemli etkileri olan değişiklikler yaptık.

Code Canyon’a ilk başladığımda, ürünlerim bir kerelik alınıyordu ve ömür boyu erişim hakkına sahip olunuyordu. Hızlıca farkında vardım ki bu sürdürülebilir bir model değil ve kendi sitemde şartları kendim belirleyebileceğim şekilde satmak için çalışmaya başladım. Ürünleri bir kere kendi siteme taşıdığımda yıllık abonelik modeline geçip yeni müşteriler bulmak yerine varolan müşterilerimden ürünü idare edecek geliri sağlayabilecektim.

Nerdeyse her başarılı işte söyleniyor ama tekrar söyleyeceğim : fiyatları arttırmak yaptığımız en iyi işti.

2013'de Restrict Content Pro’nun fiyatını $24'dan $42 dolara çıkardık. Bu ortalama müşteri değerinde büyük artış sağladı, Codecanyon’dan sonra yapmamız gereken ilk işti. Fakar artık pazaryerindeki kadar kitlem yoktu, daha azalmıştı. Fakat ürün fiyatında artış yapmak gelirin stabil kalmasını ve her satış bankaya öncesinden daha çok para koymamı sağlıyordu. Envatoya %30 vermek yerine her satışın tamamını alıyordum.

2013–2015 arasında gelirimizi etkileyen tek gerçek, yeni ürünlerin tanıtımı ve varolan ürünlerin geliştirilmesiydi. Bu bizi $360.000'dan $1.140.000'a büyütmeye yetti.

2016 ve 2017'de nakit akışını olumlu etkileyen 3 farklı değişiklik yaptık.

Easy Digital Downloads ürünlerinin fiyatlarında önemli ölçüde artış yaptık. Fiyat değişikliği yeni kullanıcıların sayısını önemli ölçüde azalttı, ama eş zamanlı olarak aylık gelirimizi $10.000'dan $20.000'a taşıdı. Easy Digital Downloads ürünlerinin fiyat artışını yapmadan önce gelir gider dengesinde sorun yaşıyorduk. Müşteri sayısını azaltıp kullanıcı değerini arttırdığımızda projeyi karlı hale getirdik.

İkinci yaptığımız değişiklik yıllık otomatik yenilemeydi. Bundan önce bu tüm müşteriler için manueldi. Yenileme vakti yaklaştığında kullanıcı lisansı yenilemesi gerektiğine dair mail alıyordu. Fena değildi ama olması gerektiği gibi değildi. 2016 başında yeni satın alanlar için otomatik yenilemeyi aktif hale getirdik ve 2017'de yenilenme vakti geldiğinde aylık gelirimizde önemli ölçüde artış oldu.

Üçüncü, 2017 Mart’da AffiliateWP ve Restrict Content Pro pluginlerinin fiyatını arttırdık(ikinci defa). Bu fiyat değişikliği aylık yeni kazandığımız kullanıcı sayısını değiştirmeden, ortalama müşteri kazancını arttırdı.

Bu üç değişiklik bizi bir gecede aylık $123.000'dan $190.000'a taşıdı. Tabii ki tek gecede başarı diye bir şey yok. Aylar süren çalışmalar bizi tek gecelik başarıya götürdü.

Her yıl karı başarılı bir şekilde muhafaza ettik, ancak çok ufak rakamlardı. 2016 ve 2017 yılında yapılan değişiklikler 2–5% olan kar marjını 15-20%’ye kadar götürdü.

Geçmiş 8 yılın yıllık gelir dökümü:

Gelecek için hedefleriniz neler?

Sandhills Development’de en önemli felsefemiz insana değer vermek. Biz küçük bir ekibiz ve ekibimizi oluşturan insanlar şirketin en önemli parçası. Bu nedenle hedeflerimiz hayat kalitemizi ve mutluluğumuzu arttırmak için yapılandırıldı.

İşyerinde mutluysak işte daha iyi oluruz. Mutlu ve motive olmak kullanıcılara yardım etmek ve mükemmel ürünler yapmak için en iyi yol. Kişisel gelişim ve mutluluğumuzu sürdürebilmek için sürdürülebilir karlılığı sürekli takip ediyorum.

  1. Mali açıdan istikrarlı olun ve gelirdeki düşüşü azaltın
  2. Stratejik yatırım yapmak için yeterli kaynağa sahip olmak
  3. Her an doldurulmasi gereken rollere uygun adayları işe alma
  4. Çalisanlara asgari yasam sartlartindan daha yuksek maas ode
  5. Sevmediğiniz veya uğraşmadığınız ürünleri atabilecek kadarmali açıdan güvende olun
  6. Felaket anında şirketin ayakta duracak kadar nakite sahip olması

2016 ve öncesinde 2–5% kar marjı ile gelirde önemli düşüş yaşamak bizim için çok zorlu olurdu. Finansal olarak bir sıkıntı yaşarsak, şirket tüm yönden sıkıntı yaşar, hedefimiz sıkıntıdan uzak durmaktır. Çok basit ve saçma görünüyor olabilir ama kesinlikle doğru.

Nakit şirket için en önemli şey değil, ama şirket için önemli şeylerin devam etmesine izin verir. Bu yüzden, nakit kraldır.

2016 ve 2017'de fiyatlandırma ve satış modelinde yaptığımız değişiklikler 2017'de sürdürülebilir bir karlılık olmasını sağladı.

Benim hedefim 2018,2019 ve sonraki yıllarda bu kar seviyesini sürdürmek ve geliştirmek. Bunu yaparak onların kişisel gelişimi ve mutluluğu için gereken esnekliği salayabilirim. Bu da müşterilerimiz ile en iyi şekilde ilgilenmemizi sağlar.

Üstesinden geldiğiniz ve karşılaştığınız en büyük zorluklar nelerdir?

Küçük ve büyük çok fazla vardı. Bence en büyüğü Easy Digital Downloads için 3üncü parti yazılımları için pazaryeri oluşturmak, bunu 4 yıl boyunca sürdürmek ve 2017 Ekimde kapatmak.

Easy Digital Downloads fremium modeli ile dağıtılıyordu, yani ürünün kendisi ücretsiz fakat premium eklentiler satılıyor. Easy Digital Downloads çıktığında 3üncü parti uygulama geliştirenleri eklentilerini easydigitaldownloads.com’da satmaları için cesaretlendirmeye karar verdim. Onlar adına satmam sonucu her satıştan %30 aldım.

Bu gerçekten çok işe yaradı ve başlangıçta Easy Digital Downloads’ın dikkate değer derecede büyümesine yardım etti. Kesin söyleyemem ama bence gelirin hatrı sayılır kısmı 3üncü parti eklentilerin pazaryerinden geliyordu.

Bu zorluklar nerdeyse takımımın yarısının gitmesi ile sonuçlandı, büyük mali ve duygusal streslere sebep oldu ve bizi pazari kapatmaya yoneltti

Birinci olarak, Destek yükü nerdeyse başa çıkılmaz durumdaydı. Bir karar vermiştik, ekibimiz kendi ürünümüz ve 3üncü parti eklentilere destek verecekti. Bu karar kendi markamızı kontrol etmeye dayanıyordu. Müşteri kötü deneyim yaşadığında bizim markamız göz önünde olacaktı. Hala doğru seçim olduğuna inanıyorum, nasıl kullanılacağını zar zor bildiğimiz eklentilerin bitmek bilmeyen destek sesleri takıma düşük morale ve yüksek strese sürüklüyordu.

İkincisi, üçüncü parti geliştiricilerin yüzlerce ürünü gözden geçirme, test etme, güncelleme ve destekleme konusundaki yükü bizi zorlamaya başlamıştı. Yeni ürünler için inceleme kuyruğu sıklıkla 3–6 ay arasında sürüyordu. Bu kadar cok ürün satıcısı ile olan iletişimi yönetmek kesinlikle zordu.

Üçüncüsü, 3üncü parti eklenti satmak ve destek vermenin maddi etkisi önemliydi. Dışardan bakınca Easy Digital Downloads iyi çalışıyordu, ancak bir kaç yıldır zar zor suyun üstüne çıkabiliyorduk. Mesela, 2016'da Easy Digital Downloads projesi $693,000 brüt gelir getirdi. Bundan $197,000 dolar eklenti satıcılarına ödendi. 2015 yılında bundan daha az kazanmamıza rağmen($562,000), daha çok komisyon ödemiştik($213,000). Müşteri desteklerini biz karşıladığımız zamandan beri işin %95'lik kısmını biz yapıyorduk ama paramızın 20% ila 40%’ını eklenti satıcılarına kaptırıyorduk.

Bu zorluklar büyük oranda inatçılığım ve şahsi tecrübesizliğimin sonucu olarak meydana geldi. Buna rağmen bize zarar verdiğini biliyordum, 1–2 yıl ciddi bir karar almaktan kaçındım. 2016 yılında marketin işimize etkisini azaltmak istesekte yaptığımız hiç bir hamle yeterli gelmiyordu.

These challenges were all of our own making and largely results of my own inexperience and stubbornness. Even though I knew the marketplace was hurting us, I refused to take decisive action for several years. In 2016 we worked to gradually reduce the footprint of the marketplace, but nothing we did was enough.

En iyi olduğunuza veya herkesten daha iyi olduğunuza inanmak düşmenin en hızlı yoludur.

Sonunda, 2017 Eylülde bir dönüm noktasına gelmiştik ve pazaryerini tamemen kapatmaya karar verdim. Karar alındıktan sonra, satın alma, ilişki kesme ve eklentiyi kaldırmak üzerine planı hayata geçirdik. Pazaryerindeki tüm satıcılarla iletişim kurup kararımızı bildirdik ve bir teklif yaptık. Satıcılar eklentiyi bize satabilirdi, ilişiği kesebilirdi veya başka bir yere taşıyabilirdi.

Ve sonunda sitemizden 55 eklentiyi kaldırdık. Bu 55'inin dışında 37 tanesinin haklarını satın aldık, nerdeyse bu işlemlere $150.000 harcadık. İyi ki sürdürülebilir karlılık üzerine çalışmışız, bu sayede bu kadar nakit parayı harcama imkanımız oldu.

Bu kadar yıl pazaryeri idare etmek değerli deneyimler ile doluydu, bazıları çok daha zorluydu, fakat bizim için en iyi şey markamızın ve şirketimizin sahibi olmamızdı. Başkalarının emek verdiğimiz yere direk etki etmelerine gönüllü olarak izin verdik, ve bu nerdeyse Easy Digital Downloads’ın sonu oluyordu.

Herkese tavsiye ederim, eklenti yazılımcılarını değerli kaynaklarını sunmaları için cesaretlendirin fakat aynı zamanda pazaryeri ve takımın çalışmasına olan etkisine karşı çok ihtiyatlı olun.

Özellikle faydalı veya avatanjlı bir şeyler buldunuz mu?

Manuel güncellemeden otomatik güncellemeye geçmek aldığımız en iyi karardı. Hiç bir pazarlama eforu sarfetmeden bu tek başına aylık $30,000 ila $50,000 arasında geliri arttırdı.

Gürültüyü kesmek için bilinçli bir şekilde çalışmak daha iyi odaklanmama ve daha iyi çalışmama yardım etti. Sektöre dair haberleri aktif olarak takip eder, twitter ve muhtelif sitelerde gevezelik ederdim. Başlarda bir çok yönden faydalı olduğundan şüphem yok, fakat şu anda çalışma saatlerim içinde dış kaynaklardan gelen gürültüleri limitlemeye çalışıyorum. Bu baya gözle görülür bir etki sağladı.

Üniversitede bisiklet sürmeye ilgi duymuştum, şu an haftada 30–80km sürmeyi deniyorum. Bazen başarıyorum ama genellikle yapamıyorum, ama halen bisiklet sürmeyi haftalık rutinime eklemek için çaba sarfediyorum. Şunu farkettim ki bisiklet sadece beden sağlığım için değil ruh sağlığım için de inanılmaz yardımcı oluyor. Bir ila üç saat boyunca yolda olup rüzgar ve doğa seslerinden başka hiç bir şey yapmamak düşünmek için zaman veriyor, bu zamanı çok önemli görüyorum. Zor bir problem ile mücadele ediyorken, bu yazdığım kodun mantığı ile veya finansal bir zoluk veya kişisel sorun olabilir, bisiklete atlayıp zihnimi özgürce gezintiye bırakmak genellikle işleri halletmeme yardım ediyor. Çoğu güzel fikir bisiklet sürerken gelmiştir.

Son olarak, muhteşem insanlardan oluşan bir ekip için sıkı çalışmak herkesten daha hızlı ilerlememize yardımcı oldu. İşe alırken(veya kovarken) bazı hatalar yaptım fakat mükemmel insanları alırken süper bir iş çıkardım.

Yeni başlayanlar için tavsiyeleriniz nelerdir?

Mütevazı olun. En iyi olduğunuza veya herkesten daha iyi olduğunuza inanmak düşmenin en hızlı yoludur.

Dinleyin. Her yerde güzel tavsiyeler var, fakat biz genellikle körüz ya da dikkat etmek için fazla meşguluz.

Okuyun. Kitaplar yüzlerce yıllık kollektif bilgi içerir. Bundan yararlanın. Mükemmel firma kurmak isteyenler için Small Giants’i öneririm.

Hayata geçirin. Eksiğiyle gediğiyle bir şekilde yapıp(MVP) göndermezseniz hiç bir şey tamamlanmıyor.

Paylaşın. Hepimmiz hatalarımızdan öğreniyoruz, bu yüzden paylaşınki başkaları da sizin hatalarınızdan ders çıkarsın.

Daha fazla öğrenmek için nereye gidebiliriz?

Şirket sitemiz http://sandhillsdev.com. Buradan tüm ürünlerimizi, AffiliateWP, Easy Digital Downloads, Restrict Content Pro, ve üzerinde uğraştıklarımızı görebilirsiniz.

Ayrıca beni Twitter’dan @pippinsplugins veya kişisel blogumdan takip edebilirsiniz Pippin.com.

Our company website is http://sandhillsdev.com. From there you can find all of our products, including AffiliateWP, Easy Digital Downloads, Restrict Content Pro, and others we are working on.

You can also follow me on Twitter @pippinsplugins or my personal blog at Pippin.com.

Elimden geldiğince WordPress sektörü ile alakalı yabancı makaleleri çevirmeye çalışacağım. Paylaşarak buna siz de destek olabilirsiniz.

WordPress Snippet’lerimi görmek ve wordpress konusunda kendinizi geliştirmek isterseniz isterseniz siteme beklerim.

--

--