WordPress çözümümü Aylık $500 kazandıran yan projeye dönüştürme hikayem

Ali Demirci
WordPress Başarı Hikayeleri
8 min readAug 16, 2020

Bu serinin 4.yazısı oluyor. İlk üç yazıya aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

  1. Milyon dolarlık bir WordPress Plugin işi nasıl kurulur? [Pippin’in Başarı Öyküsü]
  2. WordPress teması satarak ayda 30 bin $ kazanmak
  3. WordPress ve Online Video’yu Kullanarak Ayda 10 Bin USD Kazanan işi Nasıl Kurdum

Yazının orjinaline bu sayfadan ulaşabilirsiniz. Umarım birilerini harekete geçirip, yardımcı olur. Çevirisini yaptığım Igor WordPress eğitmeni ve sitesinde çok gelişmiş WordPress eğitimleri var. Teknik anlamda WordPress ile ilgilenenlerin kendisini aşağıda vermiş olduğu blogundan takip etmesini öneririm.

Merhaba. Özgeçmişinizi ve şu an ne üzerine çalıştığınızı söyler misiniz?

Selam. Benim adım Igor Benić. Deniz elektroniği ve bilgi teknolojileri arkaplanına sahibim. Üniversitede okurken kod öğrenmeye başladım. Web tasarım, HTML ve CSS ile başladım ve sonra PHP ve MySQL’e yöneldim. WordPress’i keşfettiğimde anında aşık oldum.

Üniversitedeki son yılımda ASP.NET ve C# gibi Microsoft teknolojileri ile çalışan bir iş buldum. İlk iki siteme bu zamanda başladım. Biri hırvatça web geliştirme derslerine odaklanıyordu ve şu an açık değil. Diğer sitem, https://ibenic.com, hala açık ve kullanılıyor. Çeşitli projelerde çalışırken öğrendiğim becerileri öğretiyorum.

Simple Giveaways benim ilk ciddi uğraşım. Çok basit bir ürün, mail adreslerini toplayıp algoritma kullanarak hediye kazananını seçiyor, aynı zamanda sağlam bir abone listesi oluşturuyorsunuz. Çok farklı endüstriler tarafından kullanılıyor.

Simple Giveaways hala yavaş büyüyen, geliri dalgalanan fakat ilerlemenin fark edildiği bir yan iş. Gelirinin büyüme rakamları aşağıda(Kullandığım lisanslama ve analitik servisine dayanarak):

Yıllık Gelir

2016 ‘dan Mayıs 2019’a

Simple Giveaways’e başlama motivasyonun neydi?

Başkalarını WordPress ve web geliştirme konusunda eğitmek için bloguma başladım ve trafik arttırma, kitleyi büyütme ve hediye fikri ile alakalı çok yazı okudum. Bazı makaleler KingSumo Giveaways gibi ürünler öneriyordu ama o noktada ona verecek 99$’ım yoktu.

Sonra düşündüm ki ben bir geliştirici olarak neden “bir tane daha yapmıyorum. Çok zor olamaz”. Her şey böyle başladı, sanırım. O zamanki finansal durumuma şükranlarımı sunuyorum. :)

Bu projenin para kazanabileceğini hayal bile edemezdim, kendim için yaptığımdan olsa gerek. Normalde WordPress teması oluşturup satma işi yapmayı planlıyordum.(ThemeASAP ismiyle) ve ve bu fikir üstünde çalışırken, pluginleri bu işi geliştirmek için kullanıyordum. Önceden Simple Giveaways’e GiveASAP ismini vermiştim.

Ürünün ilk versiyonunu hazırlama işi nasıl gitti?

Baştaki ürün oldukça basitti. Sadece basit bir iki özellik vardı — mail kaydetmek için form ve bunu paylaşma. Sadece bir şablon vardı.

Tam zamanlı işimden dolayı ne kadar zaman harcadığımı hatırlamıyorum ama en az 1–2 aydı. İşyerinde ortam sakinken çalıştığımı hatırlıyorum. HTML, PHP, CSS ve jQuery tarih seçici kullandım.

Hazır olduğunda ve kendim test ettiğimde, bundan para kazanma ihtimalim hakkında merak içindeydim. 4 şablon daha oluşturdum ve hediyeyi otomatize etme seçeneği ekledim böylece galip otomatik olarak seçilebiliyordu.

Başlangıç versiyonundan 4 ay sonra ücretli versiyonunu Codester.com’de yayınladım.

Kullanıcıların ilgisini nasıl çektiniz ve Simple Giveaways’i nasıl büyüttünüz?

Eklentimi trafiğimin büyük bir kısmının geldiği WordPress reposuna koymaya karar verdim. Eğer biri hediye çözümü ararsa benim eklentim birinci sırada görünüyordu.

Yeni kullanıcıları çekmenin birçok yolları var ve genellikle bütçe gerekiyordu ve bu bende yoktu, ben ücretsiz veya çok ucuz seçenekleri tercih ettim:

Maliyet bakımından Facebook Reklamları iyiydi, çünkü bir-iki günlüğüne bile sabit fir fiyat belirleyebiliyordum. Sonuçları zayıf olan $5'lık kampanya oluşturdum ve sadece 18 tıklama aldım, ama etki daha fazlaydı; yani(ölçülebilir olmasa da) insanlar tıklamasa da bilgi sahibi oluyorlardı.

Warrior Forum da iyi bir sonuç getirmedi ama en azından yaptığım yatırımı geri aldım. Neden ve nasıl plugini kullanabileceklerine dair bir yazı yazdım ve %50 indirim önerdim ve bu bana bir iki satış getirdi.

Benim trafiğim genellikle ağızdan ağıza yayılmadan, Twitterdan ve WordPress reposundan geliyordu. Çok fazla pazarlama yapmadan kendi kendine büyüdüğü için sağlam bir pazarlama stratejisi oluşturmadım.

İnsanların tam olarak nereden geldiğini takip edebilmek için Google Analytics’i entegre ettim. Ayrıca The Blogsmith’den içerik yazma servisi satın aldım, bu da trafiğin SEO kanalıyla artmasını sağladı.

Site SEO’nuzu artırmak, kendinizi ve ürününüzü uzmanı olduğunuz alanda konumlandırmak için her ay bir makale yazmanızı öneriririm.

İş Modeliniz ne ve karı nasıl arttırdınız?

Kendi eklentimi satmak için e-ticaret platformu Freemius’u kullandığımdan beri para kazanıyorum. Bana müşterilerimle ve yüklemelerle alakalı bilgi sağlıyor. Freemius’dan önce maalesef Codester.com kullanmıştım.

Ömür boyu lisans için $49 ücret alarak başlamıştım. Kingsumo Giveaways karşısında çok şansım olmadığını hissediyordum; Pazarlamacılar hediye eklentisi olarak hep bu eklentiyi tavsiye ediyorlardı. Onların ömürlük lisansı $99 olduğu için fiyatı düşürmenin bana rekabet avantajı sağlayacağını düşündüm.

Şimdi geriye bakınca bunun tamamen hata olduğunu görüyorum(fakat bunu öğrenmeliydim, sanırım). 2017'nin sonunda iş modelimi revize ettim. Ömürlük lisans fiyatını $89'a çıkardım ve yıllık lisansı $49 olarak tanıttım. 2018'in ortalarında ömürlük lisansı tekrar arttırdım.

Ömürlük lisansı ve yıllık lisansı arttırmaktan korkuyordum, yeni entegreler ve özellikler ekleyene kadar bekledim. Entegre sayfası oluşturdum ve ücretli ve ücretsiz entegreleri listeledim.

Ücretli entegreler “yükseltme” butonuna sahipti ve bu da müşterileri fiyat tablosuna götürüyordu. Müşteriler zaten kendi sitelerinin admin panelinde oldukları için eklentiyi yükseltmek için eklenti sitesinde hesap oluşturmak zorunda değillerdi.

Artık iş modelim çeşitli yıllık üyelik modellerine odaklanıyor:

  • Bir site: Yıllık: $49 ve ömürlük $149
  • İki Site: Yıllık: $59 ve ömürlük $179
  • Sınırsız Site: $99 ve ömürlük $189

Freemius servisi PayPal veya stripe ile ödeme almanıza izin veriyor ve ben yayına alma, ödemeler(vergiler) veya kullanıcı yönetimi ile uğraşmıyorum.

2019 üyeliklerine ait döküm:

  • Ocak: 92% Yıllık, 8% Ömürlük
  • Şubat: 78% Yıllık, 22% Ömürlük
  • Mart: 100% Yıllık
  • Nisan: 83% Yıllık, 17% Ömürlük
  • Mayıs: 72% Yıllık, 28% Ömürlük

Bence ürünü yayınlamadan önce aylık ve yıllık gelirlere odaklanmak çok önemli. Eğer ömürlük lisansları tercih ederseniz şunu bilin ki her zaman yeni müşteriler bulmak zorundasınız. Gerçekleşecek olan iadelere hazırlık olun. İade politikası ve ödeme için net bir süreç oluşturun.

Öğrendim ki bir iş başlattığınızda gerçekten sabırlı olmalısınız. İnsanlar siz ürünü onlara sunana kadar sizin ürününüzü bilmiyorlar veya anlamıyorlar.

Geleceğe dair hedeflerin nedir?

Simple Giveaways için hem iş hem özellik anlamında bir çok hedefim var.

Üyelerin kazanmak için ekstra girdi girmesine imkan veren bir özellik entegre etmek istiyorum. Facebook veya Twitter’a giriş yaparak, blog’a yorum yazarak, makale okuyarak vs.. extra hak kazanılabilir.

Simple Giveaways’ın daha çok sitede kullanılmasını istiyorum. Şu an ücretsiz versiyonda 1,000+ aktif yüklenme var. En azından 2.000'e taşıyana kadar kesin rakamı bilmenin yolu yok.

Freemius istatistikleri ücretli versiyonunun 4.000 sitede kullanıldığını söylüyor, fakat ben 6.000 sitede görmek isterim.

Bu rakamları yakalayabilmek için daha çok özelliklerin nasıl kullanıldığını açıklayan SEO içeriği oluşturmam gerekiyor. Yazar kiraladım ve umarım bu trafiği ve dönüşümü arttıracak. (Ücretsiz veya ücretli’de)

Gelir açısından, aylık en azından $1K getirmeye başlamasını isterim. $1K’ya ulaştığımda bir sonraki eşik $1,5K — $2K olacak. Bu rakamlara ulaşmak benim müşteri işlerimle daha az uğraşmama, Simple Giveaways’a daha çok odaklanamama ve en nihayetinde bunu tam zamanlı bir iş olarak yapmama imkan verecek.

En büyük zorluk faturalarımı ödemek için tam zamanlı bir işte çalışırken müşteri desteği sunmak ve istikrarla yeni özellikleri sunmayı mahafaza etmek.

Bazı arkadaşların WordPress için kendi hediye eklentilerini oluşturduklarını görüyorum, ki bu da benim hedeflerime giden süreci yavaşlatıyor. Niş bir market büyüdüğü için bu iyi bir şey olabilir.

Karşılaştığınız en büyük zorluklar ve aştığınız engeller nelerdir? Tekrar başlayacak olsanız neyi farklı yapardınız?

En büyük zorluk müşteri çekme. İlk 100+ aktif yüklenmeye ulaşma gerçekten zordu, ama bu rakama ulaştığımdan beri büyüme düşük fakat stabil.

İlk 100 müşteriye ulaşmak çok zordu çünkü eklentiye özel bir site yoktu. Eğer tekrar baştan başlasam kesinlikle hemen site oluşturur ve oldukça fazla içerik yazardım.

Diğer hata ömürlük lisansın ucuz olmasıydı. Başlangıçta yıllık lisansı daha yüksek bir fiyata sunmuş olsaydım bugün daha yüksek bir MRR (Aylık Tekrarlanan Gelir)’a sahip olacaktım.

Bir iş başlattığınızda veya bir ürün geliştirdiğinizde gerçekten sabırlı olmam gerektiğini öğrendim. İnsanlar siz ürünü onlara sunana kadar sizin ürününüzü bilmiyorlar veya anlamıyorlar. Müşteri çekme zaman alsa da bunu yaptığınızda düzenli bir şekilde geliştirme büyümenin muhafaza edilmesini sağlar.

Ürünün ismini biraz düşündüğünüzden emin olun. Simple Giveaways en başta GiveASAP’dı, ve bu da potensiyel müşteriler için pek açıklayıcı değildi. Eğer ürünün ismi başlangıçta Simple Giveaways olsaydı aktif 100 müşteriye daha önce ulaşırdım.

İyi bir ürün ismi seç. Çekici ve açıklayıcı bir şeyler düşün. Bununla mutlu olduğundan emin ol ve acele etme.

Özellikle faydasını ve yararını gördüğünüz bir şeyler oldu mu?

Ürün geliştiren insanlar ile röportaj veya faydalı ürünler ile alakalı podcastları her zaman ilgi çekici bulurum. Hırslı kalabilmemi ve iş büyütme konusunda yaşanan sıkıntılarda yalnız olmadığımı hatırlatıyorlar.

Yararlı bulduğum bazı podcastler şunlar How I Built It, Matt Report, Build your SaaS, The WPMRR WordPress Podcast ve Indie Hackers

Makale okumayı severim ve Indie Hackers bir hazine :). Freemius, eklenti işimi yönetmek için kullandığım servis, iş ile alakalı mükemmel makalelere sahip. WordPress işlerine, eklenti marketine ve eklenti marketindeki en iyi uygulamalara odaklanıyorlar.

Freemius ayrıca bana marka konusunda yardım etti, logomu ve Simply Giveaways için arka plan resmi oluşturdular.

Yakın zamanda Audible kullanmaya başladım ve şimdi bazı pazarlama/iş kitaplarını dinliyorum. This is Marketing ve Company of One kitaplarını okumanızı( veya dinlemenizi) tavsiye ederim. İkincisi, eğer ürün veya işi başlatma işinde tek kişi iseniz özellikle faydalı olacaktır.

Benzer sektördekiler ile konuşmak bana son derece yardım etti. Başka bir eklenti işinde anlaşmalı olarak çalışıyorum ve onlardan her zaman tavsiye istiyorum, özellikle pazarlama ve satış konusunda.WordPress başkalarının süreçlerini duymak adına ayrıca mükemmel bir komünite.

Yeni başlayan indie hacker’lar için ne tavsiye edersin?

Eğer başladıysanız, vazgeçmeyin. Bu en önemli şey. İşinizin tam zamanlı sürdürülebilir bir iş olabilmesi bir yıl veya daha fazla vakit alabilir. Benim ürünüm neredeyse 3 yıllık bir ürün ve hala yan-iş.

Pazarlamaya başlangıçtan itibaren başlayın. Ürününüze/işinize özel bir site yapın ve niş marketinizi hedefleyin. Hedef kitlenizin ilgisini çekmek için videolar oluşturup makaleler yazın.

Minimum olarak uygulanabilen(MVP) ürününüzü geliştirin, başlayın ve geri bildirimler ile ürününüzü iyileştirin.

Hedefleriniz hakkında beyin fırtınası yapmaya başlayın; Dönüm noktalarını yazın ve onları tamamlamaya odaklanın.

Tekrar diyorum, iyi bir ürün ismi seçin! Çekici ve açıklayıcı bir şeyler düşünün. Bununla mutlu olduğundan emin ol ve acele etme.

Daha fazlasını nereden öğrenebiliriz?

Simple Giveaways sitesini ziyaret edebilir, Twitter’dan takip edebilirsiniz @wpgiveaways. Yeni entegre ettiğim pazarlama stratejimi başlangıçtan itibaren takip edebilirsiniz.

Eğer benim projelerimle veya ne yaptığımla(ne öğrettiğimle) alakalı daha çok bilgiye ulaşmak ile ilgilenirseniz, Blogumu kontrol edebilir ibenic.com ve Twitter’dan beni takip edebilirsiniz igorbenic

Simple Giveaways ile alakalı sorularınız varsa veya hediye paylaşımıyla alakalı herhangi bir tecrübeniz varsa bana yorumlarda bunları bildirebilirsiniz :)

Igor Benić, Simple Giveaways’in kurucusu

Courtland Allen, Indie Hackers kurucusu

Orjinal Kaynak : https://www.indiehackers.com/interview/converting-my-wordpress-solution-into-a-500-month-side-project-ed3bc95c07

Ç.N: Elimden geldiğince WordPress sektörü ile alakalı yabancı makaleleri çevirmeye çalışacağım. Paylaşarak siz de buna destek olabilirsiniz.

WordPress öğrenerek kendinizi geliştirmek istiyorsanız wpakademi.dev siteme beklerim.

WooCommerce Tutorials’larımı görmek ve wordpress konusunda kendinizi geliştirmek isterseniz isterseniz siteme beklerim.

Ali Demirci - Freelancer WooCommerce Developer

--

--