5 látek, které ovlivňují vaši náladu a výkon

Jaké látky konkrétně mají ten největší dopad na náladu a výkon, ať už fyzický, či pracovní? Mohou nám pomoci k pozitivnějšímu přístupu? Každou látku jsem podrobil období zařazení i vyřazení z jídelníčku a podělím se s vámi o výsledky.

Tom Garcy
Workoutdaily
3 min readNov 29, 2018

--

Multivitamín/Nexgen Pro

Kvalitní multivitamínje něco na co si zvyknete asi nejrychleji. Má velký efekt na celkový dobrý pocit, tlumí dopady toxických látek na tělo, působí antistressově a zejména vám doslova zlepšuje náladu. Při jeho delším užíváním je vaše “normální” nálada na úrovni až euforické nálady při jeho vysazení. Po měsící bez Nexgenu přichází větší únava, podléhání stresu, včetně vnějších příznaků, jako je suchá kůže, horší akné. Takže se nejen cítíte, ale i vypadáte na nic.

“Vaše “normální” nálada je na úrovni až euforické nálady při jeho vysazení.”

Omega 3

Jeden z hodně podceňovaných suplementů. Jelikož není v našich končinách běžné jíst ryby 4x týdně, je dobré Omega 3 doplňovat zejména ve formě kapslí/rybího oleje. Na což samozřejmě většina lidí kašle. Při vysazení jsem nepocítil žádný rozdíl co se týká nálady. Plíživé ale byly změny na těle, velmi pomalé a postupné, tím pádem pozorovatelné až s odstupem času. Největší rozdíl jsem tak postřehl asi týden po znovu nasazení Omega 3 — zmizely mi kožní problémy, které jsem přisuzoval snad i genetice, celkově je tělo zdravější, lepší kůže, nehty, vlasy, méně lupů a suché kůže, kruhů pod očima. Ten rozdíl je obrovský a znatelný.

Yerba Maté

Yerbě jsem již věnoval samostatný článek plný jejích úžasných účinků. Nejsilnější příznak při vynechání yerby ráno je mlha. Jakoby bylo všechno zahaleno takovým oblakem, kdy vidíte věci z dálky, hlava pořád trochu spí, dostávám se do tempa velmi pomalu. Nedokázal jsem vytěžit maximum z mého vstávání v 6.20 ráno, jelikož mi trvalo alespoň hodinu dostat se do pracovního módu a celé dopoledne bylo často ospalé. Navíc mi chyběl ten ranní nájezd do mírné euforie, takže jsem byl více rozespalý/protivný/nemotivovaný.

MCT

MCT olej je jedna z novinek, kterou jsem začal testovat — jedná se o triglyceridy se středně dlouhým řetězcem, které lze přidat např. do kávy, či proteinu, používám ho v sypké formě. Největší boom jsem zažil hned při prvním užití — do pár minut cítíte teplo po těle, nával energie, stoupá vám tělesná teplota. MCT se totiž netráví klasicky, ale rozkládají v játrech, kde se okamžitě mění na energii. Při delším používání jsem takovýto intenzivní “kick” již neměl, ale považuji MCT za silný energeťák, který si lze dávat během dne, nebo např. ráno nalačno před tréninkem. Při vysazení byl znát úpadek — bez MCT se určitě dá obejít, není to z mé zkušenosti něco, bez čeho nepodám výkon, ale nějakých pár vteřin na kilometr vám ubere. Navíc se dost hodí do lowcarb/highfat/keto stravování.

“Není to něco, bez čeho nepodám výkon, ale nějakých pár vteřin na kilometr vám ubere.”

Ashwagandha

Na “ashwu” jsem dostal tip od kolegů z Point FM jako na slušné nootropikum. Vedle toho má mít spoustu dalších účinků, např. na úroveň testosteronu. Osobně jsem netestoval žádný další efekt, než právě “nakopávací”. Největší účinek jsem znovu cítíl při prvním užití, přísun energie, vyčištění hlavy, mírná sjetost. Dlouhodobě jsem ji užíval ráno společně s yerbou, což znatelně umocňovalo její efekt. Kombinace těchto dvou věcí mě dostala do full ON módu do asi 10 minut. Bez ní jsem věděl, že nejsem zapnutý ze 100 %, trochu mlhavější, horší soustředění a zejména velký vliv na motivaci — zkrátka se vám více nechce. Má proto nepopiratelný vliv na náladu, což je jeden z hlavních faktorů “get things done”.

V dalším díle odhalím zbylé 3 látky a jejich vliv, včetně alkoholu.

--

--

Tom Garcy
Workoutdaily

Shaping a Disruptive Future in Design & UX: Blending Aesthetics and Functionality ⸻ 17+ Years ⸻ Transformed 250+ Products & Businesses ⸻ Kyugo Founder