Een eigen huis als starter

Dominique
wownity
Published in
2 min readSep 26, 2018

Samen met mijn vriendin woon ik een stijlvol herenhuis in Utrecht. Gekocht? Nee. Hoge huurprijs? Ja. Ondanks dat we ons meer dan thuis voelen in ons knusse appartement, dromen we natuurlijk van een echte eigen plek. En als het even kan het liefste in de Domstad. Maar als starters, en al helemaal als startende ondernemer, werden we al snel met de neus op de feiten gedrukt: het moment dat de bank ons een hypotheek zal verstrekken is nog lang niet in zicht. Dus dan maar blijven huren. Of toch niet?

Kopen zonder hypotheek

Met SIMDO ontwikkelen mijn team en ik apps en websites. Een van onze klanten is Wim van der Linden. Na al regelmatig opdrachten voor hem uitgevoerd te hebben, ontdekte ik al snel zijn ondernemersgeest. En niets bleek minder waar te zijn toen hij mij op een dag vertelde over zijn nieuwste idee: de mogelijkheid van het bezitten van een eigen huis, zonder tussenkomst van de bank of hypotheek. Als startende ondernemer klonken deze woorden als muziek in mijn oren. Het bezitten van een eigen huis leek ineens minder ver weg.

Door middel van een cryptomunt zou de traditionele hypotheekverstrekker overbodig worden. Want waarom kan een bank tegenwoordig nog bepalen of jij wel genoeg verdient voor een hypotheek? Terwijl je ondertussen het dubbele van een hypotheek aan huur betaald. Ik geloof dat crypto munten in combinatie met een blockchain een mooie manier is om een proces publiekelijk te monitoren en te automatiseren. En dit biedt een tal van nog onontdekte mogelijkheden. Dus al snel besloot ik: ik wil graag een steentje bijdragen aan dit revolutionaire idee.

Mijn bijdrage

Na meerdere gesprekken met zowel Wim als de andere co-founders raakte ik steeds meer betrokken bij het nieuwe idee, wat de naam ‘wownity’ kreeg. Daarnaast kwam ook ‘fida’ tot leven, de munt van wownity. Mijn plek binnen wownity en fida werd dan ook snel duidelijk: samen met mijn team ging ik de frontend-omgeving van de websites, de whitelistregistratie en de sale van fida ontwikkelen.

De toekomst van de huizenmarkt begint bij wownity

Na maanden van hard werken zijn we eindelijk live en kan ik niet wachten wat het gaat brengen. Door onderdeel te zijn van dit project hoop ik mijn steentje bij te kunnen dragen aan een verbeterde huizenmarkt. Waar het weer gebruikelijk is om een eigen huis te hebben, en geen uitzondering. Met wownity zie ik een tal van mogelijkheden, die minder ver in de toekomst liggen dan velen denken.

Een huis kopen zonder hypotheek? Ga naar wownity.nl.
Koop fida en maak het wownity-concept mogelijk. Ga naar
fida.io.

Dominique van Mil is een entrepreneur en professional full-stack web- en multiplatform mobile app developer.

--

--