Minecraft workshop @Bibart-bibliotheken

W3bwizart
W3bwizart Web Adventures
2 min readNov 22, 2017

Ik heb de laatste week 4 workshop mogen geven in de bib’s van Bibart. De 4 Bibs waren:

  • Erpe-Mere
  • Lede
  • Haalter
  • Denderleeuw

Het was een afwisselend publiek dat schommelde tussen de 5 en 14 jaar. Helaas waren er weer veel te weinig meisjes maar zij die er waren zeer bedreven in Minecraft.

Onder de aanwezigen was een mix van eigen accounts, pc’s en tablets. Daar het een zeer divers publiek was leek het een beter idee om ze lokaal te laten spelen in plaats van samen op een server. Uit ervaring weet ik dat een introductie sessie beter verloopt als iedereen in zijn eigen wereld zit. Anders wordt er nogal snel geklopt of dingen afgebroken. Daarnaast werden dan ook de tablet crafters niet uitgesloten en liet de wifi het ook niet altijd toe.

Zoals gewoonlijk bij een introductie zijn er enkele opdrachten.

  • Bouw een huis
  • Maak een tuin
  • graaf een mijn
  • en daar bovenop het thema “De Sint”

Vrij snel bleek dat deze groep andere dingen in gedachten had en de vragen bleven komen. Hoe maak ik een portal? Kan je even mods installeren bij mij? Wat zijn commands? ik wil een command block maken dat een huis kan bouwen. Dus de oudere heb ik uitgelegd hoe ze Forge en mods moeten installeren waar de kleiner crafters meer met het command block en commands wilde spelen. Op het einde was dan iedereen bezig om een Ender Portal werkend te krijgen en was de tijd weer veel te snel om. Dit was zo wat de rode draad door de events “De ender portal”.

Want to book me for a Minecraft workshop or as a speaker about Kids & Coding? Let me know and we meet with a coffee. info@webwizart.be

--

--