Få Yes til Y fra sjefen din!

Marte Gråberg
Y Oslo
Published in
3 min readSep 1, 2019

Det er mange konferanser og ofte stramme kompetansebudsjett. Vi vet at du må bevise for sjefen din at du kommer til bli bedre i jobben din for å få lov å gå. Derfor har vi samla argumentene til deg. Dette kan du ta med deg fra Y.

Pssssst! Det nærmer seg fullt og over 600 personer på Youngstorget nå så det begynner å haste. Få deg en billett her.

Si dette til sjefen din

Vi må lære mer om hvordan vi faktisk lager bedre digitale tjenester for folk. Y Oslo 25.- 27. september tar for seg dette. Den konferansen har jeg lyst til å gå på. Hvorfor, spør du?

Finne (de riktige) problemene å løse for folk

Hvis vi skal bli bedre på å lage produkter og tjenester for brukerne og kundene våre, så må jeg lære meg hvordan vi finner hvilket problem vi skal løse. Ash Maurya kan lære meg hvordan vi unngår å hoppe rett på løsning og svi av millioner på noe som ikke er nyttig for oss eller folk. Jeg vil også lære av han som startet å snakke om tjenestedesign i Norge, Lavrans Løvlie, hvordan vi kan bruke dulting (nudging) for å få brukerne våre til å ta i bruk tjenesten vår slik vi ønsker.

Slik bør vi jobbe

Vi har mange flinke ansatte hos oss men har vi organisert oss riktig for å skape de beste resultatene og få ut potensialet? Beth Stensen og Ruter har gjort mye riktig. De har satt av et eget team som jobber med nye tjenester. Kanskje det er noe vi burde gjøre også? Det kan jeg finne ut! Jeg vil også lære mye av Ingvild Sundby som jobber med å møte innbyggerne i Oslo sitt behov før de bedt om det.

Hvordan kan vi skape vekst

Det holder ikke at vi bare har gode tjenester eller et produkt folk vil ha. Vi må også sørge for at den vokser! Oppstartsselskaper er ofte bedre på dette enn det vi litt større selskaper er. De kommer for å lære oss de moderne markedsføringsverktøyene. Jeg skal også få råd fra Yara Paoli om hvordan vi får involvert og motivert alle kollegaene mine til å bidra til vekst.

Hvor feiler vi?

Jeg kan lære mye av å høre fra andre om hva de har gjort feil så vi kan unngå å gå i samme felle.

Teknologiriggen vi bør ha

Jørn Haukøy skal vise meg hvordan vi burde ha teknologiriggen vår sånn at vi kan eksperimentere mer med nye tjenester, raskere og bedre. Vi må ikke tro at ny teknologi blir brukt uten at vi trenger å gjøre noe. Ida Aalen skal lære meg hvordan teknologi sprer seg til brukerne — eller ikke gjør det.

Historier fra ekte liv

I tillegg til alle disse vil du lære fra suksessfulle bedrifter som Kolonial, Fiken, Sparebank1, Posten, Heydays, SDG og Oslo kommune.

Mer om programmet, foredragsholdere og billetter på y-oslo.com.

Da blir det tommel opp fra sjefen din.

--

--

Marte Gråberg
Y Oslo
Editor for

Innholdsrådgiver og kommunikasjonssjef i Netlife.