Co dokáže Y Soft nabídnout UXákům?

Yveta Londa
Y Soft Design Team
Published in
3 min readJul 31, 2018

Když hledám novou práci, zrekapituluji si pro a proti v té aktuální. Dám dohromady pár těch nejdůležitějších věcí a řeknu si, co od nové firmy a pozice očekávám. Nebudu se lišit od jiných, když očekávám zajímavý produkt, smysluplnou náplň práce, prostor pro rozvoj, pohodové kolegy, nebo příjemné prostředí.

Vždy jsem se k ohlédnutí dostala až v situaci, kdy jsem začala přemýšlet o odchodu. Ve Y Softu je to ale jinak. Na rekapitulaci dochází častěji samo od sebe. Kolegové mě konfrontují s otázkami, co mě štve a brzdí při práci, abychom to mohli změnit. Více se ohlížím zpět, abych zjistila, co mi tahle práce přináší, čím je jiná a proč tu stále jsem.

Seznámení s Y Softem

Moje první seznámení s Y Softem probíhalo v mé hlavě asi takto: “Aha, tiskárny. Nuda! Tisk a skenování, proč by to mělo být lákavé? Jak to uživí tolik designerů a co jim může Y Soft vůbec nabídnout?” Ano, byznys kolem tisku se nehýbe dopředu tak rychle, jak bychom si všichni přáli. Vytisknout dokument je pořád často velmi bolestivá zkušenost.

Pohled pod pokličku mě ale zaujal, protože Y Soft míří mnohem dál, než mě původně napadlo. Jeho strategií je přinášet chytrá řešení pro firmy a jejich zaměstnance. Skenovací workflows automatizují kroky, které doteď zaměstnanci museli dělat ručně. Mobilní aplikace pomůže naskenovat účtenky odkudkoliv v průběhu služební cesty. Nebo pokud HR oddělení od vás potřebuje vytisknout a podepsat nějaké dokumenty, konkrétní tiskové úlohy si vyžádají vaši pozornost přímo na tiskárně.

Rozhodla jsem se být součástí firmy, která má takovou strategii. Chci se podílet na realizaci chytrých a užitečných řešení.

Jeden produkt mnoha tváří

Po nástupu do firmy jsem k mé velké radosti dostala na starosti mobilní aplikace. Těm jsem se věnovala už dříve, proto pro mě bylo snadné se rychle zorientovat a soustředit na produkt jako takový.

Brzy jsem pochopila, že skenovací mobilní aplikace není samostatný produkt, ale tvoří pouze jednu tvář většího celku — YSoft SafeQ. Seznámila jsem se s ostatními oblastmi a platformami jako jsou webové rozhraní pro administrátory, vestavěné terminály na tiskárnách, instalátor produktu, dílčí webové i desktopové aplikace.

Mobilní terminál pro chytré telefony

Jak neztrácím motivaci?

Vývoj aplikací nějakou dobu trvá a než se moje návrhy dostanou k uživatelům, musím si mnohdy docela počkat. Dělat na něčem půl roku a nevidět reálný dopad, mi bere motivaci. Tak jak je možné, že mě to ve Y Softu nepřestalo bavit? To proto, že se všechny části produktu točí kolem několika málo témat, která spolu souvisí. Reálný dopad jde díky tomu vidět, i když na trh moje výsledky ještě nedorazily.

Tak například, když vidím, jak recepční používají skenovací workflow, můžu slabé a silné stránky reflektovat při návrhu mobilní aplikace. Ta má stejný záměr, ale nezávislost na fyzickém skeneru nabízí nové možnosti, jak problémy řešit. Zpětná vazba přichází z různých stran a pomáhá nám všem pracovat na dlouhodobé vizi produktů.

Závěrem

Práce se zpětnou vazbou od uživatelů ale není to jediné, na čem mi záleží. Co dalšího mi Y Soft nabízí?

Nikdo mi neříká, co mám dělat — sama bych měla pochopit, co je potřeba a přijít s návrhem řešení.
A když potřebuju, můžu se vždy opřít o kolegy UXáky. Jsou to kvalitní designeři a každý z nich je silný v něčem jiném. Jako tým si věnujeme dost času, podporujeme se design kritikami nebo párovým designováním, a společně pracujeme na tom, abychom chytrá řešení uváděli v život.

A co ty? Hledáš místo, kde sám budeš prosazovat změny? Užitečný a smysluplný produkt, o který se můžeš dlouhodobě starat? Tým, který tě bude inspirovat a posouvat dále? Y Soft toho může nabídnout hodně. Přijď se přesvědčit sám.

--

--