Akdeniz Üniversitesi’nde Sinema ve Televizyon Okumak

Tuanaa
Yazı Rehberi
Published in
6 min readJul 28, 2023

Sinema bir yaratma sanatıdır. Bu sanatın içinde bulunmak, sinema ile tanışmanızı sağlayacak bir bölümde okumak nasıl bir duygu ? İşte size bunu anlatmaya geldim.

Herkese merhaba. Ben Tuana. Akdeniz Üniversitesi, Sinema ve Televizyon 3. sınıf öğrencisiyim. Daha doğrusu yeni 3. sınıf oldum diyebilirim. Bugün sizlere, hazır tercih dönemi de yaklaşmışken Akdeniz Üniversitesi’nde sinema öğrencisi olmak nasıl bir şeymiş bunu anlatmaya geldim. Umarım, size faydalı bir yazı olur. Keyifli okumalar dilerim.

Akdeniz Üniversitesi
Akdeniz Üniversitesi, 2021

Akdeniz Üniversitesi, Antalya’da kurulu bir devlet üniversitesidir. 20 Temmuz 1982 yılında Batı Akdeniz bölgesindeki yükseköğretim kurumlarını da kapsayacak şekilde Antalya’da kurulmuştur. Türkiye’nin köklü üniversitelerinden biridir. Kampüsünün geniş ve yeşil bir araziye sahip olması, Konyaaltı Sahili’ne yürüyerek 15–20 dakikalık mesafede olması ile Boğaziçi Üniversitesi’nden sonra Türkiye’nin en güzel ikinci kampüsü seçilmiştir.

24 fakülte, 7 enstitü, 3 yüksekokul, 1 konservatuvar, 12 meslek yüksekokulu ile 57 adet araştırma ve uygulama merkezinde eğitim ve araştırma faaliyetlerine devam etmektedir. Ayrıca Avrupa Üniversiteler Birliği ve Kafkasya Üniversiteler Birliği üyesidir.

2021–22 eğitim-öğretim yılında 21513 ön lisans, 37389 lisans, 3893 yüksek lisans ve 1540 doktora öğrencisi olarak toplamda 64335 öğrenci öğrenim görmekteydi. 2022 yılı itibari ile üniversite kapsamında 540 profesör, 314 doçent, 491 doktor, 674 öğretim görevlisi ve 810 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 2829 akademik personel görev yapmaktaydı.

Akdeniz Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, 2021

Sinema ve Televizyon bölümü, Güzel Sanatlar Fakültesi’nde bulunan bir bölümdür. 2003–2004 eğitim öğretim yılında öğrenci kabulüne başlamıştır. Bölüme, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin düzenlediği merkezi sınavla öğrenci alınmaktadır. Sinema-Televizyon Bölümü, Türkiye’nin sinema sanatı alanında gereksinim duyduğu ve akademik bilgiye sahip sinema uzmanlarını yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Akademik kadrosunda bir profesör, bir doçent, dört doktor öğretim görevlisi ve iki öğretim görevlisi barındırmaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi, Arka Bahçe, 2021

Fakültenin Velinimetleri:

Güzel Sanatlar Fakültesi konumu bakımından üniversitenin en güzel köşesinde yer almaktadır. Akdeniz Üniversite Hastanesi, kütüphane ve yemekhaneye olan yakınlığı ile gözde bir fakültedir. Ayrıca üniversitenin ana giriş kapısına yakın bir konumdadır. Sanat ile iç içe yaşamanın en güzel örneği olan fakültede öğrencilerin yaptıkları bir çok eser sergilenmektedir. Açık havada bulunan kantini ile de öğrencilere sohbet edebilecekleri samimi bir ortam sağlanmıştır. Öğretim görevlilerini her an yan masanızda sohbet ederken bulabilirsiniz.

Çok tatlı ve samimi bir öğretim kadrosu bulunmaktadır. Size bir çok olanak sağlayabilir. Mesela geçen sene Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerine ücretsiz bir operaya (Sevil Berberi Operası) katıldım ve farklı bir deneyim şansı buldum. Kaleiçi Old Town Festivali kapsamında sanatçı asistanlığı yaptım. Sanatçı Nezaket Ekici ile tanışma ve sohbet etme fırsatım oldu. Hatta kendisi ile çalışma yapan arkadaşlarım oldu. Gerçekten eşsiz bir deneyimdi. Üniversite içinde katıldıkları söyleşide, yönetmen Çağan Irmak’a, oyuncu Selin Şekerci ve Kubilay Aka’ya, soru sorma fırsatı buldum.

Ayrıca bir çok sanatçı, fotoğrafçı da fakülteye gelip söyleşi düzenlemişti.

Çağan Irmak, Sevda Mecburi İstikamet film tanıtımı, Akdeniz Üniversitesi

Olumsuz Yönleri:

Fakültenin olumsuzluklarından bahsedecek olursam, fakülte öğrenciler için oldukça yetersiz. Sinema ve Televizyon öğrencileri şu an İletişim Fakültesi’nin küçük bir köşesinde öğrenim görmektedir. Konservatuar’ın yeniden yapım süreci ile Sinema ve Televizyon öğrencileri İletişim Fakültesi’ne, Konservatuar Tiyatro bölümü öğrencileri ise Güzel Sanatlar Fakültesi’ne taşınmıştır.

Camera Obscura adı verilen bir oda bulunan fakültede maalesef ki Sinema ve Televizyon bölümü öğrencileri faydalanamamaktadır. Fotoğraf bölümü ile ortak kullanılan oda sadece fotoğraf bölümü öğrencilerine yetebilmektedir. Ayrıca bölümün öğrencisi olmak istiyorsanız bazı teknik ekipmanlara ihtiyacınız olacaktır. Okuldan bu ekipmanları temin etmek isterseniz de okulun ekipmanları yetersiz kalacaktır. Ancak bunun da bir çözümü bulunmaktadır. Ekipmanları kiralayabileceğiniz veya ödünç alabileceğiniz çok insan olması. Ben ekipman ihtiyacımı Sinema Topluluğu’ndaki insanlardan sağladım. Bence Sinema Topluluğu, Sinema ve Televizyon öğrencileri için bir nimet. Her hafta olan film etkinlikleri, festivallere katılım ve film sohbetleri ile bizim gibi sinema sever öğrencileri için velinimet diyebilirim. Olur da Akdeniz Üniversitesi’ne gelirseniz Sinema Topluluğu’nda her daim beni bulabilirsiniz. Ayrıca sadece senaryo yazmayı seviyorum, bu yüzden bu bölüme gelmek istiyorum diyorsanız maalesef ki yanılıyorsunuz. Film çekmeyi ve kamera kullanmayı da öğreniyorsunuz ayrıca okulu bitirirken bir kısa film teslim etmeniz gerekiyor. Bunu kesinlikle unutmayın.

Dersler:

Sinema ve Televizyon bölümünde ilk sene:

İlk senemi seçtiğim dersler bağlamında sizlere anlatmak istiyorum. Öncelikle benim ilk senem Korona Virüsün etkisini hala gösterdiği senelerdi. Bu yüzden Antalya’nın sıcak havalarında okula maske ile gitmek bir işkence gibi oluyordu. İlk senemde ortak dersler (İnkılap Tarihi, İngilizce ve Türk Dili ve Edebiyatı) online olarak işleniyor ve sınavlar online olarak yapılıyordu.

Benim ilk senemin güz döneminde 9 dersim bulunuyordu ve bunlardan sadece üç tanesini yüz yüze görüyorduk ama ortak dersler hariç hepsinin sınavları yüz yüzeydi. Sanat Tarihi, İletişim ve Toplum, Fotoğraf, Sosyoloji, Temel Sinema Eğitimi, Görsel Tasarım bölüm öğrencilerinin genellikle ilk seçtikleri dersler olmaktaydı. Ders kontenjanları ilk sene öğrencilere yetecek kapasitedeydi. Bu yüzden de öğrenciler herhangi bir sıkıntı çekmemekteydi.

İlk sene her öğrencinin beklentisinde olacağı gibi faaliyetlerde bulunulmadı. Yani ilk sene film çekmek, senaryo yazmak gibi hayallerinizin olmasını tavsiye etmem. Sonra hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Ancak Fotoğraf dersi ile kamerayı alıp okulun etrafında gezip hocanın dedikleri doğrultusunda çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Bahar döneminde ise yukarıda verilen derslerin devam niteliğindeki dersleri alabilirsiniz.

Sinema ve Televizyon bölümünde ikinci sene:

Gelelim ikinci seneye. İkinci senemde her şey düzene oturmuş gibiydi. Artık benim de kendi çapımda bir arkadaş grubum bulunuyordu. Derslerde devam zorunluluğu başlamıştı ve benim derslerim de yavaş yavaş düzeliyordu. İlk senenin acemiliği üstümden kalkmıştı. Güz döneminde (benim seçtiğim derslere göre) Sinema ve Psikoloji, Sinemada Türler, Sinema Kuramları, Sinema Tarihi, Senaryo Yazımı, Kısa film Atölyesi gibi dersler bulunuyordu. Ben daha çok güz döneminde sinemaya yönelik dersler aldım. Ancak siz farklı bölümlerden (heykel gibi) dersler de alabilirisiniz.

Bu sene iki seçenek arasında kalıyoruz ayrıca. Kısa Film Atölye ve Belgesel Film Atölye. Kendi ilgi alanınıza göre bu iki zorunlu dersten birisini seçebilirsiniz.

Sinema ve Televizyon bölümünde üç ve dördüncü sene:

Üçüncü sınıfta üç seçeneğimiz bulunuyor. Kısa film Atölyesi, Belgesel Film Atölyesi, Senaryo Yazımı. İşte o zaman tamamen senaryoya yönelebilirsiniz fakat dördüncü sınıfta bitirme projesi olarak bir kısa film sunacağınızı da unutmayın. Tez yazmıyoruz onun yerine film çekiyoruz. Ve bu bizim bitirme projemiz oluyor. Şu an bende yeni üçüncü sınıf olduğum için dersler konusunda pek bir fikrim yok ancak dersler gözünüzü korkutacak kadar zor değil ve en az alacağınız ders sayısı da altı. Bu yüzden ikinci üniversite okumayı da düşünebilirsiniz.

Altın Portakal Film Festivali

Altın Portakal Film Festivali:

Antalya Altın Portakal Film Festivali, 1964 yılından bu yana Türkiye’nin Antalya ilinde düzenlenen film festivalidir. Direktörlüğünü Ahmet Boyacıoğlu’nun gerçekleştirdiği festival, Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Kültür Sanat Vakfı tarafından her yılın sonbahar mevsiminde Antalya genelindeki çeşitli mekanlarda gerçekleştirilmektedir.

Antalya Altın Portakal Film Festivali, Avrupa ve Asya’nın en köklü film festivallerinden biri, Türkiye’nin ise en eski ve uzun soluklu film festivalidir. Festival, 2005 yılından bu yana Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali adıyla gerçekleşmekte; festival programı içinde uluslararası yarışma bölümü de yer almaktadır.

Geçen yıl halka açık yapılan ödül töreni ile ödüller sahiplerini buldu. Ödül töreni sonrası düzenlenen Nükhet Duru konseri ile de keyifli anlar yaşandı.

Film gösterimleri için biletler 3–5 Tl arasında değişiyor ( Uzun metrajlı filmler için geçerlidir, kısa metrajlı filmler ücretsizdir.)ve biletler oldukça hızlı tükeniyor. Acele ederseniz filmleri izleme şansı bulabilirsiniz.

Antalya’da üniversite okumak isteyenler, özellikle Sinema ve Televizyon bölümü okumak isteyenler için yazdığım yazı burada son buluyor. Umarım bu yazı size yardımcı olabilmiştir. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Gelirseniz eğer Antalya’da görüşmek üzere. Sevgiyle Kalın.

Editör: Maia Mia

--

--

Tuanaa
Yazı Rehberi

Akdeniz Üniversitesi, Sinema ve Televizyon / 20 / Öğrenci