Engellere İnat Yaşam

Meri’nin Kütüphanesi: İçimdeki Müzik İnceleme

İremsu Çakır
Yazı Rehberi
2 min readJan 9, 2024

--

Şimdiye kadar tek bir kelime bile konuşmadım. Neredeyse on bir yaşındayım.

Her şeyden önce şunu demem gerekiyor ki; bu kitabı bu kadar geç okuduğum için pişmanım. Çocuklar için olan ancak içinde çok fazla derinlik barındıran bu kitabı bu kadar geç okumak benim ayıbım. Ancak zararın neresinden dönülse kardır, değil mi?

Bana veya benim hakkımda söyledikleri her kelimeyi öğrendim, sakladım ve unutmadım. Hiçbirini…

Bugün sizlere bahsedeceğim kitap bir çocuk kitabından çok daha fazlası. Basit bir dille anlatılan bu kitabın anlattıkları basit kelimesinin yanından bile geçmeyecek ölçüde hassas konular. Gerçek hayatta varlığını bildiğimiz ancak çok fazla göz ardı ettiğimiz kişileri temsilen bir baş karakter var karşımızda; Melody.

Engelli bir şekilde doğan Melody, bedeninin kontrolüne sahip olmasa da oldukça zeki bir kızdır. Kısıtlı imkanlarına rağmen çok fazla şey görüp öğrenmiş, hepsini hafızasına kazımış bu kız maalesef ki bu bildiklerini hiç kimseye aktaramıyor. Ailesine bile…

Sonunda ağladım çünkü hiçbir zaman hiç kimseye gerçekte ne düşündüğümü anlatamıyordum.

Kitabımız Melody ve onun zorlu hayatında olanlarla alakalı. Hayatı boyunca hiçbir kelime kullanmadı ancak zihni o kelimelerle doldu, taştı. Dış dünyayla iletişimi önünde duran tahtada yazılı sınırlı kelimelerden ibaretti. Bir yandan engelinin getirdiği çeşitli zorluklarla uğraşırken bir yandan da gittiği kaynaştırma sınıfında diğerleri gibi olmak için çaba sarf ediyordu.

Ancak bu engelinin onu durdurmasını istemedi, buna izin vermedi. Kaynaştırma sınıfında öğretmeninin ulusal bir bilgi yarışması için kendi yaşıtlarından bir takım oluşturacağını duyunca elindeki imkanları kullanarak şansını denemek istedi. En kötü ne olabilirdi ki?

Ailesi, bakıcısı ve okuldaki yardımcısı yardımıyla önündeki çeşitli zorluklara göğüs gerdi, okuldakilerin ona inanmamasına aldırmadı ve çabaladı. Çabalarının sonuçlarını ne kadar gördüğü ise kitapta saklı kalsın.

Düşüncelerin kelimelere ihtiyacı vardır.

Kelimelerin de sese.

Kitabı okudukça gözlerimden akan yaşlara hakim olamadığımı fark ettim, onları özgür bırakmak daha kolaydı. Her bir anı kalbime dokunan bu hikayenin herkese ulaşmasını, insanların bilinçlenmesini o kadar içten diledim ki… Gözyaşlarım akarken adalet istedim.

Melody kesinlikle okuduğum en güçlü karakterlerden biriydi. Onun akıl almaz çabası beni utandırdı diyebilirim. Kendime dönüp bakmama neden oldu Melody, elimdeki imkanları sonuna kadar kullanmam gerektiğini hatırlattı bana. Basit diline kanmayın sakın, oldukça önemli mesajlar içeriyor kitabın kendisi. Size bu kitabı en kısa sürede okumanız için ısrar ediyorum, okuyun ve okutturun.

Bir sonraki yazılarda görüşmek üzere.

Editör: Berfin Yeşilyurt

--

--

İremsu Çakır
Yazı Rehberi

Genetik ve Biyomühendislik öğrencisiyim. Hayatımın her alanıyla alakalı yazılar paylaşıyorum.