Güven Veren Duygular

Hayat birçok karmaşık duygudan ibaret.

Esma
Yazı Rehberi
2 min readAug 8, 2024

--

Photo by Igor Kasalovic on Unsplash

Doğumumuzla başlayan bu karmaşa her geçen yıl yenilerini kendine katarak ilerliyor. Önce şaşırıyoruz, korkuyoruz. Geldiğimiz yerin neresi olduğunu bilmeden hayata gözlerimizi açıyoruz. Karar vermeden ve ne yapacağımızı bilmeden etrafı gözlemliyoruz. Sonra yavaş yavaş şefkati öğreniyoruz. Sıcak bir kucak bizi güvende hissettiriyor. Paylaşılan bir çikolatada sevgiyi öğreniyoruz. Dostlukla gelen huzuru hissediyoruz.

Yaş aldıkça farklı tatlar alıyoruz. Hoşlantı, kırılma, üzüntü, aşk, adrenalin, hayal kırıklığı, dehşet, empati, nefret, imrenme, aşk… Her biri bize güzel şeyler, kötü şeyler, korkunç ve muhteşem şeyler öğretiyor. Biz de bunları yaşadıkça aslında ne istediğimize yavaş yavaş karar veriyoruz. Her biri bir diğerini tamamlıyor.

Yine de bazı anlar kimi duygular olmasa nasıl olurdu diye düşündüğüm oluyor. Nefret etmeseydik, üzülmeseydik, hayal kırıklığı diye bir şey olmasaydı ne olurdu? Bir şarkıda aşkı hissetmesek, yalnızlığı bu denli hissetmek diye bir şey olmasa… Bunun yanıtını veremem. Çünkü her birini herkes gibi yaşadım. Yaşıyorum ve muhtemelen hayatım boyunca yaşamaya devam edeceğim. Dünya her birinin bir arada bulunduğu bir ye

Bir de kimsenin bahsetmediği duygular var. Var olduğunu asla kanıtlayamadığımız ama orada olduğuna yemin edebileceğimiz duygular. Ben bunlara günbatımı hissi diyorum. Günbatımı renklerinin ruhumu kaplayacak kadar parladığını hissetmek gibi. Parmaklarımda gezinen turuncu ışıklar, kollarımı saran pembelikler ve başımın etrafındaki parlak sarı ışık hüzmeleri. Bu duygunun tam olarak ne anlattığını kelimelere dökebileceğimi sanmıyorum. En basit anlamıyla tamamlanmışlık. Var olan tek gerçekliğin gerçek sevgi, aşk ve huzurdan oluşmuş muhteşem ve ötesi bir yansıması.

Her birimize özel bir duygu olduğunu düşünüyorum. Ben kendiminkini keşfettiğimde kaç yaşında olduğumu hatırlamıyorum. Ve onu sadece bazı müziklerde, bazı hayallerde ve rüyalarda yakalayabiliyorum. Gerçekten bana ulaşır mı onu da bilmiyorum. Tek bildiğim şey onu hissettiğimde güven vermesi.

Editör: Dilşah Kaya

--

--