Herkesin Eleştirdiği O K-Drama

Meri’nin Dizi Serüveni: Love Alarm İncelemesi

İremsu Çakır
Yazı Rehberi
2 min readFeb 28, 2024

--

https://pin.it/xsYlMbV6S

K-Dramalardan bahsederken bu dramayı atlamanın ayıp olacağı kanısına vardım. Evet, izleyenlerden biri de benim. Hatta ve hatta bu k-drama benim izlediğim ilk k-drama. Çok fazla eleştiri alan bu dizinin hayatımdaki ilk k-drama olması onu ister istemez sevmeme neden oluyor.

Konusu

Belli bir mesafe içinde kişinin başka bir kişiye romantik bir his duyması halinde isim vermeden o kişiye bunu belirten bir uygulama dizimizin kilit noktası denebilir. Bu uygulamayı ülkedeki herkes kullanıyor ve aşklarının bir kanıtı olarak görüyor.

Konusu oldukça ilgi çekici olan bu dizinin ilk sezonu da gayet beğenildi izleyiciler tarafından. Sürükleyici bir romantizm içeren bu dizi insanları ekrana kilitlemeyi başarmıştı. Ancak her şeyi (çoğunluğa göre) bozan ikinci sezondu.

Eğer ki k-drama izleyen biriyseniz, ikinci erkek sendromu denen olaydan da haberdarsınızdır. K-drama senaristleri aşk üçgenlerine bayılır. Bu dizide de bu mevcut. İzleyenleri kızdıran ve dizinin bu kadar eleştiri almasına neden olan durum da bu sendromdaki karakter değişikliğidir.

İlk sezonda ana erkek karakter olarak bize sunulan kişi Hwang Sun-O’ydu (Song Kang). İkinci erkeğimiz ise onun en yakın arkadaşı rolündeki Jung Ga-Ram’ın canlandırdığı Hye-Young’tu.

İkinci sezonda ise işler tam tersi oluyor. Bunun nasıl olduğu detaylarını spoiler olacağından ötürü size anlatmayacağım ancak izleyicilerin saçma bulduğu bir şekilde olduğunu belirteceğim. Saçma buldular ve ağır eleştiri aldılar.

Benim Fikrim

Dizinin ikinci sezonu sınavlarımın bittiği gün çıktığı için tek oturuşta izlemiştim. İlk sezonu da gerçekten beğenmiştim ve o sondan sonra devamını heyecanla beklemiştim. Biraz hayal kırıklığına uğradığımı söylemem lazım. Diğer herkes gibi ben de kızımızın sevgilisinden uzaklaşma ve ayrılma bahanesini saçma bulmuştum. Ama diğer karakterle olan ilişkilerinde uygulamanın dediklerini umursamak yerine kendi duygularına odaklanmaları çok güzel bir mesajdı bence. Dolayısıyla diziden tamamen nefret ediyorum demek doğru olmaz, özellikle bana k-dramayı kazandırdıktan sonra çok ayıp olur. Lakin favori dizim asla olmadı, olmayacak da.

Editör: Berfin Yeşilyurt

--

--

İremsu Çakır
Yazı Rehberi

Genetik ve Biyomühendislik öğrencisiyim. Hayatımın her alanıyla alakalı yazılar paylaşıyorum.