Jane Austen’ın Mutlaka Okumanız Gereken Kitapları!

Gurur ve Önyargı’nın yazarı Jane Austen’ın en sevilen 3 kitabı!

Buse Melike İtik
Yazı Rehberi
4 min readMar 27, 2023

--

Konu aşk ve gerçek olamayacak kadar güzel aşk hikayeleri dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri şüphesiz Jane Austen’dir! Jane Austen 16 Aralık’ta ailesinin yedinci çocuğu olarak dünyaya geldi. O döne eğitim alabilecek nadir kadınlardan biriydi ve daha 12 yaşındayken kendi hikayelerini yazıyordu. Her ne kadar yazmaya 12 yaşında başlamış olsa da ilk romanını yayımlattığında yirmi beş yaşındaydı. İlk romanının adı Aşk ve Yaşam’dı. En çok bilinen eseri Gurur ve Önyargı’yı ise ondan hemen sonra çıkardı.

Ben kendisini çoğu kişi gibi Gurur ve Önyargı kitabıyla ile tanıdım. Daha sonra kalemine aşık olup yayımlanmış bildiğim bütün eserlerini okudum! Bu eserlerin arasında en çok sevdiğim ve en çok sevilen üç eseri sizinle paylaşmak istedim!

1. Gurur ve Önyargı

Elizabeth ile Mr. Darcy’nin hikayesini duymayan var mı? Kitabı okumamış, meşhur filmlerini izlememiş olabilirsiniz. Ama mutlaka hayatınızın bir yerinde Aşk ve Gurur, Gurur ve Önyargı ya da Elizabeth Bennet ile Mr. Darcy isimlerini duymuşsunuzdur! İşte Elizabeth’in hikayesinin geçtiği kitabın adı Gurur ve Önyargı! Kitap Türkiye'de hem Aşk ve Gurur hem de Gurur ve Önyargı isimleriyle yayımlatıldı. Birçok yayınevi kitabı bastı fakat benim kişisel önerim, İş Bankası Yayınları Hasan Ali Yücel Klasikleri!

Hikaye Elizabeth Bennet ve ailesinin yaşadığı yere Bingley ailesinin taşınmasıyla başlar. Bennet, Bingley, Darcy aileleri arasında aşk ilişkileri anlatılırken karakterlerimiz önyargılarına ve gururlarına kurban olur. Beni hala “ilahi aşklara” inandıran nadir kitaplardan biridir. Aşka inanmıyorsanız bile 19. yüzyılda yazılıp hala anlatılan aşk hikayelerinin temellerini oluşturan bu ölümsüz eseri mutlaka okumalısınız. Hele de bir yazarsanız bu kitabı asla es geçmeyin! Sonuçta hepimiz ölümsüz eserler yazmayı hedefliyoruz, değil mi?

Sen bana, gerçekten sevilmeye değer bir kadının sevgisini kazanabilmek için daha başka erdemlere sahip olmam gerektiğini öğrettin. — Jane Austen

Gel de şimdi bu alıntıyı okuyup aşka inanma. (İnanın, ben öyle pembe aşk dünyalarında yaşayan biri değilim. Ama bu söz, aşkı uğruna değişimle dans eden Mr. Darcy karakteri beni benden alıyor)

2. Emma

Austen’in 39 yaşında bitirdiği Emma kitabı da Gurur ve Önyargı’ da olduğu gibi aşkı arayan genç kızların hikayesini anlatır. Jane Austen, Emma’nın en sevdiği romanı olduğunu söyler! Ben kitabı okuyana kadar Gurur ve Önyargı kadar beğenebileceğimi düşünmemiştim ama yazar iki kitabın yayımlanması arasındaki on sekiz yılda kalemini öyle bir güçlendirmiş ki edebi açıdan bu kitabın Gurur ve Önyargı’yı cebinden çıkaracağını söyleyebilirim!

Bir acemi yazar olarak biz yazarlar için anlatmak istediklerimizi söylemeden gösterebilmek çok önemlidir. Yazar bunu kitabında öyle güzel yapıyordu ki aşkını göstermekten çekinen Emma karakterinin aşkını iliklerime kadar hissetmiştim. Edebi açıdan bu kitabı da mutlaka okumalısınız!

Karşımıza çıkan mutluluk anlarını hemen yakalamak gerek! Uzun uzun hazırlanıp beklemek her şeyi bozuyor çok zaman. — Jane Austen

Seven iki insan arasında her konu tatlı ve ilginçtir. Her konunun sonu aşka bağlanabilir. — Jane Austen

3. Akıl ve Tutku

Gelelim son önerimize! İşte bu sefer sırada Akıl ve Tutku var! Yine Austen’ın film adaptasyonuna çevrilen eserlerinden Akıl ve Tutku’da yine gerçek aşkı arayan karakterlerimiz var! Bu sefer karakterlerimiz birbirinin tamamen zıttı olan iki kız kardeş! Biz bu kardeşlerin karakter olarak çatışmasını izlerken bir de tabii aşkı bulmalarına şahit oluyoruz! Akıl ve Yaşam adıyla çıkan bu eser, Jane Austen’ın yayımlanmış ilk romanıdır! Yazarın kaleminin yıllara göre nasıl değiştiğini görmek istiyorsanız önce bu kitapla başlayabilirsiniz!

Anne, dünyayı tanıdıkça gerçekten sevebileceğim bir adamla karşılaşmayacağıma daha çok inanıyorum. — Jane Austen

Bugünü mutsuzlaştıran şey, mutluluğu hep yarında aramak değil miydi? Oysaki kökleri dünde büyürken insanın, gövdesi bugünde yaşamalı ve dalları yarına uzanmalıydı. — Jane Austen

Bana Jane Austen’ın, aşkların mutlu sonlara kavuştuğu dünyasını hatırlatan bir şarkı.

“Let me sleep
I am tired of my grief
And I would like you
To love me, to love me, to love me.”

--

--