Kardelen Mevsimi

Eğer kendinizi kardelen gibi hissediyorsanız sabredin bahar yakındır.

Gamze🍀
Yazı Rehberi
2 min readJun 13, 2024

--

Photo by Kiwihug on Unsplash

Ben kendi kabuğunda yaşayan bir insandım. Kendi kurallarımla, kendi doğrularımla inşa ettiğim hayatımda yaşardım.

Bir kere çok gülerdim. Gülmek iyi gelirdi. Bir şeyi saatlerce anlatmayı severdim. İlk anlatışımdaki heyecanla onlarca kez anlatırdım. Hepsinde de aynı kıpır kıpır, yerimde duramazdım.

Ama sonra bir şey oldu. Yani aslında hep bir şeyler oluyordu ama bazı şeyler insanın gözünü açar ya hani, öyle bir şey oldu. Daha önce belki de onlarca kez olmuş ama hiçbirini görmediğim şeyleri görmemi sağladı. Belki de olanlara gözümü yumuyordum ya da her şey o kadar üst üste geldi ki görmemem imkansızlaştı.

Sonra sustum. Konuşmadım, gülmedim. Bir şeyleri bırak saatlerce anlatmayı, bir kez bile anlatmadım. Anlatamadım. O hevesi bulamadım içimde.

Bazen olayların dışında kaldığında anlıyorsun ne yapmaman gerektiğini.

Ben de tam öyle bir anda anladım.

Hayat benim etrafımda dönmeye devam ediyordu ama ben durmuştum çünkü hayatımda değişen taşları yerlerine oturtamıyordum.

Ben saatlerce konuşurdum. Gerçi bıraksanız hâlâ konuşurum ama hava kararmış, kimse kalmamış, herkes sıcacık evlerine çekilip kapılarını kapatmış. Ben bir başıma kalmışım. Şimdi saatlerce konuşsam, gülsem, defalarca aynı şeyden bahsetsem kime ne fayda. Kendi kendime konuşurum. Bir deli gibi…

Hayatımızda bazen ipler kopar. Köklü değişiklikler, büyük boşluklar olur. Yeri dolmaz gibi gelir insana. Hayat her zaman kalemle çizilmiş gibi tek bir doğrultuda mükemmel bir şekilde gitmez. Keşke gitse… Böyle zamanlarda insan bir kardelen gibi hisseder kendini. Zorlu kış şartlarında açmaya çalışan, bir umut güneşi görmeye çalışan bir kardelen gibi…

Ne kadar zordur karı delip çiçek açmak. Biz açan bir kardelen görüyoruz ama o karı aşmanın zorluğunu görüyor.

İşte hayatımın bazı dönemleri böyleydi benim için. Tam bir kardelen mevsimi. Kardelen gibi hissetmek, hayata başlamaya çalışmak, çiçek açmak… Kardelenlerin baharda açmak gibi bir lüksü yoktur. Onlar çiçek açmak için baharı beklemez. Zor kış şartlarında bile çiçek açmayı başarırlar.

Kardelen çiçeği, karların arasından sıyrılarak açan ilk çiçektir. Baharı müjdeler. Eğer kendinizi kardelen gibi hissediyorsanız sabredin bahar yakındır.

--

--