Kitap İncelemesi: Gölgelerin Efendisi

John Flanagan Ve Onun Mükemmel Evreni

Beyza 🧚
Yazı Rehberi
3 min readApr 11, 2023

--

Herkese merhaba. Bu yazımda çok sevdiğim kitaplardan oluşan bir serinin, genel olarak incelemesini yapmak istedim. Bu kitabın kendisiyle yaklaşık 5–6 yıl önce tanışmıştım. Bana göre bu seri gerektiğinden çok daha fazla ilgi görmeliydi ama olmadı. Elbette yabancı ülkelerde ismi zirvelere çıkmış ve zamanında çok satılmış bir kitap. Zaten öyle olmasa 18 seri çıkartılmazdı ama bana göre Türkiye’de gereken ilgiyi görmedi.

Ya da bilmiyorum. Belki de hala keşfedilmedi…

https://tr.pinterest.com/pin/230387337178276869/

Kitap İsmi: Gölgelerin Efendisi

Yazar: John Flanagan

Kitap Sayfa Sayısı: 262 (Her kitabın sayfası 200 ve 500 arasında değişiklik gösteriyor.)

İnceleme yazısı yazmadan önce diğer insanların yorumlarını da merak ettiğim için internette biraz göz gezdirdim. Bazıları kitabın yaş kitlesinin +9 olduğunu ve bu yüzden sarmadığını söylüyordu. Bazıları ise kitapları çocuklarına aldığını ve bu sayede çocuklarının okuma alışkanlığını kazandığını iddia ediyorlardı.

Sorun şu ki dostlar; ben bu kitabı okurken 16 yaşındaydım :’) Ben okurken kitap aktif olarak yazıldığı için, 20'li yaşlarıma kadar okumaya devam ettim.

Pişman değilim. Yine olsa yine yaparım çünkü aklım hala yapmadıklarımda. Ayrıca -13 veyahut -18 diye bir ibare hiçbir yerde yok değil mi? Bence büyüklerin de böyle şeyleri okuması pek tabii doğal bir şeydir. Bazen çocuk filmlerini ve kitaplarını yetişkinlerden böyle sinsi bir yöntemle uzak tuttuklarını düşünüyorum.

E çocuk kitabıysa okumayalım mı kardeşim?

https://tr.pinterest.com/pin/360569513931736544/

Ayrıca bu kitap gayet eğlenceli ve büyüklerin de okuyabileceği türden çünkü içinde savaşlar, dostluklar, vikingler, sevgiler ve bazen de saygılar var. Hepsi öyle naif ve güzel bir şekilde anlatılmış ki kitabı okurken içiniz yumuşacık oluyor. Tabii yeri geliyor çok da sinirleniyorsunuz, orası ayrı.

İlk dört kitabını dört gün içerisinde bitirdiğimi hatırlıyorum. Eğer elimde diğer altı ve yedinci kitaplar da bulunsaydı muhtemelen hepsi bir hafta içerisinde (ya da daha kısa bir sürede) biterdi.

Kitabın tanıtımını bırakmadan önce önemli bir noktaya değinmek istiyorum.

Kitabın yazarı Flanagan, Gölgelerin Efendisi serisinin ilk kitabını, on iki yaşındaki oğlunu cesaretlendirmek için yazmış. Oğlu Micheal küçükken çevresindeki diğer çocuklar ondan çok daha iri yarı ve güçlüymüş. Flanagan ise ona okumanın ne kadar eğlenceli olduğunu, kahramanların mutlaka iri yarı ve kaslı olması gerekmediğini göstermek istemiş.

Böylece günümüze kadar 18 tane kitap yazılmış.

Daha fazla uzatmadan, hemen şuraya ilk kitabın tanıtımını da bırakmak istiyorum;

Ana karakterimiz Will, yetim bir çocuktur ve şövalye olmak istemektedir. Zayıf bir vücudu olması nedeniyle arkadaşları onu dışlamaktadır. En kötüsü de şövalye olamamasıdır çünkü onun en büyük hayali tıpkı babası gibi şövalye olabilmektir. Onu gölgesi gibi izleyen bir orman muhafızı olduğundan ise bir haberdir.

https://tr.pinterest.com/pin/556968678928921613/

“Bu seriyi ayrı ayrı okusak olur mu?” gibi bir soru olur da aklınıza takılacak olursa öyle bir şeyi asla yapmayın derim. Ben az kalsın kitap fuarındaki satıcının tükenmiş kitaplardan dolayı bana “Serinin ortasından okuyabilirsiniz.” diyerek satmaya çalıştığı kitapları hatırladıkça cinnet geçiriyorum. Neyse ki ona uymamıştım. Eğer uysaydım büyük spoi yerdim.

Bu yüzden kitapları sırasıyla okumanız çok daha iyi!

Bu kitaba on üzerinden bir puan verilse yine on derdim herhalde. Benim kalbimde Harry Potter serisi gibi. Tabii içinde pek sihir falan yok ama yine de mükemmel ötesi. Olur da bu yazıdan sonra alıp okuyan bir kişi olursa ne olur bana geri dönsün. :’) Bayılıyorum kitap konuşmaya.

Ayrıca yıllardır bir yapım, şu kitabın filmini veya dizisini çıkartmaz mı be? Böyle anlamlı bir kitabın dizisi olmaz mı? Nerede bu yapımcılar? Nerede yönetmenler? Duy beni ey dünya! Bu kitabın ciddi ciddi bir filmi ya da dizisi çıksın artık!

Her neyse. İçimdeki birikmişi de buraya döktüğüme göre artık yazımızın sonuna geldik. :’) Elimden geldiğince spoi vermemeye çalıştım. Bir sonraki inceleme yazısında görüşmek üzere. Hoşça kalın!

--

--