Korku Edebiyatı’na Giriş: Okuyabileceğiniz Üç Kitap Önerisi

Korku hikayeleri okumak istiyor ama ilk hangi kitaptan başlamanız gerektiğine karar veremiyor musunuz? İşte bu üç kitap sizin için bir başlangıç olabilir.

Sinem Karakuş
Yazı Rehberi
4 min readApr 21, 2023

--

Korku edebiyatına yeni girecek biriyseniz gidip Stephen King’ten başlamayın.

Photo by Kamil Feczko on Unsplash

Yıllar boyunca çeşit çeşit korku kitabı okumuş, korku filmi izlemiş biri olarak şunu söylemeliyim ki korku hikayesi okumanın bilinmeyen çok tarafını deneyimledim ve şunu söylemekten çekinmiyorum.

Korku kitapları düşündüğünüz kadar korkunç değil.

Hatta hiç değil.

Yani eğer korku edebiyatına girmek isteyip çekinmenizin sebebi buysa hiç beklemeyin.

Bu yazıda sizlere sunacağım kitaplar bazı noktalarda gerçekten sizin gerilmesine yol açıyor fakat bence bunlar sizin için güzel bir başlangıç olacaktır.

Deliliğin Dağlarında — H.P. Lovecraft

H.P. Lovecraft — Deliliğin Dağlarında

Lovecraft’ın Cthulhu Mitos’una yıllarca ilgili olsam da konu hakkında uzun bir süreliğine sadece araştırma yaparak bilgi edinmiştim. Birkaç yıl önce bu kitabı alıp okuduğumdaysa yazarın anlatımı beni çok şaşırtmıştı.

Kitapta, bir grup araştırmacı kutuplara araştırma yapmak için gidiyor ve buldukları bazı fosil canlılar grubun akıl sağlığını bozuyor. Hikayesi bu şekilde başlıyor diyebilirim.

Uzun yıllar sonra okuduğum ilk korku kitabıydı ve beklediğimin aksine uzun uzun betimlemeler yoktu. (Cümleler uzundu ve bitmek bilmiyordu orası ayrı bir konu.) Yazar bir şeyi açıklamak için çabalamıyordu. Cümleleri netti.

Kelimenin tam anlamıyla kendimi baş karakterin hemen yanında hissettim. Üstelik yazar bunu başarabilmek için çabalamıyordu. Belki de çabalamayarak bunu başarmayı amaçlamıştı.

“İnsanlığın en eski ve en güçlü duygusu korkudur. En eski ve en güçlü korkusu ise bilinmeyenin korkusudur.” — H.P. Lovecraft, Deliliğin Dağlarında

Eğer siz de Lovecraft evrenine bir giriş yapmak istiyorsanız bu kitapla başlayabilirsiniz! Daha sonra da Innsmouth Üzerindeki Gölge’yi okuyun derim.

4.5/5

Küçük bir not: Neden 0.5 puan kırdım bilmiyorum ama bir şeyler eksikti belki de cümleler çok uzun olduğu içindir.

Kara Kedi — Edgar Allan Poe

Klasik yazarlardan gidiyor gibi görünüyor olabilirim ama korku severler bana katılacaklardır bu konuda. O yüzden şu önerilerde Edgar abimizin bir hikayesine yer vermesem bu yazıyı kabul ettiremezdim.

Peki neden diğer hikayeleri değil de bu hikayeyi öneriyorum?

Photo by Akin Cakiner on Unsplash

Bu hikayeyi küçük yaşlarda okumuştum ve şunu açık bir şekilde söylemeliyim ki böyle bir şey beklememiştim. Edgar Allan Poe ile tanışmama vesile olmuş hikayedir kendisi.

Hikaye, anlatıcı baş karakterin Pluto adlı kara kedisiyle yaşadıkları üzerine.

“Yarın ölüm var diye bugün içimi dökmek istiyorum sadece.” — Edgar Allan Poe, Kara Kedi

Tüyleri diken diken eden ve kendimizi de sorgulamamıza sebep olacak bir hikaye. Kesinlikle okumalısınız!

4/5

Koralin — Neil Gaiman

Koralin — Neil Gaiman

Çocuk kitabı gibi başlayan ve tüyler ürpertici bir kurguya doğru evrilen bu kitap benim için korku edebiyatına başlangıç kitabıydı. Fantastik bir kurgu- daha doğrusu büyülü gerçeklik mi demeliyim?- olduğu için başta ilgimi çekmiş olsa da beni kitapta tutan şey kesinlikle korku ögeleri oldu.

Hikayemiz Koralin adında bir kızın ailesiyle yeni taşındığı evde bir geçit bulmasıyla başlıyor. Tuhaf yeni komşuları, siyah bir kedi ve bilinmeyen bir oyuncak bebeğin yer aldığı bu hikaye, her sayfasıyla sizi içine çekip daha çok gerilmenize ve daha çok okumak istemenize sebep olacak.

“İçinde yürüdüğü dünya tıpkı boş bir sayfa ya da kocaman, boş, beyaz bir oda gibi, soluk bir hiçlikten ibaretti.” — Neil Gaiman, Koralin

Yazarın anlatımı akıcı, dikkatiniz bir an olsun dağılmıyor. Cümleleri karmaşık değil, ağır betimlemeler yok. Hızlıca okuyup bitirebileceğiniz bir kitap!

5/5

Benim için bu üç kurgunun yeri ayrıdır. Eğer korku edebiyatı kitaplığım olsa diğerlerinden ayrı bir rafa yerleştireceğim kitaplardan üç tanesini sizinle paylaştım. Umarım korku edebiyatı artık gözünüzü korkutmaz ve siz de bu güzel kitapları okumaya başlarsınız. (Kesinlikle, özellikle bu kitapları konuşmak istediğim için yapmıyorum bu önerileri 😃)

Korku edebiyatından önerebileceğim diğer kurguları ise aşağıda sıralıyorum.

  • Yüce Tanrı Pan — Arthur Machen
  • Vampir — John William Polidori
  • Dracula — Bram Stoker
  • Dünya Savaşı Z — Max Brooks
  • O — Stephen King

Siz Korku Edebiyatı’na dahil edilen hangi kitapları okudunuz? Önerileriniz varsa beklerim.

Editör: Pozan

--

--

Sinem Karakuş
Yazı Rehberi

Bsc. Biology ESTU - Msc. Molecular Biology IU Moleküler biyolog bazen de yazar. https://www.linkedin.com/in/sinem-karakus/