Sakin Kalabilecek Kadar Güçlü Bir İnsansın

Kendi Hayatın İçin En İyi Kararları Verebilmek

Serhat Pelvanlar
Yazı Rehberi
3 min readSep 17, 2023

--

Photo by Zac Durant on Unsplash

Sen

Ben

Hepimiz

Sakin kalabilecek kadar güçlü insanlarız.

Güç ve sakinliği çoğu insan bir arada düşünemez. Aralarında ters bağlantı kurar. Sakinliği zayıflık olarak görür. Aksine sakinlik en büyük güçlerimizden biridir.

Hayatta elbette sakinliğimizi kaybetmemize sebebiyet verecek söylem ve davranışlarla karşılaşıyoruz. Her birinde sakin kalabilmek mümkün değil. Fakat çoğunda sakin kalamayan birinin hayatı içten dışarıya doğru kötüye gitmeye başlar.

Genellikle sakin kalamayan birinin hayatında sinir ve stres başrole geçer. Sinir ve stresin başrolde olduğu bir hayatta kişi en büyük zararı kendisine verir. Çünkü ilişkileri bir öyle bir böyle şeklinde aksar hale gelir. İlişkilerin ve iletişimin sağlıklı bir şekilde ilerlemediği bir hayatta içsel huzursuzluk örümcek ağları gibi zihni ve kalbi sarar. Zar zor nefes alır hale gelir kişi. Bazen farketmeden kendi nefesini baskılar. Geçmiş ve gelecek arasında gidip gelerek yaşadığı günü kendine zehir eder.

Kişi tüm bunları hissederken başkalarını suçlamayı seçer ve kendini çıkmazların içine atar. Her şeyin düzelmesi için suçladığı kişinin ya da kişilerin davranışlarını ve yaklaşımını değiştirmesini bekler. Böylece var olan durumu kendisinin kontrolünde olmayan bir şeye bağlar ve kişi bu süreçten büyük zarar görür. Aslında zararı bir başkası değil kişi kendi kendine yapar. Çünkü başkaları nasıl davranırsa davransın o davranışın ne düzeyde ve ne şekilde etki edeceğini kişi kendi belirlemeyi tercih edebilir.

İlk başta sakin olamayan biri sonrasında sakin kalmayı becerebilir. Bu bir karar meselesidir.

Senin kendi hayatın için en iyi kararları vereceğine inanıyorum. Olumlu ve olumsuz tüm yaşananlarla beraber sakin olmayı ve sakin kalmayı becerebilecek bir insan olduğunu biliyorum. Zihnini ve kalbini özgürleştirebilecek, nefesini serbest bırakabilecek ve yaşadığı günün değerini bilebilecek kadar güçlüsün.

Sen

Ben

Hepimiz

Sakin kalabilecek kadar güçlüyüz.

Ve bu gücü kendimizin bir parçası haline getirmeyi tercih ediyoruz.

Okura Not: Etrafınızda sakin kalmayı beceremeyen birileri varsa bu kişilere ‘’Sen sakin kalabilecek kadar güçlü bir insansın’’ ya da ‘’ Senin sakin kalabilecek kadar güçlü olduğunu biliyorum’’ şeklinde yaklaşırsanız bu kişinin bu yöndeki gücünü fark etmesini sağlarsınız. Kişi kendisi sakin kalamadığı anlarda içinden ‘’Sakin kalabilecek kadar güçlü olduğumu biliyorum’’ diye tekrarlarsa o anda kendini sakinleştirebilir ve zamanla sakin kalma durumunu içselleştirebilir.

Metne Dair Olumlama:

Sakin Olabilme ve Sakin Kalabilme Olumlaması

Sakinleşiyorum ve hayatın tüm güzel duygularını zihnime davet ediyorum.

Dıştan gelen tüm etkilerden kendimi arındırarak, özgürleşiyorum.

Sakin olabilmek ve sakin kalabilmek bütünüyle benim elimde.

Tercihimi bana ve etrafıma faydalı olan sakin kalarak hareket etme yönünde yapıyorum.

Ani tepki göstermek yerine öncelikle sessizliğe bürünüyorum.

Gerekli görürsem var olan ortamdan uzaklaşıyor ve hareket ediyorum.

Sessiz, sakin ve beni mutlu eden bir yerde bulunmayı seçiyorum.

Neler hissettiğimi yazarak olumsuz duygularımı azaltıyorum.

Öfkemin yerini huzura bırakmasına izin veriyorum. .

Fiziksel enerjimi spor ve egzersiz ile atarak aşırı duygusal gerginliğimi azaltıyorum.

En çok sinirlendiğim konuları maddeler halinde sıralayarak, çözüm yolları arıyorum.

Ufak şeylere takılıp hayatın akışını kaçırmak yerine anı yaşıyorum.

Sergilenen davranışlarda ve söylenen sözlerde iyiyi, güzeli görmeyi, algılamayı ve işitmeyi tercih ediyorum.

Duygusal durumumu dengelediğimi hissediyorum.

İşler ters gitse bile sakin kalabiliyorum.

Düşüncelerim ve duygularım ile sakin kalabilmeyi davranışlarıma yansıtıyorum.

Sakin olabilmemi ve sakin kalabilmemi sağlayacak düşünceleri, duyguları, alışkanlıkları, davranış biçimlerini ve her şeyi hemen, şimdi, şu an hayatıma davet ediyorum, çekiyorum, çağırıyorum, talep ediyorum, alıyorum ve kabul ediyorum.

Editör: nur

--

--

Serhat Pelvanlar
Yazı Rehberi

''Kitap Yazma Dahisi'' - Şimdilik En Çok Satan Değil Kısa Sürede En Fazla Üreten Yazar