Sen Büyümeye Bak

Tuanaa
Yazı Rehberi
Published in
3 min readAug 19, 2023

Kaan Urgancıoğlu ve Melisa Aslı Pamuk’un başrollerini paylaştığı ‘ SEN BÜYÜMEYE BAK’ filminin çekimleri 20 Temmuz’da başladı.

Kaan Urgancıoğlu, Melisa Aslı Pamuk ve Mert Ege Ak

Kaan Urgancıoğlu ve Aslı Enver’in başrollerini paylaştığı ‘ Sen Yaşamaya Bak’ filminin devamı olan ‘ Sen Büyümeye Bak ’ 20 Temmuz’da çekimlere başladı. Devam filmi için başrollerde Kaan Urgancıoğlu ve Melisa Aslı Pamuk’un yanı sıra Perihan Savaş ve Çağdaş Onur Öztürk de bulunuyor. Yönetmen koltuğunda ise Ketche lakaplı Hakan Kırvavaç bulunuyor. Senaryosunu ise Hakan Bonomo’nun yazdığı filmi, hayranları büyük bir heyecanla bekliyor.

Bilmeyenler için Netflix platformunda yayımlanan Sen Yaşamaya Bak filminin konusu Melisa isimli (Aslı Enver) bekar bir annenin, amansız bir hastalık yüzünden ömrünün son demlerini yaşarken fırtınalı bir aşk yaşayacağı ve çocuğunu emanet edebileceği bir adamı aramasıdır.

Öncelikle Sen Yaşamaya Bak filmi ile ilgili konuşmak gerektiğini düşünüyorum. Netflix’te 5.1 puanı ile filmin pek de sevildiği söylenemez.

Can, (Mert Ege Ak) annesini çevredeki erkeklerden kıskanan, annesinden kopamayan hırçın bir çocuktur. Melisa (Aslı Enver) ise hastalığına rağmen oğlu için her şeyi yapmaya çalışan bir annedir. Arkadaşı Fatoş ile birlikte çizimler yapan ve kafe işleten Melisa’nın az bir vakti kalmıştır. Bu yüzden oğlu Can’a bakabilecek birisini aramaktadır. Bu konuda arkadaşına güvenmeyen Melisa, arkadaşı Fatoş’un akıl vermesi sonucu Can’a bir baba adayı aramaya koyulur. Ve o sırada yıllardır karşılaşmadığı Can’ın gerçek babası ile karşılaşır. Koskaca İstanbul’da karşılaşacak yeri Melisa’nın hastalığı ilerlediği bir zamanda bulur. Arkadaşı Fatoş’un ise Melisa’nın hastalığı pek umurunda değil gibi gözükmektedir. Filmi ilk izlediğimde çok güzel bulmuştum. Ketche çok sevdiğim yönetmenlerden birisi olduğu için filmi eleştirmek gibi bir gaflette bulunmamıştım. Aslında ne kadar yanlış bir düşünce. Sizce de öyle değil mi? Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan Kaan Urgancıoğlu’ndan bahsetmek istiyorum. Kaan Urgancıoğlu filmde Fırat karakterini canlandırmaktadır. Fırat, ilk başta cool gözükmeye çalışan serseri bir karakter olarak karşımıza çıkmaktadır. Hatırlamadığı Melisa’ya yeniden aşık olduktan sonra anında değişmekte ve içindeki romantik adamı ortaya çıkarmaktadır. Bu değişimin bir anda olması ise biraz absürt kaçmış durumda. İlk zamanlar annesine olan düşkünlüğü dolayısıyla Fırat’a pek ısınamayan Can yavaş yavaş ona ısınmaktadır. Bu da bence Can’ın Fırat’a oldukça benzemesinden kaynaklanmaktadır. Bu kesinlikle fiziksel bir benzeme olarak algılanmasın. Ben bu benzemenin ikisinin de biraz kanlarının deli akmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Kısaca filmde Melisa’nın hastalığına o kadar da önem verilmediğini düşünüyorum. Bilen kişiler arasında bir tek Fırat’ın tepki gösterdiğini onun da hasta bir kadına aşık olmaktan kaynaklandığını görmekteyiz. Ölmek üzere olan bir kadına aşık olmak zor bir durum sonuçta.

Fırat, Can’ı öğrendikten sonra onu bu kadar benimsemesi beni şaşkınlığa uğrattı. Can’ın baba eksikliğinden dolayı Fırat’ı hemen benimsemesi absürt olmasa da Fırat’ın benimsemesi beni oldukça şaşırttı. Filmin en güzel tarafı müzikleri ve Aslı Enver olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Aslı Enver ve Kaan Urgancıoğlu’nun uyumunu çok beğendim ben. Başka bir projede birlikte görmek isterim.

Asıl konumuza dönecek olursak ben devam filminin gereksiz olduğunu düşünüyorum. Ancak yönetmeni sevdiğim için filme bir şans vermeden geçemeyeceğim. Aslı Enver ile uyumlarına bayıldığım için Melisa Aslı Pamuk ile nasıl bir rolde olurlar, bir çift mi olurlar bilemiyorum ama bir çift olarak yakışacaklarını düşünmüyorum. Sizce film beni şaşırtır mı ?

Siz Sen Yaşamaya Bak filmi hakkında neler düşünüyorsunuz? Devam filmini izleyecek misiniz ?

Yazımı buraya kadar sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim. Küçük bir tavsiyede bulunmam gerekirse de siz siz olun filmler hakkında yorum yapacaksanız başkalarının film incelemelerini okumayın. Ben öyle küçük bir hataya düştüm ama bana mantıklı geldi, filme gerçekten bayılsam incelemelerdeki düşünceleri umursamazdım ancak eleştirmenler bence filmi beğenmemekte haklılar. Film çekimler bakımından başarılı ancak konusu bakımından oldukça yetersiz. Yine de Ketche’ye filmleri için teşekkür ederim…

Editör: Begüm Uğurlu

--

--

Tuanaa
Yazı Rehberi

Akdeniz Üniversitesi, Sinema ve Televizyon / 20 / Öğrenci