Yeni Yıl, Yeni Hedefler

2024 Yılındaki Hedeflerim ve Biraz Sohbet

İremsu Çakır
Yazı Rehberi
3 min readDec 28, 2023

--

https://pin.it/4w78v4M

Herkes için geçerli olmayabilir ancak 2023 benim için çok uzun ve çok olaylı bir yıl oldu. Her ayı farklı olaylarla, farklı maceralarla dolu bu seneyi geride bırakıyoruz. Her yılın başına yaklaştığımızda geçtiğim senedeki başarılarımı, başarısızlıklarımı; hatalarımı, doğrularımı değerlendirmeyi ve bir sonraki sene için hedefler belirlemeyi kendime alışkanlık edindim. Yazı Rehberi’ndeki bu yılın şerefine, bunu yazıya dökmemin hoş olacağı kararına vardım.

2023 Özeti

Yazı Rehberi’ne 4 Ocak’ta başvurmuştum, 1 Şubat’ta yazar olarak kabul edildiğimi öğrenmiştim ve mutluluktan ağlamıştım. Bu yayındaki ilk yazım ise 30 Mart’ta yayınlanmıştı ve o anı tüm detaylarıyla hatırlıyorum. Ayrıca Eylül ayında Editörün Seçimi kısmındaki yazarlardan biri de ben olmuştum. Gözyaşları içinde otururken bu haberi aldığım anı hayal dahi edemezsiniz.

Yazı kariyerim kadar akademik kariyerimde de belli başarılara eriştim, daha farklı başarıların adımlarını attım. İngilizcemi ilerletmek için izlediğim dizi/filmleri İngilizce izleme alışkanlığı kazandım. Fransızca için sertifikalı kurs satın aldım. Ayrıca sürücü kursuna başladım ve yazılı sınavı başarıyla tamamlayıp direksiyon sınavına hazırlanmaya başladım. Eğer başarılı olursam da yıl bitmeden ehliyetimi alacağım.

Olumlu yönlerinin yanında olumsuz yönleri de vardı bu senenin. En basiti ama gözümde en önemlilerinden biri; okuduğum daha doğrusu okumadığım kitaplar… Okuyabileceğim tüm o kitapları okuyamadım, saçma bahanelerle sürekli erteledim ve bu konuda pişmanlık duyuyorum. Ancak zararın neresinden dönülse kardır diyerek 2024 yılında bu hatayı yapmayacağımdan oldukça eminim.

2024 Hedefleri

Her şey bir kenara, takvimi gördünüz mü? Pazartesinin ilk gün olması o kadar tatmin edici bir şey ki benim için… Her şeye taze bir başlangıç yapabilirmişim hissi veriyor ve o his birçok şeye bedel.

Yazı Rehberi’ne daha fazla zaman ayırmak istiyorum bu sene. Genel olarak geçtiğimiz senedeki yazma oranımdan pek memnun değilim ancak bunu kararlılıkla aşabileceğime inanıyorum. Aklımda yazma konuları olması bu inancı daha da kuvvetlendiriyor.

Kitap okuma ve satın alma konusunda kesinlikle kendimi kontrol etmem gerekiyor, bunun farkındayım. Bu sene çok kitap satın alacağımı sanmıyorum ama bunun sözünü kimseye veremem, her an bir indirimde üç-beş kitap alabilirim fakat okuma konusunda daha fazla kitap okuyacağıma inanıyorum. Her şeyden önce ruhumun buna ihtiyacı var.

Kendi sağlığıma da daha önem vermem gerektiğinin farkındayım, bunun üzerinde çalışıyorum. Öğrendiğim yabancı diller için daha fazla vakit ayırmam gerektiğinin de bilincindeyim. Ayrıca Türkiye şartlarında ne kadar ve nasıl para biriktirebiliyorsam o şekilde para biriktirmek istiyorum, kenarda para olması insana güven veriyor ve o güveni hayatımda istiyorum.

Sadece yeni yılın değil her yeni günün bir şeyleri değiştirmek için bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Ancak yeni bir yıl insana biraz daha fazla motivasyon verebiliyor. Tabi bu kişiden kişiye değişiyor, kişinin kendisine verdiği sözleri tutması bu yeni yılı geçmiş yıldan biraz da olsa daha verimli bir yıl olmasına neden olabiliyor.

Umarım hepimizin yılı planladıklarımızdan daha da güzel şeyler getirir bize. Yeni yılınızı kutlarım.

Editör: Buse Özcan

--

--

İremsu Çakır
Yazı Rehberi

Genetik ve Biyomühendislik öğrencisiyim. Hayatımın her alanıyla alakalı yazılar paylaşıyorum.