Çikolatalı Kek

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
3 min readFeb 5, 2015

2010 yılından bu yana her fırsat bulduğumda blogum için içerik üretiyorum 1000'den fazla tarif denedim ve birçoğunu da sizlerle paylaşmaya çalıştım. Bugün öğle saatlerinde canımın çikolatalı kek çekmesi üzerine blogumda kekler kategorisinde kısa bir arama yaptım ve bir anda şok oldum!

Blogumda kakaolu sütlü kek vardı, hatta yakın zamanda Fransız usülü Mega Fluide Kek’i de eklemiştim ancak bir çikolatalı kek tarifim yoktu kendi kendime kimbilir blogumda kaç kişi çikolatalı kek aramış ve hüsrana uğramıştır diye düşündüm ve bu olayı telafi etmek için hemen kolları sıvadım.

Çikolatalı kek

Uzun süredir kendi blogum dışında uluslararası blogları da araştırmaktayım ve alternatif tarifler aramaktayım, yakın zamanda bir Amerikalı bloggerın blogunda çok önerdiği bir çikolatalı kek tarifine rastlamış ve not almıştım, hemen not defterini elime aldım ve malzemeleri hazırlamaya başladım, bu arada aldığım nota göre bu kek ağızda neredeyse kendiliğinden eriyen pamuksu bir kıvama sahipmiş (keki tattıktan sonra anladım, benim de yediğim en yumuşak ve aynı zamanda hafif ve lezzetli bir kek)

çikolatalı kek

Bu kekin yanında kesinlikle üzerine dökmenizi önerdiğim bir sos tarifi de sunuyorum kesinlikle bu kekle birlikte yemelisiniz ki lezzetin doruklarına ulaşasınız!

MALZEMELER

Kek İçin

  • 1/2 su bardağı sütsüz filtre kahve (120gr)
  • 140gr %65 kakaolu çikolata
  • 1/2 su bardağı kakao (40gr)
  • 1/2 su bardağı (120gr) krema
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat (3gr)
  • 2 tatlı kaşığı şekerli vanilin (10gr)
  • 2 su bardağı un(280gr)
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz(4gr)
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu (4gr)
  • 200 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 350gr toz şeker
  • 4 adet büyük large yumurta (buzdolabında bekletilmemiş)

Çikolatalı Sos İçin Malzemeler

  • 140gr bitter çikolata
  • 3/4 su bardağı krema (180gr)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker (25gr)
  • 1 tatlı kaşığı şekerli vanilin

YAPILIŞI

Kekin Yapılışı

  • Malzemelerinizi hazırladıktan itibaren fırınınızı 160 derecede ısıtmaya başlayınız
  • Kek kalıbınızı tereyağı ile yağlayıp bir kenarda hazır bekletin
  • Krema ve hazırladığınız ılık filtre kahveyi ufak bir tencereye koyup yüksek ateşte ısıtmaya başlayın
  • Çikolatayı ve kakaoyu orta büyüklükteki bir karıştırma kabına ekleyin
  • Ocakta kaynayan krema ve kahve karışımını çikolatalı kabın içine aktarın, vanilyasını da ilave edip çırpma teliyle pürüzsüzleşene kadar karıştırın
  • Hazırladığınız karışımı ara sıra karıştırarak oda sıcaklığına(25 derece) gelene kadar bekletin.
  • Büyük bir kabın içerisine un, karbonat, kabartma tozu ve tuzu ekleyin.
  • Oda sıcaklığında bekleyen tereyağını büyük bir kasenin içerisinde mikserle 2 dakika boyunca çırpın, şekeri ekleyin ve 3 dakika daha çırpın. Yumurtaları teker teker içerisine ekleyin ve her yumurtadan sonra 1 dakika daha çırpın.
  • Sırasıyla kuru ve ıslak malzemeleri kurudan başlayarak dönüşümlü olarak hazırladığınız yumurtalı malzemeye azar azar ekleyerek 1 dakika boyunca çırpmaya devam edin.
  • Bütün bu işlemler tamamlanınca son olarak bir spatula yardımıyla kaptaki bütün malzemeyi altında topaklanma kalmadığından emin olacak şekilde karıştırın ve yağladığınız kek kalıbına dökün.
  • 1 kaşığın tersiyle üzerini düzelterek fırının orta katına, tel ızgaranın üzerine yaklaşık koyarak yaklaşık 50–55 dakika boyunca pişirin.
  • Pişen keki fırından alıp, kalıbın içerisinde 10 dakika soğumaya bırakın ve tel ızgaranın üzerine ters çevirip oda sıcaklığına gelene kadar bekletin.

Çikolatalı Sosun Hazırlanışı

  • Bir kabın içerisine iri parçalar halinde doğradığınız çikolatayı koyun
  • Şeker, krema ve vanilyayı orta boy bir tencerede karıştırarak kaynama noktasına gelene kadar pişirin
  • Ateşten alıp çikolatanın üzerine dökün ve çırpma teli yardımıyla iyice karıştırarak krema haline getirin
  • Sonrasında bir sosluğa aktarabilirsiniz.
  • Hazırladığınız sosu isteğe göre kekin üzerine tamamen veya servis sırasında azar azar dökebilirsiniz, sosunuzu asla buzdolabında saklamayın

--

--