Annemle İftarda

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
1 min readJul 20, 2013

Kalabalık masaları uzun ve sohbetli yemekleri hep sevmişimdir.

Annemleri yemeğe çağırdım gelmemek için yüz tane bahane üretti ama bana itiraz pek geçmediğinden kabul etmek zorunda kaldı.Babam da benim gibidir aile masalarını çok sever, çok ağır yer yemeğini dün gece ben de ona eşlik ettim ve sohbetli muhabbetli bir akşam yemeği yedik .

Ancak şunu iyice anladım ki insanlar bir yaştan sonra kendi düzenlerini arıyorlar özellikle yaşlı insanlar için bu söylediğim çok daha geçerli.Zor geliyor yaşlılara kendi alışkanlıklarının dışına çıkmak elbette ki genellemiyorum fakat gözlemlediğim bir çok kişide bu böyle,hele de ramazan ayında zorluk daha da artıyor. Annem ve babam tansiyon hastası insanlar yaz çok sıcak geçiyor ,biz evlat olarak istiyoruz ki bir akşam olsun hazır masaya otursunlar ama onlara oruçlu oldukları için zorlanıyorlar .

Her şeye rağmen güzel ve keyifli bir iftar yaptık ,büyük oğlum Sabri staj yaptığı için bizimle olamadı bu sebeple onun evde olduğu bir akşam sanırım bir pazar akşamı annemleri tekrar yorarak bize getirip bu kez iftarda güveç alışkanlığımızı bizim evde devam ettireceğiz.

Şimdi sizlere yemekte neler vardı onları saymak istiyorum.Önce annemle sözleştik çok hazırlık yapmak yok! anlaştık..

Sarı ve kırmızı karışık mercimek çorbası,fırında biberli biftek,pirinç pilavı,kavrulmuş tavuklu kuru yufka böreği,kahvaltılık,baklava ve fazlıkızı limonata.

[soliloquy id=”9705"]

--

--