Desenli Kurabiye

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
2 min readApr 30, 2013

Sevgili arkadaşlar bundan 4–5 yıl kadar önce gidipte aklımın kaldığı hiç tereddütsüz tekrar gidip gezebileceğim ancak bu kez gidemediğim Güney Doğu gezisinden döndü annemler .Türkiye Yardım Sevenler Derneğinin geleneksel yıllık toplantısı bu yıl Şanlı Urfa’daydı . Buradan yola çıkarlarken bu kadar çok şehre uğrayacaklarını elbette bilmiyordum .Mardin,Gazi Antep,Hatay,Mersin,Adana,İskenderun aklımın kalmaması mümkün mü sizce neler kaçırdım kim bilir …Ama bildiğiniz gibi bende boş durmadım Ankara’daki Bumerangın hazırladığı organizasyona katıldım yeni ve farklı kurabiyeler yapmayı öğrendim.Sanırım annemin içine doğmuş bana Hatay’dan kurabiye kalıplar almış ,çok hoşuma gitti.Daha önce Mutfağım programında görmüştüm bu kalıplarla kurabiyeler yapmıştı hanımlar aklım kalmıştı doğrusu. Sağ olsun annem düşünmüş bizim deli kız bunları görse ne sevinir demiş ve almış .Elbette ki bende boş durmadım önce poğaça yaptım serde acemilik var ya ! kabarınca BUM …Bu kez garantiye aldım ve kurabiye yaptım sonuç mu ,gelin hep beraber bakalım…

Yapılışı: Malzeme iyice derin bir kabın içerisinde yoğurulup arzu edilen şekil verilip 170 derecede 20–25 dakika kadar pişirilir.Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpilir.Afiyet Olsun

Malzemeler: 125 gr yumuşak margarin,1 su bardağından 1 parmak az pudra şekeri,1 yumurta,yarım çay bardağı mısır nişastası,çay kaşığı ucuyla kabartma tozu,vanilya aldığı kadar un.
Üzeri İçin: Pudra şekeri.

IMG_3511
IMG_3513
IMG_3512
IMG_3510

--

--