Fırında Karnıyarık

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
2 min readMar 21, 2015

Türk Mutfağı denildiğinde akla gelen ilk üç yemekten birisidir belki de Karnıyarık, Türk Mutfağının vazgeçilmezlerinden birisi olan kış sebzesi patlıcan ile özel bir kıymalı harcın birleşmesinden oluşan muhteşem bir lezzettir.

Genelde kızartarak yapıldığı bilinir ancak ben anneannemin tarifine sadık kalmak ve çocukluğumdaki o lezzeti ve kokuyu tekrar yaşamak istedim bundan dolayı kızartmak yerine anneannem Meryem’in kış günlerinde bize hazırladığı gibi önce fırına verip sonra harcını koydum.

Annemin ve babamın ailesi 1700–1800'lerde Kafkaslardan göçmüş ve Rize Çamlıhemşin’e yerleşmişler, Türk Mutfağını iyi bilen bir aileye sahip olduğum için mutluyum anneannemin yaptığı yemeklerin lezzeti hala damağımda unutamıyorum, daha önce size bundan bahsetmiştim, çocukluğumda bizim evimizde yemekleri anneannem yapardı ben ona ‘’Meyanne’’ derdim 10 yaşıma gelene kadar gerçekten 2. annem sanıyordum onu şimdi daha iyi anlıyorum onun değerini evde bir büyük olması gerçekten işleri kolaylaştırıyor ve bir değer katıyormuş. İşte Fırında Karnıyarık

Fırında karnıyarık

Umarım çocukluğumda hissettiğim o güzel kokuyu sizde evinizde hissedersiniz, bu gerçek bir karnıyarık tarifi büyüklerimizden bizlere kalan miraslardan bir tanesi, afiyet olsun…

Fırında karnıyarık

Oğlum Baran patlıcandan ziyade patatesli halini daha çok seviyor onun için bir kaç tane de patates ekledim dilerseniz sizde yapabilirsiniz.

MALZEMELER

  • 1 kg patlıcan
  • 300 gram dana kıyma
  • 2 adet büyük boy soğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 dolu çorba kaşığı domates salçası
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı (riviera)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber

YAPILIŞI

Patlıcanlar alacalı soyunuz (büyük olanları ortadan ikiye kesiniz).Diklemesine bıçakla altını delmeden ortasını kesiniz. Kestiğiniz patlıcanları yıkayınız, hafifçe tuzlayıp çok az zeytinyağıyla ovalayın. Patlıcanları fırın tepsisine dizin ve 15 dakika kadar 200 derecede pişirin.
Ayrı bir tencereye kıymayı ekleyin rengi değişene kadar karıştırın üzerine yağını ve ince doğradığınız 2 adet soğanı ekleyin, soğanlar pişene kadar kısık ateşte kavurmaya devam edin. Salçasını ekleyin ve iyice karışmasını sağlayın son olarak ince doğradığınız maydanoz, tuz ve karabiberini de ekleyerek 1–2 kere daha karıştırdıktan sonra ateşten alın ve ılımasını bekleyin.

Fırında pişen patlıcanların kestiğimiz yerlerini açarak hazırladığımız kıymalı malzemeden içlerine doldurun üzerine salçalı sos hazırlayarak dökün ve tekrar 200 derecede fırına verin ve yaklaşık 20–25 dakika kadar pişirin.

--

--