KADAYIF DOLMASI

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
1 min readAug 4, 2012

Ben bu tatlıyı ilk kez yeni evlendiğim yıllarda yemiş ve çok beğenmiştim.Hiç bilmediğim değişik bir lezzetti ,Erzurumlu adı Ayşegül olan çiçeği burnunda bir öğretmenden öğrenmiştim.Ayşegül bizim kiracımızdı Ordu’da kaldığı zaman zarfında bir kaç kez bu tatlıyı bize yapmıştı,o zamanlar yaş kadayıf bulmak zordu ve satılmıyordu .Şimdi her bu tatlıyı yaparken anıları tazelerim Ayşegül neredesin bilmiyorum ama bu tatlıyı bana öğrettiğin için teşekkür ediyorum ,selamlar yolluyorum… [gallery link=”file”]

Yapılışı:Kadayıflardan elimiz büyüklüğünde parçalar koparıp içerisine çekilmiş ceviz veya fındıktan 1 tatlı kaşığı kadar koyup sigara böreği sarar gibi sarılır.Derin bir tabağın içerisinde yumurta ve süt beraberce çırpılır.Sarılan kadayıflar iyice yumurtalı malzemeye batırılıp sonrasında elimizde sıkarak (yumurtanın fazlasını almak için)kızgın yağda kızartılır.

Ayrı bir tencerede şeker ,su ve limon kaynatılıp şerbet hazırlanıp soğutulur.Kızaran dolmalar soğuk şerbete bırakılır,balını iyice emen dolmalar servis tabağına alınıp kaymak veya dondurmayla ikram edilir.Afiyet Olsun

Malzeme:Yarım kilo taze (yaş) kadayıf,2 adet yumurta ,1 çay bardağına yakın süt,iri çekilmiş cviz veya fındık.
Şerbeti İçin:2 bardak şeker,2 bardak su,4–5 damla limon.
Kızartmak İçin:Bol sıvı yağ.
Üzri İçin:Süt kaymağı veya dondurma.

--

--