Kirpi Kurabiye

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
2 min readMay 23, 2013

Siz nasılsınız bilmiyorum ama ben sürekli aynı şekilde pasta veya kurabiye yemek ve yapmaktan sıkılıyorum,bu kurabiyede öyle bir anımda çıktı ortaya . Çocuk gibisin diyorlar ,ne uğraşıyorsun kurabiye işte yuvarla gitsin. Olur mu hiç ! iyide benim göz zevkim yok mu,bana yazık değil mi ? ayrıca belki büyümek istemiyorum kim bilir. Hem bu kurabiyeler öyle sanıldığı gibi zorda değil sadece eğlenceli hepsi bu. Hıı sakın yanlış anlaşılmasın ben icat ettim demiyorum sanırım bir dergide görmüştüm vede aklımın bir köşesine not almıştım

Arkadaşlar gelin hep beraber çocuk kalalım ve yaptığımız güzelim kurabiyeleri çocuklarımızla veya dostlarımızla bereber eğlenerek yiyelim.Hepinizin tamam dediğini duyar gibiyim o halde tarifini sizlerle paylaşıyorum. :)

Yapılışı: Derin bir kabın içerisinde bütün malzemeyi beraberce yoğuruyoruz.Hamuru 4–5 parçaya bölüp 1 saat kadar buzdolabında dinlendiriyoruz. Fırın tepsimize yağlı kağıt serip dolaptaki böldüğümüz hamurun önce bir parçasını çıkarıp yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp şekillendirip tepsiye koyuyoruz.Önce gözlerinin yerine boncuk şeker koyup elimize aldığımız makasla hamura çentikler atıyoruz.Elimizde ki hamur bittikçe dolaptan diğerini çıkarıyoruz ki hamur yumuşamasın. Bütün hamurlara aynı işlemi uygulayarak tepsiye dizip soğuk fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz ve keyifle yiyoruz.Afiyet Olsun

Malzemeler: 135 gr yumuşak margarin,5 çorba kaşığı pudra şekeri (tepeleme),1 yumurta akı,1 paket vanilya,4,5 çay bardağı un(ajda bardak).
Gözleri İçin: Boncuk şekerler.

IMG_4094
IMG_4095
IMG_4092

--

--