Profiterol

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
3 min readJul 24, 2016

Her akşam yatarken yarın kesinlikle tatlı yapmayacağım diye kendime söz veriyorum, sanırım çok unutkan oldum çünkü kendime verdiğim bu söz her defasında tatlıyı yaptıktan sonra aklıma geliyor…

Bugün yine o günlerden birisi,aslında uzun zamandır aklımda tek porsiyonluk Alman pastası var, geçen gün denedim de kreması çok çok güzel oldu ancak iş pasta kısmına gelince hem hamurum kabarmadı hemde fırından çıktığında inanın kafa yaracak kadar taş olmuşlardı…

Evvvet bu bir itiraftır…! Ben bir yemek bloggerıyım ancak yapamadığım tam anlamıyla söylersek beceremediğim bazı şeyler var ki bundan dolayıda mutluyum aslında, öğrenme isteğimi kaybetmek beni mutsuz ederdi doğrusu. Evet bugün kalktım ve acaba Alman pastasını denesem mi diye düşündüm ve anında vaz geçtim, biraz ara vermenin daha doğru olduğuna karar verdim ve kahvemi pişirip Bodrum’da tatilde olan kuzenlerimle FaceTime yaparak günlük sohbetimize başladık tahmin edebilineceği gibi bizim sohbet konularımızın büyük bölümü yemek ve tatlı üzerine oluyor,bugün onların misafirleri var benim misafirim olmuş olmamış pek fark etmiyor,çünkü evde zaten sürekli yaptıklarımı yemek için hazır bekleyen ve hatta sipariş veren 3 adet adamla yaşıyorum.

Söylediğim gibi blogumla bir süredir ilgilenmiyordum bugün arşivime tekrar göz attığımda aslında çok ve seferek yaptığım Profiterol’ün blogumda olmadığını fark ettim. Belki de vardı ancak fotoğraflarını beğenmediği için küçük oğlum Baran tarafından blogdan çıkarılmış da olabilir, o nedenle bugün tekrar Profiterol yaptım ve sizlerle paylaşmaya karar verdim, umarım bizim severek yediğimiz gibi sizler de bu reçeteyi uygulayınca beğenerek yersiniz.

profiterol
gerçek profiterol tarifi

Profiterol Tarifi

MALZEMELER

Pate A Choux (Profiterol Hamuru) İçin

  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı buğday unu
  • 125 gram tereyağı
  • 3 adet yumurta

Kreması İçin (Hamurunun Kreması)

  • 2,5 su bardağı süt
  • 1,5 çay bardağı toz şeker
  • 3 dolu kaşık buğday unu
  • 1 paket şekerlin vanilin veya önerim 1 adet vanilya çubuğu
  • 1/2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 adet yumurta

Çikolata Sosu İçin

  • 80 gram bitter çikolata
  • 80 gram sütlü çikolata
  • 1 kutu hazır krema (200ml)

YAPILIŞI

Suyu ve tereyağını ufak bir tencerenin içerisinde ocağa koyun, tereyağı eriyip su kaynayınca içerisine unu ekleyin ve sürekli karıştırın. Tamamen ortada toparlanan bir hamur kıvamına geldiği zaman ateşten alın ve bir kenarda soğumaya bırakın. Hamurunuz soğurken krema malzemelerinden vanilya ve tereyağı hariç hepsini bir tencereye alın ve kısık ateşte sürekli karıştırarak krema kıvamına gelene kadar (göbek atana kadar) pişirin, ateşten alın içerisine vanilya ve tereyağını da ekleyerek iyice karıştırın ve bir kenarda soğumaya bırakın.

Soğuması için bir kenara bıraktığımız profiterol hamuruna yumurtaları teker teker ve en az birere dakika aralıklarla karıştırarak ekleyin, yumurtaların hamura iyice işleyerek özdeşleştiğine emin olun.

Fırınınızı 180 derecede ısıtmaya başlayın ve bu arada sıkma torbası kullanıyorsanız sıkma torbası yardımıyla veya benim gibi kaşık kullanarak hamurları tepsinize dizin ve ısınmış fırınınıza yerleştirin. Fırının kapağını hiç açmadan yaklaşık 30 dakika kabarıp kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarıp bir kenarda soğumaya bırakın. Diğer tarafta çikolatalarınızı benmari usülü eritin, eriyen çikolataların içerisine kremayı ekleyin ve iyice çırpın, bir kenarda beklemeye bırakın (buzdolabına koymayınız)

Soğuyan profiterollerinizi ortasından keserek bir çorpa kaşığı iç kreması ekleyerek kapatın, bu işlemi tamamladıktan sonra hazırladığınız çikolata sosunu üzerine gezdirin, bir süre dinlenmeye bırakın. Servis edebilirsiniz, afiyet olsun…

--

--