Trileçe Tarifi

Yelda Arol Bedir
Yelda'nın Mutfağı
2 min readMay 10, 2015

Uzun zamandır bir Trileçe modası var. Kendimce damağıma en uygun olan Trileçe tarifini bulana kadar farklı yerlerde yedim ve hala tadı damağımda olanı ise Nisan ayında İstanbul’a gidince Bebek Divan’da yediğim Trileçeydi,sanırım Trileçe için en doğru adreslerden biriydi…

İlk yediğimde hiç benlik değil demiştim çünkü neredeyse sütsüz sadece karamelli bir kek yemiştim.İkinci seferde kıramayacağım bir arkadaşım ikram etti yani tadına bakayım dedim bu arada çok ilgimi çekmediğinden yanımda sürekli bir Trileçe tarifi alınıyor veriliyor ben hiç mi hiç ilgilenmiyorum ta ki ev halkından sipariş gelene kadar … Evet anlaşılan sıkı bir araştırma yapmaya başlamalıydım.

Trileçe Tarifi

Trileçe’nin tarihini araştırdığımda bir Balkan tatlısı olduğunu ve gerçek adının Tres Leches olduğunu zamanla dilimize ‘’ Trileçe ‘’ olarak yerleştiğini öğrendim Tres Leches’in anlamı ise ‘’ 3 sütlü ‘’ anlamına geliyor yani gerçek Trileçe İnek, Buffalo ve yağı alınmış sütün karışımı sonucu ortaya çıkan çok özel ve zor yapılan bir lezzet bütün bunları öğrendikten sonra konuyu bir Balkan göçmeni yani muhacir bir arkadaşımla konuştum o da bu konuda oldukça bilgili birisi çünkü benim gibi yemeğe düşkün ve köklerini ve gerçek kültürünü araştıran bir kişiliğe sahip bundan dolayı gerçek Trileçe’nin de nasıl yapıldığını çok iyi öğrenmiş ama elinde gerçek Trileçe için malzeme olmadığından dolayı o da aslında gerçeğini yapamıyor ama aşağıda sizlere verdiğim tarifi uyguluyor ve gerçeğine en yakın lezzete ulaşıyor.

Bu Trileçe Tarifini muhakkak denemenizi tavsiye ediyorum özellikle Karamel’i ne çok şekerli ne çok acı tam kıvamında!

Eminim ki çok beğeneceksiniz şimdiden afiyet olsun…

MALZEMELER

Keki İçin

  • 4 büyük boy yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket şekerli vanilin
  • 1 paket kabartma tozu

Şerbeti İçin

  • 3,5 su bardağı soğuk süt
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 paket krema

Karamel İçin(Üzeri)

  • 5 kaşık toz şeker(servis kaşığı)
  • 1,5 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 paket krema
  • 1/2 çay bardağı süt
  • Fırınınızı 180 derecede yakınız.
  • Unu ve kabartma tozunu eleyerek bir kapta bekletin.
  • Yumurtaların aklarını sarılarından ayırarak akların üzerine şekeri ilave edip mikser yardımıyla 5 dakika çırpın.
  • Vanilyasını ekleyin.
  • Karışıma yumurtaları ekleyerek 1 dakika daha çırpın ve mikserinizi kapatın.
  • Unu ilave edin spatula yardımıyla karıştırın.
  • Tepsiye dökün ve fırında 30–35 dakika kadar pişirin.

YAPILIŞI

Şerbetin Yapılışı

  1. Sütü bir tencereye koyun ve içerisinde şeker eriyecek kadar ısıtın.
  2. Isınan süte şekeri ekleyin.
  3. Ateşten alın ve içerisine kremayı ekleyin, karıştırıcı yardımıyla kremayı eritin.
  4. Soğuması için kenara bırakın.
  5. Fırından çıkardığınız kek iyice soğuduktan sonra dilimleyin ve soğumuş şerbeti üzerine eşit şekilde dökün.
  6. Buzdolabında bir saat kadar bekletin ve birazdan hazırlayacağımız karameli üzerine ilave edin.

Karamelin Yapılışı(Üzeri)

  1. Bir tavanın içerisinde şekeri eritin ve rengi çok kararmadan tereyağını ekleyin ve bu esnada sürekli karıştırın.
  2. Bu karışıma son olarak kremayı da ilave ederek çırpıcı yardımıyla sürekli karıştırın ve ateşten alın ve soğuyana kadar ara ara karıştırın.
  3. Soğuyan karameliniz koyu kıvamlı olursa 1/2 çay bardağı süt ekleyerek seyreltebilirsiniz.
  4. Hazırladığımız karameli dolapta beklemekte olan kekin üzerine dökün yaklaşık 1 saat kadar buzdolabında beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun…

--

--