EN DOYURUCU DİYET Mİ?

Diyet ama alkali!

Helin Gençoğlu
yemekyemek
4 min readApr 18, 2020

--

Kaynak/Dribbble

Yaş, din, dil ve ırk farketmeden tüm insalığın evlere kapanmış olduğu günler son hız devam ederken, güneşin az da olsa yüzünü göstermesi enerjimizin yükselmesine sebep oldu desek yalan olmaz. Bu enerjiyi, bir çok alana yayarak biraz kış modundan çıkmak hiç fena olmaz diye düşünüyorum.

Bu hafta sizlere alkali diyetten bahsedeceğim. Kendisinin yeri bende çok ayrıdır, çünkü uygulamaktan en zevk aldığım ve hatta iradem olsa beslenme şekli haline getirmek isteyeceğim bir diyet kendisi. Alkali diyetin diğer diyetlerden farkı, alkali besinleri saatsiz ve miktar kısıtlaması olmadan tüketebiliyor olmanız. Tabii bu kadar geniş bir diyet düşüncesini kendi kendime de uydurmuş olabilirim! Bilmiyorum…Göreceğiz… Emin değilim…

Emin olduğum bir şey varsa, o da alkali diyetin hem çok zevkli hem de çok hafifleten ve metabolizma çalıştıran bir diyet olması. Alkali diyeti sizlere biraz resmi olarak açıklamak istiyorum.

Alkali diyetin arkasındaki teori: Et, süt, şeker, kafein, alkol, yapay ve işlenmiş gıdalar tüketmekten kaçınmak ve daha fazla taze meyve ve sebze, kuru yemiş tüketerek vücudun pH seviyesini dengede tutmak.

Sene içerisinde alınan kiloların çoğunun kış aylarında alındığını düşünürsek eğer, alkali diyetin hafifliği yazı vücudumuza erken getirmenin en güzel yolu gibi gözüküyor.

Kaynak/Freepik

Peki bağışıklık sistemimiz?

Bu dönemde benim en çok kendime sorduğum soru: Bağışıklık sistemimi sağlıklı bir şekilde güçlendirirken, aynı zamanda nasıl sağlıklı kilo verebilirim? Kulağa her ne kadar çetrefilli bir soru gibi gelse de, cevap aslında o kadar karmaşık değil.

Alkali diyet, tüketilmesini önerdiği besinler sayesinde bağışıklık sistemini güçlü tutma konusunda oldukça başarılı. Tabii sizin istikrarınız ve iradeniz burada oldukça önemli. Bu dönemde, hem diyet düzenini bozmayacak hem de bağışıklık sistemini güçlü tutacak bir kaç rutinimden bahsetmek istiyorum.

Andaç Yeşilyurt

Öncelikle, her sabah Andaç Yeşilyurt’un COVID-19 döneminde takipçileri ve danışanları ile paylaştığı bir karışımı yiyorum ya da içiyorum. Çünkü bu karışımı iki şekilde de tüketebiliyorsunuz. Zencefil ve limon kabuğu rendesi, karabiber, bal ve limon suyundan oluşan bu karışımı her sabah bir tatlı kaşığı olarak yiyorum ya da gene bir tatlı kaşığı ölçüsünü sıcak su ile çay yapıp içiyorum. Metabolizmam hızlanırken bu şekilde diyetimi bozmadan da bağışıklık sistemimi koruyabiliyorum.

Diğer rutinlerim ise mutlaka her sabah portakal veya greyfurt suyu içiyorum, greyfurt suyunu fazla tüketmeye özen gösteriyorum, çünkü portakala oranla greyfurt daha az şeker içeriyor. Ayrıca, doğal antibiyotik olabilecek besinleri (taze soğan, kırmızı soğan, sarımsak) gün içerisinde yediğim yemeklerde ağırlıklı kullanmaya özen gösteriyorum.

Bu bilgiler dahilinde, alkali diyeti bu rutin ile devam ettirebileceğimi göz önünde bulundurarak biraz araştırma yaptım, denedim, yanıldım bazen yapamadım fakat sonucunda alkali diyetten çok memnun kaldım.

Kaynak/rawpixel

Karantinada alkali diyet uygulamanın faydaları?

Genelde, alkali diyet kilo vermekten önce yaşam kalitenizi olumlu yönde arttıracak sağlıklı bir beslenme çeşidi, fakat bu beslenme esnasında yaşanan hızlı ve sağlıklı kilo kaybı sayesinde, popüler diyet listelerinde ilk sıraya yerleşmiş durumda.

Alkali diyet, içerdiği besinler sayesinde vücuttaki PH değerini yükselttiği için vücuttan bir şey eksiltmiyor, aksine vücuda faydalı şeyler katarak kilo vermenize yardımcı oluyor hem de bağışıklığınızdan hiçbir şey kaybettirmeden!

Bu yüzden karantinada alkali diyeti rahatlıkla uygulayabilirsiniz.

Kaynak/www.fannylaulaigne.fr

Alkali besinler nelerdir?

Lahana, ıspanak, salatalık, soya fasülyesi, kıvırcık lahana, domates, avokado, sarımsak, brokoli, pancar yaprağı (kavurma-haşlama) ve muz… Ve daha niceleri…

Fakat, bu diyetin olmazsa olmazı alkali su. Alkali su bu diyetin en temel ögesi.

Kaynak/Freepik

Kişisel deneyimim!

Yaklaşık iki haftadır uyguladığım alkali diyet, bu süreçte bana direncimden ve genel yemek yeme düzenimden hiçbir şey eksiltmedi.

Çünkü alkali besinlerle diyet yapmanın diğer güzel yanı, size önerilen besinlerden istediğiniz kadar yiyebiliyor olmanız. Tabii bu besinlerin dışına çıkmadıkça! Çünkü alkali besinlerin PH seviyesi yüksek olduğu için, alkali diyeti alkali diyet yapan bu besinlerdir.

Kaynak/Dribbble

Uzun yazımın kısası!

Tüm diyetleri baz aldığımızda, yadsınamayacak tek konu: Hangi diyeti yaparsanız yapın, yeme düzeninizi değiştirdiğiniz için ilk zamanlar yaşayacağınız halsizlik ve aksilik durumudur.

Bu yüzden bu diyeti ya da herhangi başka bir diyeti uygularken, diyetisyeninizi ya da vücudunuzu dinlemekte büyük fayda var.

Haftaya yeni bir diyet deneyimimle görüşmek üzere…

Sağlıkla kalın, sağlıklı kalın.

--

--