PMS VE KADIN

Sizin de her yeriniz şiş şiş oluyorsa bir göz atın:)

Nisan Yavuz
yemekyemek
3 min readApr 24, 2021

--

Her kadının bildiği gibi PMS (premenstrüel sendrom) dönemi bizler için her ayın en zor dönemi. Yaşadığımız duygusal inişler ve çıkışlar, tatlı krizleri ve fiziksel değişiklikler birçok kadının son derece zorlanmasında büyük rol oynuyor. Adet dönemi zaten çok hassas bir dönemken bu gibi zorluklarla daha da çekilmez hale geliyor. Peki, bu dönemlerde beslenmenizde ne gibi seçenekleri ele alabiliriz? Ben bu yazımda PMS dönemini tamamen kendime göre sizlere aktaracağım.

kaynak/ Freepik

Benim adet döngülerim aşırı zor geçiyor. Eminim sizlerin arasında da bu durumdan muzdarip birçok kadın vardır. Aşırı duygu değişimleri, ödem, ağrı gibi bir sürü semptom türetilebilir. Bu dönemde tabi ki beslenmemiz çok önemli. Eğer bir beslenme çeşidini hayatınızın bir parçası haline getirdiyseniz, bu PMS döneminde bazen aksayabiliyor ya da o an canınız yapmak istemeyebiliyor. Tabi ki bünyeden bünyeye çok fazla değişkenlik gösteren bir durum. Mesela bazı kadınların PMS dönemi aşırı yoğun geçtiği için çok halsiz kalınabiliyor veya tansiyon düşüklüğü en çok görülen durumlar. Bu gibi durumlarda uyguladığınız beslenme tarzına 2–3 gün ara vermek ya da kendinizi aşırı zorlamadan esnek bırakabilmek bence çok önemli.

kaynak/ Small Thing

Mesela kendi üzerimden örnek verecek olursam ben yıllarca zehirli guatr tedavisi gördüğüm için birçok besini tüketmem yasaktı, vücudumdaki değişiklikler gözle görülür derecede oluyordu ve duygu değişimlerim beni çok fazla yoruyordu.Bunun yanı sıra çok ilaç kullandığım bir dönemdi ve kesilmeler yada aşırı şişkinlik yaşıyordum. Ayrıca çok yemek seçtiğim için ekstra bir zorluk yaşıyordum.

Ama bu gibi dönemlerde hiç dozunu kaçırmadan şeker ihtiyacımı karşılamaya çalışıyordum hala da öyle. Çünkü tatlı düşkünlüğüm çok fazla yok. Ben daha çok tuzlu ve ekşi gıdaları tüketiyorum bu dönemde. Hatta çok fazla turşu gibi tuzlu ürünleri tükettiğim için vücudum çok fazla ödem tutuyor. Bunun olmaması için neredeyse 2 katı su içmeniz gerekiyor. Ben olabildiğince hafif ve fresh beslenmeye özen gösteriyorum ve çok fazla su tüketiyorum. Ve kesinlikle uykumu çok güzel ve doğru almaya özen gösteriyorum.

kaynak/ Shutterstock

Özellikle bu dönemlerde adaçayı, ıhlamur, papatya ve mercan köşk çayı içmek ağrıya ve geçirdiğiniz bu dönemde sizi rahatlatmaya yarayacaktır. Meyve ve hafif sebze yemekleri tüketmek hem midenize hem de yoğun günlerinize mutlaka yardımcı olacaktır. Sık sık ped değiştirmek, sıcak su torbası veya sıcak ağrı bantları da size bu süreçte çok yardımcı olacaktır. Ama unutmadan sizlere naçizane tavsiye olarak mutlaka takvim tutmanızı öneriyorum. Çünkü düzenli adet döngüsü sizin tüm bedeninizi etkileyecek bir süreç.

Ama öncelikle sizin bünyenizi bilip, vücudunuzu dinlemeniz gerekiyor. Çünkü PMS dönemi kişiden kişiye değişkenlik gösteren bir durum.

Umarım bu yazım da birazda olsa kadınların dönemsel sorunlarına çözüm getirebilmişimdir. Ayrıca Helin Gençoğlu’nun da PMS döneminde neler yaşadığını veya nasıl beslendiğine göz gezdirebilirsiniz. Unutmayın ki sağlığınız her şeyden önemli. Haftaya görüşmek üzere.

Sağlıkla Kalın.

--

--

Nisan Yavuz
yemekyemek

İzmir Ekonomi Üniversitesi — Medya ve İletişim