PMS vs DİYET!

Şimdi Nutella olmadan da olmaz ki…

Helin Gençoğlu
yemekyemek
4 min readApr 23, 2021

--

Kaynak/Freepik

Açıkçası, böyle bir konuya değinmek için geç bile kaldığımı düşünüyorum. Önce kadın okuyucularıma, sonra böyle günlerde kadınlara ekstra hassas davranması gerektiğinin bilincinde olan erkek okuyucularıma bir özrü borç bilirim.

Her ay kısa ya da uzun, düzenli ya da düzensiz olsa da biz kadınlar bir regl dönemi ve buda yetmezmiş gibi regl öncesi dönemi yani bir PMS süreci geçiriyoruz. Sizde de öyle mi oluyor bilmem ama benim PMS dönemim regl dönemimden bin kat daha zor geçiyor. Bir ağlar, bir güler, bir kızar, bir sever derken çevremdekilerin bile duygu durumuna geçici hasarlar vermiyorum desem yalan olur.

Peki bir insan sıkıldığında bile üstündeki stresi yemek yiyerek atıyorsa, bu kadar duyguyu aynı anda yaşadığı zaman ne yiyecek? Cevap çok basit. Ne isterse onu yiyecek tabii ki!

Şimdi bir kere regl göbeği denen, PMS şişkinliği denen ve nereden geldiği bilinmez ama bu süreçte geçici alınan iki ya da üç kilo var. Birde bu dönemde yediğimiz hiçbir şey vicdan azabı çektirmiyor farkında mısınız?

Farkındasınız dimi…

Pinterest-Priscila Barbosa

Neyse, bu vicdan azabı çaresizliğimi bir kenara bırakacak olursak eğer, şu an PMS dönemini bir gün geride bırakan ve regl dönemine adım atmış biri olarak çığırımdan çıktığımı gönül rahatlığı (!) ile söyleyebilirim. Gerçi ben daha iki hafta önceden “regl olacağım yeaa bir şey olmaz” diyerek bu sürece adım attığım için siz bana bakmayın. Çünkü ben tam olarak “e bu hesaba göre sen Şubat ayı yoksun” kategorisindeyim. Kusura bakmayın bunu yapmak zorundaydım…

PMS mi diyete, diyet mi PMS’e karşı?

Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi tarzı cevabı olmayan tüm soruları bir kenara bırakırsak eğer, sizlere PMS döneminde diyetlerimizi usulca kenara bıraktığımızda neler yapabileceğimizden bahsedeceğim.

Tabii ki ele almak istediğim ilk konular tatlı krizleri, çikolata şelalesinde yüzerken cipslerle ara sıcak yapma istekleri ve bunun gibi karmakarışık bir çok yemek yeme duygusu. Bu dönemde her ne kadar patates kızartmasını dondurmaya batırarak yemek istesemde, özellikle bu sıcak havalarda bu duruma çok minnoş bir çözüm buldum. Sakin olun kızlar gene bir şeyi başka bir şeye bandıracağız ama şimdi o elinizdeki Nutella’yı ve cipsi sakince yere bırakın.

Kaynak/Freepik

Şimdilerde, heryerde kendini göstermeye başlamış olan kıpkırmızı çilekler hem tat olarak oldukça tatmin edici, hem de kilo verdirme özelliğine sahip meyvelerden biri. Ne şans ama! Genel olarak kırmızı meyvelerin çoğu bu özelliğe sahip fakat günümüz marketlerinde on beş adet böğürtlen otuz beş türk lirasına satıldığı için, en ulaşılabilir olan çilek gibi gözüküyor. Çikolatadan da vazgeçemeyeceğimiz için herkesin bildiği fondü tekniğini kullanmanın tam sırası. Ben genelde meyveleri baymayacak çikolatalar tercih ediyorum fondü yaptığım zaman. Yerel çikolata markalarından bitter olanları, imkanım varsa doğal kakao çekirdekli kuvertür çikolata ya da direkt vegan çikolataları tercih ediyorum. Çikolataları benmari usulü eriterek, çilekleri de yanına eşlikçi yaparak bu hafif tatlının tadını çıkarıyorum.

Gelelim tuzlulara. Cipslerden bu kadar bahsetmişken, onlara da bir çözüm getirmezsem ayıp bana! Bu konuda herkesin ağız tadı başka tabii ama ben yerken aşırı rahatsız olmadığım için normal yağlı cipsler yerine, Knorr’un Veggie’s cipslerini tercih ediyorum. Süzme yoğurt ve bolca baharatla hazırladığım çeşitli dip soslarıyla da daha yenebilir oluyor bilginize

Tüm bunların haricinde PMS ve regl döneminde kahve tüketmek yerine, bolca bitki çayı tercih eden biriyim ve tavsiye de ediyorum. Özellikle adaçayını. Adaçayının zaten ödem atıcı ve söktürücü özelliği olduğundan hem regl sürecinizin kolay ve ağrısız geçmesini sağlıyor, hemde yediklerinizden ekstra bir rahatsızlık duymamanıza yardımcı oluyor. Bir diğer bitki çayı seçeneği ise mercan köşk otu. Ben mercan köşk bitkisini ilk Nisan’dan duymuştum, içeriğine çok hakim olmasam da regl ve PMS dönemine iyi geldiğini söylemişti. Sizi mercan köşk hakkında çok havada bıraktığımı hissediyorum, bu yüzden bu açığımı Nisan Yavuz’un PMS dönemi hakkında yazdığı yazı ile kapatabilirsiniz diye düşünüyorum.

Uzun yazımın kısası…

Kaynak/Freepik

Siz gene de bu dönemde kendinizi bir kalıba sokmaktansa, kadın olmanın bir gerçeği olan bu dönemi canınız nasıl istiyorsa öyle yaşayın ve her halinizle herkesten daha güzel göründüğünüzü ve daima öyle gözükeceğinizi bilin.

Benimkiler yalnızca birer tavsiye…

Sağlıkla kalın, sağlıklı kalın.

--

--