Eğitimde Mekansal Dönüşüm

Gizem Kıygı
Yerden Yuksek
Published in
1 min readDec 24, 2019
Pink Floyd The Wall filminden The Teacher karakteri

2019'un son düzlüğünde, eğitimde mekansal eşitsizliğin uzun zamandır kaynayan sorunları büyük bir krizle patlak verdi. Doğa Koleji öğretmenleri, üç aydır maaşları ödenmediği için iş bıraktı. Okul taksitlerini ödeyen veliler, maaşların neden ödenmediğini anlamakta güçlük çekti. Öğretim durdu ve Doğa Koleji yetkilileri mağdur öğretmen ve velilere neler olup bittiğine ilişkin tatminkar bir açıklama yapamadılar.

İddialar arasında kurumun inşaat sektöründeki yatırımlarında sorun yaşadığı ve bu nedenle bir krize sürüklendiği de vardı. Konu hakkında “firmanın” devriyle ilintili açıklamalar yapıldıysa da sorun kaynakları muamma olmaya devam ediyor.

Tüm bu gelişmeler üzerine Yerden Yüksek’te eğitimde mekansal eşitsizlikler üzerine bir program gerçekleştirdim. Selin Yazıcı’yla birlikte hazırladığımız İstanbul’un Dönüşüm Coğrafyasında Özel Okulların Rolü başlıklı makalede, özel öğretim kurumlarının eğitim yerine arazi geliştirmeyi öncelediğini ortaya koymuştuk. Bu makaleden ve Eğitim Reformu Girişimi’nin hazırladığı eğitim izleme raporlarından bahsettim.

Podcasti dinlemek için aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz.

--

--

Gizem Kıygı
Yerden Yuksek

#kentveçocuk co-founder / urban planner / urban historian