1 Yılda 22 Ülkede Satış Yapmak

Feyzanur Atlıoğlu
Yetkin Yayın
Published in
2 min readApr 7, 2021

Dün uzun zamandır konuşamadığım bir arkadaşım bana yazdı. İlk başta hasret giderdik “Nasılsın, iyi misin?, Süreç nasıl geçiyor?, Umarım hiç kayıp yaşamamışsındır pandemiden dolayı?” gibi cümlelerden sonra ikimizde bu pandemi döneminde yaptıklarımızdan bahsettik. Kendisi Karadeniz Teknik Üniversitesi Rus Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencisi ve bu pandemi başlarında ilk başta hobi olarak başladığı fakat şuanda gerçekten bir girişim haline getirdiği şirketinden bahsetti. Bende nasıl aşamalardan geçtiğini merak ettim ve sorular sordum.

Optik sektörüne yönelik hizmet veren girişim yapmış. Kendi ürünlerini üreterek pazarda açığı bulunan bir noktayı kapattığını söyledi. Bende kendisine 3 tane kilit soru sordum.

1 → ‘Hedef kitleyi ve sektörü hangi kriterlere göre belirledin ?’ diye sorduğumda “Bu alana ilgim vardı ve babamın da bu işlerle uğraşan tanıdıkları var o yüzden seçtim.” dedi.

2 → ‘Peki nasıl bir pazarlama stratejisi geliştirdin?’ diye sorduğumda

“İlk başta kapı kapı dolaştım, her yere gittim ürünümü götürdüm, sorunumu anlattım ve çözümlerimi sundum. Sonrasında müşterilerimle birebir ilgilenmemim verdiği bir güvenle kişiler birbirlerine önermeye başladılar. Bir süre sonra ise hiç ön görmediğim bir şey oldu ve bir müşterimin yurtdışı ile bağlantısı olan müşterisi benimle iletişime geçti bu satışların yurtdışı ayağını da geliştirmem gerektiğini söyledi ve bende tamam dedim beraber yurtdışına yönelikte çalışmalar yaptık ve şuanda 22 farklı ülkeye satış yapıyorum. Günü birlik iş seyahatlerine çıkıyor işimin yayılımını sağlıyor ve müşterilerim ile birebir ilgileniyorum. Hatta bugün Ankara’ya geldim 2 bakanlıkla görüşmelerimiz vardı ve devlet dairelerinde de ürünümü satış aşamasına getirdim imza attık.” dedi.

3 → ‘Girişimcilik sürecinde sence en önemli faktörler neler?’ diye sorduğumda bana bir kaç madde saydı. Bu maddeler şöyle;

  • Koordine çalışan ve yaptığı işe gerçekten inanan bir ekip.
  • Gelecek planlaması çok önemli en az 3 yıllık bir gelecek planın ve hedeflerin olması gerekiyor.
  • Asansör konuşman hazır olmalı. Her an karşına bir fırsat çıkabilir, insanları ikna edebilmelisin.
  • Ne olursa olsun asla vazgeçmemelisin.

Benim bakış açımı geliştiren bir konuşmaydı.

Stanley Tang dediği gibi “Başarı, zaman içerisinde çok çalışmaya ve tutkuya bağlıdır. Eğer gerçekten başarmak istiyorsanız ve uzun bir süre boyunca gerçekten çok çalışırsanız, karşılığını alacaksınız.”

--

--