30 Gün Boyunca Nasıl Her Sabah Koşu Yaptım?

Ferhat Sercan
Yetkin Yayın
Published in
4 min readOct 12, 2023

--

Öncelikle şu an bu kelimeleri yazarken 30 günlük sürecimin 14. gününde olduğumu söylemeliyim ama meraklanmayın. Bu yazının sonuna geldiğinizde 30 günlük süreci tamamlamış olacağım. Peki, nasıl oluyor da geleceği görebiliyorum? Aslında geleceği görmüyorum sadece beynin nasıl işlediğini biliyorum.

koşu, spor, fitness, motivasyon

Eğer beyninizi “ikna” edebilirseniz bir alışkanlığı bırakmak veya oluşturmak çok kolay olur. Benim de yaptığım tek şey buydu. Beynimi 30 gün boyunca her sabah koşu yapmaya koşullandırdım ve beynimden taviz verme ihtimalini dahi geçirmedim.

Yazının tamamına erişemiyorsanız lütfen buraya tıklayın.

Beynimi ikna ettikten sonra sürece başladım. İlk önce geceden sabah koşuda giyeceğim kıyafetleri belirledim. Bunu yapmamın sebebi sabah ne giyeceğimi düşünmemi engellemekti. Çünkü alışkanlığın içine düşünme girerse zihniniz yavaşlar ve taviz verme ihtimalini doğurursunuz.

Her şey tamamdı. Tek yapmam gereken sabah kalkıp belirlediğim kıyafetleri giydikten sonra koşuya gitmek ve bunu da 30 gün boyunca sürdürmekti. Sürece başladım ve günler geçiyor, ben her sabah koşuya devam ediyordum. Bu arada kalkış saatim her zaman saat sabah 7’ydi. Sadece 1 ya da 2 gün 7.30’ta kalktığımı hatırlıyorum. Sürece devam ediyordum ama okulum başlayacaktı ve ilk ders saat 8.30’ta başlıyordu.

--

--

Ferhat Sercan
Yetkin Yayın

Bildiklerimi, yaşadıklarımı ve öğrendiklerimi paylaşıyorum. Hepsi bu. Neverfap Akademi Ex-Team Lead YetGen23'2 Bilgisayar Programcısı