Bir Küçük Liderlik Meselesi

Sevval Hatice ÖTER
Yetkin Yayın
Published in
5 min readFeb 6, 2022

“Güzel zamanlar ; bazen kayıp gitmeler sonra amacın için toplanıp Dünya için daha güzeli amacıyla çalışmanın kısa hikayesi değil midir?“

Selam dinleyenler (size hep hitap ettiğim gibi ) bu gece vaktimde klavyeme tekrardan dökülen bu yazı gibi hayatımızda olanlar çoğu zaman biz planlar kurarken başımıza gelenler oluyor ve bunu en erken kabul edip stratejisini buna göre ayarlayanlar oyunu kazanan oluyor.

Bugün sizlere 2019 ‘dan beri hayat hikayeme eklediğim küçük bir serüvenden kısa kesitler anlatmak istiyorum. Serüven 1: YETGEN.

Yetgen sürecim 2021 Şubat’ta eğitime kabul almamla başladı;2017 ‘den beri Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri üzerinde planlar kurarken bu sorunları çözmek için neler yapabileceğini planlayan bir Matematikçi olarak yolumu kaybetmeye başladığımda bana güzel bir yol haritası sunan bu eğitim sayesinde oldu.

Aylarca süren eğitim sonunda eğitimin son günü o konuşmayı yapacağımı hiç düşünmediğim anda aniden yayın bana bağlandığındaki heyecanımı ve Erhan ERKUT ile yaptığım konuşmamda Yetgen için düşlediğim, benim rol alabileceğim hayallerimden bahsetmiştim.Eğitimin bittiği ve benim de bunun üzüntüsünü ve kalan cumartesiler ne yapacağımı bilmediğim halim yüzümden okunuyor olmalı :) Kimini gerçekleştirdim,kimini gerçekleştiremedim ama hepsi bu konuşma ve sonrası süreç için değerdi.

Eğitim sonunda bir parça burukluk ve aktif bir öğrenme sürecinden mahrum kalmanın üzüntüsünü yaşamıştım ki ;daha sonra Erhan Hoca ‘nın kendi hayatıyla örnek gösterdiği ve hiçbir eğitimin son olmadığı ve kendimizi her zaman geliştirmek zorunda olduğumuz fikri beni ikna etti .

Neler yapmak istediğimi planladım.Öncelikle bana güzel değerler katan Erhan hocaya daha sonra da YETGEN’e elimden geldiğince yardım etmek istiyordum. Sonrasında da doğamın ait olduğu algoritmaları kendi tarzımla yorumlayarak öncelikle Matrix içinde insanların özgürleşmesi için çalışan bir kod sanatçısı olmak istiyordum.(Evet ilhamın bir kısmı Yetgen:Algoritmik Düşünmeye Giriş dersimden geldi.İlerleyen yazılarda bunun için yaptıklarımı da anlatacağım.)

Erhan Erkut’un “Gençler artık müzik dinlemek değil müzik yapmak istiyor.” twiti sonrası rotamı bu alana yönelttim ,elektro gitara başladım. Sonuçta hayat bir müzik bestesi ise neden kendi tarzımı,bilgimi,şarkı sözlerimi,notalarımı yani elimde olan tek şeyi:KENDİMİ hayatı güzelleştirmek için harcamayayım?

Süreç beni liderlik için başvurmama ve mülakatlar için çabalamama yöneltti. Amacım güzelliklerin artması ve küresel bir bilinçle güncel sorunlarımıza yani geleceğin Dünya’sının sorunları sandığımız ama çözmekte geç kalmaya başladığımız sorunlara çözüm bulan bir bütünün parçası olup, elimden geldiğince destek vermekti.

O süreçte Erhan Erkut ‘un her zaman vurguladığı dikeylerden Veri Bilimi ve Yapay Zeka alanı için açılan ve sadece tanıtım olduğunu düşündüğüm YETGEN,Karmaşık Sistemler ve Veri Bilimi Topluluğu ve Summarify ‘ın katkıları ile gerçekleştirilen YetGen Veri Bilimi Yaz Okulu’na katıldım.Burada güzel bir eğitimin ardından YETGEN kültüründe her zaman bulabileceğiniz kaliteli ve iyi kalpli çok güzel bir arkadaş grubu kazandım.

“Önemli olan her zaman maskelerin altındaki benlikleri görmek değil de ne ki?”

Mülakat güzel geçti ve sonrasında kendimi en çok üzülebileceğimi düşündüğüm senaryoya hazırlamıştım .O da Lider Başvurumun kabul edilmemesi senaryosuydu. Mailin ilk geldiğinde açarken red maili almış olma ihtimalime karşı kendime söylediklerimi hatırlıyorum da :”Olmuş olan hep en güzelidir. Hayatta hiçbir şey: son olarak düşündüklerimiz dahi yeni bir başlangıcın anahtarıdır.”(Bir matematikçiye göre fazla edebiyim galiba 😅)

Daha sonra kabul aldığımı öğrendiğimde çok mutluydum ve öğrencilerime(benim için hepsi öğrenme sürecimdeki yol arkadaşımdı.) bu videoyu hazırlayarak onlara ne kadar değerli ve eşsiz olduklarını hatırlatmak istedim.

Aylar süren yazışmalar, karşılıklı destek verdiğimiz bir ekip ve hepsi birbirinden eşsiz olan 24 öğrencime verdiğim liderlik desteği ile çok güzel bir eğitim süreci geçirdim. Bu süreçte eğitime devam edemeyen,bu sürecin onlara çok güzel kazanımlar elde ettirecek olmasına rağmen eğitimde yeterli katılımı ve devamlılığı gösteremediği için çokça ısrar etmeme ve bir lider olarak elimden gelen tüm desteği vermeme rağmen eğitime yeterli devamı sağlayamayan öğrencilerim de oldu. Umarım hayat yollarında en güzel deneyimlerle karşılaşarak kültürün esas amacı olan Yetkin İnsan Yetiştirme amacını kendi hayatlarında uygularlar ❤️

Daha sonra bence herkese ve her şeye teşekkür olarak planlandığını düşündüğüm MZV-MEF YetGen Zirve 2021 gerçekleşti.Bizim gibi iki senedir tamamen Dijital Dünya ‘ya geçen gençler olarak yıllardır tanıdığım ve en önemlisi de aynı amaç için çalıştığım insanları kanlı canlı olarak görmek benim için güzel bir deneyimdi.

Acil Yardım Adresi adıyla bana yol gösterenlerim :her zaman destek olan Mentörüm Kayra Sezgin ve hayatlarıyla bana ilham olan diğer çekirdek kadro lider dostlarım.

YETGEN Enerjisini samimiyetini hissettiğim bu güzel günde en çok da Mentörümü ve ekibimi yüzyüze görmek benim için çok güzel bir deneyimdi.

O gün günün güzelliğini ve enerjisini yaşarken aklımda olan soru şuydu ki: ”Böyle bir öğrenci ekibinden daha iyisini nasıl bulacağım?”.

Bazen dostlar, yolumuz kesişir insanlarla ve ben her karşılaşmanın en iyi halimize döndüren bir deneyim olduğuna inanmaya başlamıştım. Çünkü karşıma şu söz çıkmıştı:

“Bolluk ve bereket doğru insanlar ve olaylarla karşılaşmaktır.”

Fotoğraflarda olan ve olamayan tüm öğrencilerime sevgiler.

Süreç her zaman bu kadar pürüzsüz ve pozitif değildi dostlar.Buna yurt odamı fareler bastığı için evsiz kalmam ve sandalyelerden kendime yatak yapmam da dahil 😊 Ama sonunda başaranların hep kaos durumunda kendilerine değer kattığını fark ettiğimden beri başıma gelen her olaya geliştirici bir merkez olarak bakıyorum.Bu bakış açımı oluşturmamda etkili olan ;Alan Turing,Isaac Newton,Marie Curie’ye teşekkürler,huzur içinde uyusunlar 🥰21.yy da bana bunu 21.yüzyılın aracı Youtube ile hatırlatan Sinan Canan ‘ a da teşekkür olarak sizin de faydalanmanız için linki bırakıyorum.

Özetle dostlar ,liderlik sürecim burada tamamlanırken sizlere ilham olması için klavyem el verdiğince bu süreçten bahsettim.İnanıyorum ki Erhan ERKUT ve liderliğindeki bu liderlik ekibi varken bu süreç içinde bulunmaktan hep gurur duyduğum daha güzel bir değere ve eminim ki global bir projeye dönüşecek. Bu yazı için beklememim nedeni ,herkesin aksine LinkedIN ‘da kısıtlı karakterlere sığdıramayacağım bir serüvenin hak ettiği karşılığı vermekti.

Bana kendimi ifade etmekten korkmama özgürlüğünü verdiği için Erhan hocama sevgilerimi iletiyorum. Onunla fotoğrafım olmaması beni üzse de nedeni;Zirve sırasında korona dolayısıyla eğer taşıyıcıysam ona etki etmesi mesuliyetini alamamaktandı.

Çünkü ERHAN Hocamın YETGEN ‘için daha çok yapması gereken var .

Güzel ve yaşanabilir bir Dünya için hepimizin yapması gereken görevler ve dönüşmesi gereken Yetkin İnsan için çabalaması gerektiği gibi.

Ben ve öğrencilerim hayallerimize doğru göğe bakıyorduk tıpkı Ata’mızın fotoğrafta işaret ettiği gibi.

Bolca sevgiyle.

ŞEVVAL HATİCE ÖTER

--

--

Sevval Hatice ÖTER
Yetkin Yayın

YTÜ Matematik | YET-GEN 2021–1 Trainee && 2021–3 LİDER| |https://linktr.ee/sevvalhaticeoter