Bir Yeti’nin Gözünden YetGen Lise Talent Programı 🤩

Hafsa Eskiyurt
Yetkin Yayın
Published in
4 min readMay 13, 2022

“YetGen 2021 3. Dönem” ve aynı zamanda “YetGen Lise Talent Programı” mezunuyum. Bu yazımda “YetGen Lise Talent Programı” sürecimden bahsedeceğim, şimdiden keyifli okumalar…

Başvuru Sürecim

Daha YetGen’deki ilk günümden “Nasıl ve ne zaman YetGen lideri olabilirim?” sorusunu düşünmeye başlamıştım. Liderimle yaptığımız tanışma toplantımızda bu sorumu dile getirmiştim. Ama aldığım cevap beni biraz üzmüştü; liderlik yapabilmek için üniversiteyi beklemem gerekiyordu.

Dönem boyunca kendime hep yeni şeyler katmaya çalıştım. Eğer gerçekten iyi işler çıkarırsam YetGen’de aktif görev almaya lise dönemimde de devam edebilirdim. 3 ayı sonlandırdığımızda gerçekten YetGen’den ayrılmak istemiyordum. Liderlerin ve öğrencilerin oluşturduğu ortamı çok sevmiştim.

Tarihler 28 Kasım 2021'i gösterirken o mail geldi, “YetGen Yeti’lerini Arıyor!” YetGen’in ilk günündeki gibi heyecanla dolmuştu içim. Programın sadece liseli YetGen mezunlarına özel olduğunu gördükten sonra maili detaylıca okuma gereği bile duymadım. “İşte beklediğim an, kesinlikle bu programda yer almalıyım!” dedim kendi kendime. Hemen formu açıp dikkatli bir şekilde doldurdum. İçimdeki yeni şeyler öğrenme ve YetGen’e farklı bir programla devam etme heyecanımdan dolayı seçileceğimi düşünüyordum.

Tam bir ay sonra yüzümde güller açtıran o haberi aldım. “YetGen — Lise Talent Programının 2. Aşamasına Hoş Geldin Sevgili Yeti Adayı!” Bu yazıyı görünce evin içinde bağırmaya başlamıştım ve mutluluktan elim ayağıma dolaşmıştı. Artık sıra grup mülakatına gelmişti.

Mülakata girmeden önce biraz gergindim. YetGen’de, mülakatta nasıl davranmam gerektiğini, bana yöneltilebilecek soruları, gerçek mülakatların nasıl olduğunu öğrenmiştim. Şimdi sıra bu öğrendiklerimi uygulamaya gelmişti. Mülakattan sonra heyecanla sonuçları beklemeye başladım. Bir aşama daha olmadığını ve programa seçilenlerin açıklanacağını düşünüyordum. Ancak öyle olmadı. “YetGen — Lise Talent Programı’nın 3. Aşamasına Hoş Geldin Sevgili Yeti Adayı!”

Eğer bu programda yer almak istiyorsam geçmem gereken son bir aşama daha vardı; bireysel mülakat. Gruptan bireysele geçiş yapmak beni biraz gerdi. “Ya düşüncelerimi açıkça ifade edemezsem, ya konuşurken heyecandan dilim dolanırsa…” gibi sorular kaplamıştı zihnimi. Mülakattan çıktıktan sonra seçilme ihtimalimin çok düşük olduğunu düşünmüştüm. Diğer arkadaşlarım gibi aktif yer aldığım pek fazla proje/organizasyon yoktu. Ama yine de içimdeki o küçük umudu kaybetmeden beklemeye başladım…

Sonunda o haberi aldım. Akşam saatleriydi. Telefonumu elime yeni almıştım ki YetGen’den bir mail geldi. Hoş geldin yazısını görür görmez heyecanla bu haberi aileme ve liderlerime verdim. O kadar mutluydum ki içim içime sığmıyordu, sanki hayatımda bembeyaz bir sayfa açılmış ve her şeye yeniden başlıyormuş gibiydim…

Program Sürecim

YetGen’de web sitesi, tasarım, excel, ölçme değerlendirme, profesyonel gelişim gibi birçok departman mevcut. YetGen liderleri seçtikleri departmanlarda gönüllü olarak çalışıyorlar. Lise Talent Programı da profesyonel gelişim departmanındaki liderlerimiz tarafından planlanan bir program.

Uzun bir başvuru süreci sonunda 10 Yeti arkadaşımla birlikte harika bir serüvene başladık. Bu program kapsamında her hafta belirlenen bir departmanın toplantısına katıldık. O departman hakkında merak ettiklerimizi sorma ve YetGen’in mutfağını görme fırsatı yakaladık.. Her hafta, gezdiğimiz departmanın liderleri tarafından belirlenen görevlerimiz oldu. Toplantılarda öğrendiklerimizi ve kendi fikirlerimizi katarak verilen görevleri tamamladık.

Yeti arkadaşlarımla birbirimizi daha yakından tanıma fırsatı bulduk ve hepsi de farklı hikayelere sahip harika insanlar. Programın bana kattığı en güzel şeylerden biri, burada edindiğim arkadaşlıklar oldu diyebilirim. Liderlerimizin ise yeri tabii ki ayrı. 3 ay boyunca canla başla çalıştılar, bir problemle karşılaştığımızda çözmek için ellerinden geleni yaptılar. En önemlisi de yüzlerinden gülümseme hiç eksik olmadı.

Programın en sevdiğim etkinliklerinden biri Lider Nights etkinliği oldu. Saat 20.00'den 01.00'lere kadar oyun oynadık. Bunlardan biri şüphesiz ki vampir köylü. YetGen içinde en çok sevilen, planda olmasa bile saatlerce oynan bir oyunmuş. YetGen liderleriyle vampir köylü oynamanın tadı ve eğlencesi de gerçekten başka oluyor.

Mart ayının son haftası ise proje geliştirme dönemine girdik. Bugüne kadar YetGen’in geliştirmeye açık yönleri hakkında bilgi edindik ve artık ortaya bir değer sunma vakti gelmişti. YetGen’den seçtiğimiz bir departman için proje ortaya koymamız gerekiyordu. Her Yeti’ye seçtiği departmandan bir mentor lider verildi. Tam da bu kısımda küçük bir şey eklemek istiyorum;

Grup mülakatı ve bireysel mülakatıma giren canım liderim Ezgi Bayram, aynı zamanda proje geliştirme dönemimde mentor liderim oldu. Yani başvuru aşamasından süreç sonuna kadar birlikteydik, birbirimizi daha yakından tanıma fırsatı bulduk. Mülakatlarımı yapan liderin süreç sonunda proje mentorum olması çok farklı ve mutluluk verici bir deneyimdi benim için. Toplantılarımız boyunca Ezgi liderimle birbirimize çok şey kattığımızı düşünüyorum.

Sunum gecesinden bir anı

26 Nisan akşamı ise 1 ay boyunca üstünde çalıştığımız projelerimizi tüm YetGen liderlerine ve sevgili Erhan hocamıza sunduk. İtiraf etmeliyim daha önceki hiçbir sunumumda bu kadar heyecanlanmamıştım. Hatta sunum sıramı yanlış hesapladığım için liderimiz adımı söylediğinde hazırlıksız yakalanmıştım.😄
Kocaman 1 ayı üç dakikaya sığdırmak biraz zor oldu. Erhan hocanın da dediği gibi kısa sunum hazırlamak zordur.

Sunumlardan sonra da Yeti’ler olarak program hakkındaki görüşlerimizi aktardık ve bir kez daha “iyi ki” dedim…

Üç ay boyunca birçok şey öğrendim ama bence öğrendiğim en önemli şey şu;

Gerçekten isteyince elde edemeyeceğim hiçbir şey yok!

Hayatımda geçirdiğim en güzel ikinci üç aydı. (İlki YetGen dönemim 😀)

İyi ki YetGen 🤩

Şimdi yeni maceralara koşma vakti… 🚀

-Hafsa-

--

--