Durmaya ve Ertelemeye Devam mı?

Bilge Demir
Yetkin Yayın
Published in
2 min readNov 28, 2021
Photo by Brett Jordan on Unsplash

Bütün öğrencilerin korkulu rüyası olan sınavlar, bir haftadan hatta haftalardan da oluşabilir. Çoğumuzun notlar peşinde koştuğu, biriktirilmiş ders kayıtlarının izlenildiği, en az 60 ve 70 sayfalık slaytların çıktılarını alıp çalışıldığı bir dönem aslında. Her okul dönemim başlangıcında kendime şunu söylüyorum: ”Bu sefer her şey çok farklı olacak. Ders sırasında notlarımı alacağım, kayıtları tekrar izlemek zorunda kalmayacağım.” Bunları diyorum ama sınav haftasında yine kendimi kağıtların, ödevlerin arasında kaybolmuş buluyorum. Sürekli bu çalışmaları erteliyoruz. “Aman sonra çalışırım şimdi kim çalışacak, 10 dakika sonra saat tam 15.00 ‘da derse başlayacağım…” gibi örnekler çoğaltılabilir. Mesela saat 15.05 olursa tekrar 16.00 ‘ya öteliyoruz. Kendimden bildiğim ve dışarıdan da gözlemlediğim kadarıyla sürekli bir erteleme ve üşengeçlik durumu içerisindeyiz ama sorsan neler neler yapmak ve olmak istiyoruz.

Peki bunun için yatmak ve ertelemek dışında ne yapıyoruz? Sadece iyi hayaller kuruyoruz. İş yapmaya gelince hepimiz birer hayalet oluyoruz. Sizi YouTube’ da ki motivasyon videolarında geçen “şunu isterseniz yapabilirsiniz, şimdi tam zamanı, ben böyleydim şimdi böyle oldu…” gibi laflar bazen harekete geçiriyor ama doğrusunu söylemek gerekirse bunlar da çok kısa süreli oluyor. Bundan dolayı aslında ne istediğimizi, neyin gerekli olduğunu, hayatta bizlerin neler beklediğini, kendimizi ileride nasıl hayal ettiğimizi düşünmeliyiz.

Bazılarımız şu an istediği durumda değildir belki de , kendini hazır hissetmiyordur ama size şunu söylemeliyim. Prof. Özgür Demirtaş’ın da dediği gibi “ Size, al bu da senin denilip hiçbir şey tepsiyle sunulmayacak.” Yani bizler yaşadıklarını, gördüklerini dikkate alarak nasıl bir yerde ve nasıl biri olarak yaşamak istiyorsak kendimizi ona göre yetiştirip sürekli geliştirmeli diye düşünüyorum.

“ E ben nerden, nasıl başlayacağımı, kendimi geliştirebileceğim bir yer bilmiyorum” derseniz size her eğitiminde, her konuğunda, her Erhan Erkut hocayı dinlediğinizde hatta takım arkadaşlarınızdan ve liderlerinizden kendinize “yetkinlikler, yetkinlikler, yetkinlikler” katabileceğiniz YetGen’ e kesinlikle başvurmalısınız. Böylelikle kendinizi eşini benzerini bulamayacağınız bir eğitimde görebilirsiniz. Bu arada YetGen ile geçen sürecimi anlatmak için eğitimimin bitmesini bekliyorum… O yüzden şimdilik bu kadar bahsedip sizi de hareket etmeye davet ediyorum…

--

--