Excel Metni Sütunlara Ayırmak

Excel’de metni nasıl sütunlara ayırırız?

Berke Yalman
Yetkin Yayın
2 min readMay 13, 2021

--

Bir veri grubunda zaman zaman bir hücre içindeki metinleri ayrıştırmak isteriz. Bu metin ayırma ihtiyacını tek sütunda bulunan isim soyisimleri “İsim” ve “Soyisim” adlı iki sütun oluşturarak örneklendirebiliriz. Hem Microsoft Excel’de hem de Google Sheets’de kolay bir şekilde bu işlemi uygulamak mümkün.

Microsoft Excel’de metin ayırmak için; Öncelikle ana metnimizin bir yanına sütun oluşturuyoruz. Sonrasında ayırmak istediğimiz metni seçiyoruz. Daha sonra Data sekmesinde yer alan Text to Columns seçeneğine tıklıyoruz.

Microsoft Excel

Karşımıza çıkan ilk sayfada direkt next diyebiliriz. Sonraki sayfada ise Excel bize soru soruyor: “Ben seçili alandaki metinleri ayıracağım fakat neye göre ayırayım? Aralarındaki Virgülden sonra mı, aralarındaki boşluktan sonra mı, aralarındaki girintiden sonra mı, aralarındaki … sonra mı?” Yukarıdaki GİF’te aralarındaki boşluktan sonra ayırmasını istediğim için ben “space(boşluk)” seçeneğine tıkladım ve next diyerek bitirdim.

Google Sheets

Google Sheets’de metin ayırmak için; Öncelikle ana metnimizin bir yanına sütun oluşturuyoruz. Sonrasında ayırmak istediğimiz metni seçiyoruz. Veri sekmesine tıkladıktan sonra açılan seçeneklerden, ”Metni Sütunlara Böl” seçeneğine tıklıyoruz. Seçilen verinin en altında bir kutucuk beliriyor. Ayırıcı: Otomatik algılama kutucuğuna tıklayarak ayırmak istediğimiz metodu seçebiliriz. Yukarıdaki GİF’te aralarındaki boşluktan sonra ayırmasını istediğim için ben “boşluk” opsiyonuna tıkladım ve sorunum çözülmüş oldu.

Teşekkürler!

--

--