Girişimci Genç | GirişGen

Yetkin Gençler, Mehmet Zorlu Vakfı ve MEF Üniversitesi iş birliğiyle Erhan Erkut moderatörlüğünde ve Umre Metin direktörlüğünde düzenlenen 21. YY. Yetkinlikleri eğitim programı.

birpsikologunsayfasi
Yetkin Yayın
3 min readJul 26, 2020

--

Freepik

Bu tanım resmi olmakla birlikte aynı zamanda da eksik yine de bilmeyenler ve duymamış olanlar için çok kısa tanımlayarak yazıma giriş yapmak istedim.

Ben YetGen’e girmeden önce YetGen’i bu kadar seveceğimi, bana bu kadar çok şey katabileceğini bilmiyordum. Bilmediğim bir şey daha vardı: Bu süreçte uzun süre deneyimleyeceğimiz ve öğreneceğimiz Girişimcilik.

Girişimciliği daha önce duymuştum, hatta duymakla kalmamış bir de Hamdi Ulukaya Girişim Programı’na başvurmuştum. Girişimciliğin ne olduğunu çok sığ bir şekilde bildiğim ve cahil cesaretiyle harekete geçtiğim zamanlardı. Tabi ki kabul edilmemiştim ama bugünkü ben olsam ben de kabul etmezdim. Bugünkü ben, GirişGen’in bana kattığı şeylerle ben demek aslında. “GirişGen ile ben…” diye başlıyor ve sizi yazının devamını okumaya davet ediyorum…

Kendimi Keşfettim

Bence girişimcilik, yaşadığınız ya da etrafınızdaki sorunları görebilmek ve bunları düzeltebilmek için harekete geçmektir. Diğer bir deyişle, yolda gördüğünüz taşın altına elinizi atabilmektir: farkındalık, cesaret, sorumluluk ve dayanıklılık ister girişimcilik. Geriye dönüp baktığımda girişimci hareketler sergilediğimi ve o “ruhun” ben de bulunduğunu keşfettim ve bu keşfimle ne kadar mutlu olduğumu anlatamam!

Ortaokulda dershaneye giderken karşıdan karşıya geçtiğim caddede ışık yoktu ve arabalar çok hızlı geçiyordu. Belediyeye defalarca üst geçit ya da trafik ışığı yapılması gerektiğini yazdığım mailler attım ve sonucunda oraya bir trafik ışığı yaptılar. Anında dönüş yapmadılar tabi ki ama ısrarcılık kazandı! Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki o caddeden 3 yıl dershaneye gidip gelirken ve 4 yıl da liseye gidip gelirken defalarca kez geçtim, hala da geçiyorum yüzüm de bir gülümsemeyle 😊

Yine ortaokul zamanlarımdı yanlış hatırlamıyorsam, lise 1 de olabilir. Evimizin yanında ben kendimi bildim bileli bir park var ve o gün belediye görevlileri “buduyoruz” diyerek güzelim ağacı keseceklerdi. Hemen belediyeyi aradım, yazı yazdım. O gün içinde bana döndüler ve ilgilenip ağaçların kesimini durdular!

Bu anılarımla GirişGen süreci bir araya geldiğinde içimde sessiz bir girişimci yattığını fark ettim 😊. Bu anılarımı, kendi “girişimci ruhumu” GirişGen ile keşfettiğim için sizinle paylaşmak istedim. Süreçte kendimi keşfetmek ve o aydınlanmışlık hissini yaşamak çok kıymetliydi!

Yeni Bakış Açıları Kazandım

Bu telefona bakınca ne görüyorsunuz?

Ben birkaç ay öncesine kadar bu telefonu gördüğümde küçükken hayranlıkla baktığımı ve bu telefona benzeyen ilk telefonumu hatırlıyordum. Ama GirişGen’den sonra bu telefona baktığımda Motorola markasının çok popüler bir markayken değişen ve gelişen telefon piyasasına ayak uyduramayıp nasıl piyasadan, zihinlerimizden ve telefon tercihlerimizden silindiğini düşünüyorum.

Bu 2 düşünce de benim bakış açımla ilgili: 2 farklı düşünce süreci ve sonucu. Bana göre her farklı bakış açısı bir insan demek çünkü bakış açılarımız değiştikçe dünyayı algılama biçimimiz de değişiyor. Her insanın dünyayı farklı algıladığını düşünürsek bir farklı bakış açısı demek bir insan ve dolayısıyla da yeni bir dünya demek. GirişGen ile ben “girişimcilik” bakış açısı kazandım ve bu da dolaylı olarak bana yeni bir dünyanın kapılarını açtı.

Teknik Bilgileri ve Süreci Öğrendim

Önceden bir fikrin hayata geçmesi için ne yapmam, nereden başlamam gerektiğiyle ilgili en ufak bir fikrim yoktu. Ama GirişGen ile ben Tasarım Odaklı Düşünme’den (Design Thinking) müşteri görüşmeleri yapmaya, minimum geçerli ürünün nasıl tasarlanacağından yatırımcı sunumu hazırlamaya birçok şeyi öğrendim, deneyimledim. Artık bir fikrimi hayata geçirmem için hangi adımlardan geçmem gerektiğini biliyorum ve girişimciliğin ne kadar derin olduğunu, öğrenmem ve deneyimlemem gereken daha birçok şeyin olduğunun da farkındayım. Denizi gördüm, az da olsa tadına baktım, yüzmeyi çat pat öğrendim; şimdi daha çok pratikle yüzmemi geliştirme ve daha iyi yüzdükçe daha derinlere inme zamanı!

Bu süreçte emeği geçen herkese en içten teşekkürlerimle…

GirişGen’le ve girişimcilikle kalın!

Sağlıcakla

Funda

--

--