Harika Google Eklentisi

Erdal Erdoğan
Yetkin Yayın
Published in
3 min readMay 6, 2022

Merhaba arkadaşlar

Bugün sizlere harika bir Google eklentisinden bahsedeceğim. Bu eklentinin görevini yapan “Aynı Anda İki Yetkinlik Geliştirme” başlıklı bir yazı yazmıştım. Oradaki eklenti de işimiz görür fakat bunun ara yüzünü daha çok beğendim. Hemen paylaşmak istedim. Hadi hemen kurulumuna geçelim.

Chrome web store girdiğimizde Language Reactor yazıyoruz ve ekliyoruz. Sonra Youtube ve Netflix’den birini açalım. Ben ikisini de göstereceğim.

Önce Youtube

Buradan yabancı bir içerik açalım. Eğitim, film, dizi, müzik, seyahat…

Ben böyle bir video açtım. Soldaki yeşil kutudan başlayalım.

Sağ oka basarsanız bir sonraki çeviri cümlesine, sol ok bir önceki çeviri cümlesine, ortadaki ok ise o anki çeviriyi başa alır.

Kırmızı kutuya gelirsek. Subtitles videodaki bütün söylenenlerin yazıya dökülmüş halini gösterir. Words ve Saved ile devam edelim.

Words kısmında bu videodaki kelime sayısına ulaşıyoruz ve kelimeleri level ile görebiliyoruz. Herhangi bir kelimeye sağ tıkladığımızda saved ediyor yani kaydediyor. Sola tıkladığımızda kelime anlamını ve örnek cümlelerle açıklıyor.

Hemen sağ üstten de ayarları açalım. Youtube subtitle language içeriği izlerken hangi dil üste gözüksün istediğimizi seçiyoruz. Translation language ise çeviri dilimizdir. Altta hangi çeviri gözükeceğini seçiyoruz.

Şimdi Netflix

Mantık tamamen aynı. Netflix’de de çalıştığını göstermek için açtım. Sağ tarafta bölümün bütün konuşmalarına yazılı olarak ulaşıp üstünde tıkladığınızda o kısma gidebilirsiniz. Herhangi bir kelimeye tıkladığınızda anlamının yanında o bölümde seslendirmesini de dinleyebilirsiniz. Ayrıca bu sahne İngilizce anladığım ilk şakalardan birisiydi. 1. sezon 8. bölümden bir sahneydi. Görüntüdeki kadın Chandler’a erkek arkadaş ayarlamayı teklif etmişti. Chandler’da “He is he” diyerek şaşırmıştı:). “O sahne burada.

Özetle

Biliyorsunuz ki herhangi bir içerikle alakalı İngilizce kaynak çok fazla ama İngilizce seviyemiz yeteri kadar iyi değilse bu içeriklerden faydalanamıyoruz. Eklentinin bu derdimize deva olacağına inanıyorum. Ayrıca eğitimin yanında dizi ve filmleri de sadece Türkçe altyazı yerine bu şekilde iki altyazı ile izlemenizi tavsiye ediyorum. Eklentinin bu konuda en iyisi olduğunu düşünüyorum. Herhangi bir öğrenmek istediğiniz konuyu İngilizce bir içerikten öğrenmenin, öğrenme motivasyonumuzu artıracağını inanıyorum. Kolaylıklar dilerim:)

Photo by Olena Sergienko on Unsplash

Yetkin günler dilerim.

Erdal Erdoğan

Kaynakça

https://www.netflix.com/in/title/70153404

--

--

Erdal Erdoğan
Yetkin Yayın

Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrencisiyim. Influencer Yayın ve Yetkin Yayın’da içerik yazarıyım.