🎯Hayatımın Dönüm Noktası: YetGen (Yetkin Gençler) - Katılımcıdan Jumper ve Liderliğe Doğru 🚀

Zeynep Feyza ATABEY
Yetkin Yayın
8 min readJan 6, 2024

--

Selamlar dostlar ✨ Nasılsınız umarım iyisinizdir 🤗

Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur🐞🍀

Bu sözlerle başlayan bir metin okuduysanız eğer bilin ki o kişi YetGen kültüründen geliyordur. Önce birey “nasılsın” kültürü sonra konu iş 🤍

“Nasılsınız” sorusunu size sorduktan sonra gelin tanışalım tanış olalım :) Sonrasında size benim dönüşüm hikayemdeki dönüm noktası olan YetGen 21.Yüzyıl Yetkinlikleri Eğitim ve Farkındalık Programı yolculuğumu anlatmak istiyorum 🚀

Kendimden bahsedecek olursam ben Feyza ✨

  • Genç bilim insanı adayı
  • Bilim tutkunu
  • İnsanlığa faydalı olmayı kendine amaç edinmiş bir birey
  • Türk-Alman Üniversitesi 4.sınıf Moleküler Biyoteknoloji öğrencisi
  • Öğrenci Konseyi Başkanı
  • YetGen lideri
  • Python Jumper Mezunu
  • YetGen mezunu
  • QSB-TGU kurucu başkanı
  • nanoWISS girişimi kurucu üyesi (Takım kaptanı)

ve daha saymaya fırsat kalmayacak deneyim bitmek bilmeyen boş kalmaya gelemeyen meraklı hallerim 🤗 Tanıştığımıza memnun oldum şimdiden.

Keşif 🎯

Benim proaktif hayatıma başlangıç noktam ve Erhan Hoca’nın da söylemiyle kendimi şaşırtmaya başladığım süreç YetGen’e katılmamla başladı.

Ben de birçok YetGenli gibi arkadaşım aracılığıyla ismini ilk kez duymuştum. Üniversiteden bölüm arkadaşım ve eski liderlerimizden de olan Dilara Tekin’den YetGen’i duymuştum. Hikaye şu şekilde QSB-TGU kulübünde pandemi sürecinde beraber çalışıyorduk. Cumartesi günü toplantı yapmamız gerekiyordu. Ne zaman müsaitsin sorusunu yönelttiğimde tüm gün süren bir eğitim programında olduğunu söylediğinde ilk tepkim “nasıl , nasıl dayanıyorsun” olmuştu taa ki programa katılımcı olarak dahil olana kadar 😅

2021 2.dönem başvuruları şubat döneminde açılmış ve sınırlı bir kontenjan vardı çünkü dönem başında kabul edilenler arasından bazıları 2.döneme aktarılmıştı. Bu başvuru ekti. O yüzden çok da ümitli olmayarak Dilara’nın haber vermesi üzerine eğitime başvurdum. Soruları cevaplarken tam olarak kendim olduğumu ve insanlığa faydalı olma tutkumu ilk kez bir formda yansıtabildiğimi hissettim. İlk kez bu tarz sorular olan bir form dolduruyordum ve doldurması bile eğlenceliydi. Sonrasında kabul maili geldi şaşkınlık sevinç arası bir duygu yaşadığımı anımsıyorum.

Canım liderim Elif Aleyna Ebren eşliğinde ve birbirinden özel ekip arkadaşlarımla (birçoğu lider oldu veya çok iyi yerdeler, aktifler) harika unutulmaz bir YetGen eğitimi süreci geçirdim 💜

Pandemi dönemindeki katıldığım ilk YetGen zirvesinde yüz yüze ilk defa liderimi gördüğümdeki sarılışım ve canım ekibimle fotoğrafımız🫠

Birbirimizden öğrenmenin keyfini sonuna kadar yaşamıştım. İlk defa online bir ortamda bu kadar samimi arkadaşlıklar edinmiştim. Pandemi zamanındaki ruhani yalnızlığımıza adeta bir ilaç olmuştu 💊

Eğlenceli bir ekip toplantısı sonrası fotoğrafımız 🐞

Eğitim süreci boyunca yeni harika arkadaşlar , birçok yetkinlik, Erhan hocayla mülakat deneyimi (bu biraz istisnai olmuştu) elde ettim. Benim için çok verimliydi. Kendime olan güvenim arttı ve kendimi geliştirme konusunda motivasyonum iki katına çıktı. Ondan sonra bir sürü yere eğitime başvurup deneyim elde etmeye başladım. Erhan hoca ile liderlik mülakatı simülasyonu yaptığım için ekip arkadaşlarımdan liderlik konusunda harika bir teşvik vardı. Ama başvuru sürecim çok uzun sürdü onu da ilerleyen satırlarda anlatacağım 🍀🎯

Aktif Mezun Hayatı 🍂

YetGen’den mezun olmuştum ama o ekosistemi aşırı derecede özlüyordum. Özlemimi gidermek adına o dönem YetGen liderlerinden Ozan Halis İlter , Berke Yalman ve Emirhan Şahin’in kurduğu girişim olan CourseBuddies’in python eğitimine katılmıştım. İçeride fazlaca YetGen’li oluşu ve samimiyet o yazımı güzelleştirmişti. Ayrıca mezun ağı etkinliklerini de asla kaçırmıyordum. Gittiğim her etkinlikte bir YetGenli buluyor muhabbet açıyordum. Bu süreçte birden fazla kez liderliğe başvurmuş ama süreci istediğim gibi yönetememiştim ve olmamıştı. O sebeple derin bir hüzün içerisindeydim. Sonrasında Python Jump eğitim programı başvurularının açıldığını gördüm. İçimden işte tekrardan aradığım o ortama kavuşmak için bir fırsat hem de bu yetkinliği YetGen ekosistemi içerisinde öğrenmek çok daha eğlenceli ve güzel olacaktır diye düşünerek başvurdum. Seçilen 120 Jumper arasına girdim.

Python Jump Süreci 💻

Problem çözmeyi , teknolojiye ilgili ve kurcalamayı seven biri olarak jump programı benim YetGen sürecimin mezunluğundan bi üst seviyeye doğru parladığı bir dönem oldu. Çıraklıktan sonraki kalfalık gibi düşünebiliriz. Liderlik de ustalık oluyor sanırım 😅 Artık toplantılarda zoomda korkmadan çekinmeden konuşan düşüncelerini fikirlerini paylaşan bir Feyza vardı çünkü.

Kabul aldıktan sonra telefonla bizi arayan Enes Feyzi Ergin jump liderimle olan sohbetimizden sonra harika bir süreç olacağına ikna olmuştum bile.

Python Jump Ekip Arkadaşım Ayşenur liderimiz teklifi üzerine Yılbaşı Bülteninde Jump Üzerine Yazdığım Yazı ✍🏻

YetGen Basic döneminden sonra mezun olarak hasretle aradığımız o güzel ortama “YetGen Bitmez!” diyerek yeni bir jump programı kurgulayan liderlerimiz sayesinde kavuşma fırsatını yakaladık. 8 Haftalık bu muhteşem yolculuk o kabul mailini almamızla birbirinden değerli 120 Jumper ile başladı. Takım çalışmasının ve interaktifliğin üst seviyede olduğu eğitimde sıfırdan başlayarak orta-ileri diyebileceğimiz bir python seviyesine ulaşıldı. Sonucunda da takım çalışması içerisinde bir proje ile taçlandırıldı. Her hafta önce o haftanın moodle üzerinden eğitim videolarını izledik. Eğitim günü salı gününe kadar eğitim öncesi ödevlerimizi yapmaya çalıştık. Salı günü eğitimden sonra ise eğitim sonrası içeriklerini cumartesi gecesine kadar tamamlamaya çalıştık. Haftanın en heyecanla beklediğimiz kısmı ise pazartesi akşamı discord üzerinden liderimizle yaptığımız ekip buluşmaları ve cuma günü olan lider atölyeleriydi. Sebebi ise çok açık, fikir alışverişinde bulunabildiğimiz ve sorularımızı sorabildiğimiz kısacası kendimizden bir parça katıp sürece dahil olabilme imkanına atölye ve buluşmalarda sahip olmamızdı. Yaz döneminde stajdan dönüşte koştura koştura heyecanla python jump eğitimine yetişmeye çalışıyordum. Bilgisayarı heyecanla açıp her pazartesi akşamı liderimiz ve ekibimizle buluştuğum eğlenceli discord gecelerini iple çekiyordum. Eğitim öncesi içerikleri tamamlayıp salı günü eğitime girip takım çalışması içinde moodle üzerinden izleyip öğrendiğimiz konuları tekrar etmiş olup alıştırma yapıyorduk. Sonrasında ödevlerimiz iletiliyordu. Ekiplerimizle farklı bakış açıları ve çözümler görebilme fırsatı elde ediyorduk. Her cuma ise kendi jump ekibimizle aramızdaki espriyle “Enes Lider ile Cuma’ya Doğru” lider atölyesi gerçekleştiriyorduk. Eğer siz de tek başınıza python kursları içinde kayboluyorsanız eğlenirken python öğrenmek ve öğrettikçe daha iyi öğrenmenin hazzını yaşamak istiyorsanız YetGen Jump Python eğitimi kaçmaz 🤗

Yaz olmasına staj yapıyor olmama ve tüm yoğunluklarıma rağmen tüm süreçteki her şeyi en ince detayına kadar yapmaya çalıştım ve benim için harika bir süreç oldu.

Nesne tabanlı programlama çok fazla bilmiyordum ona da giriş yaptık. Kahve otomatı bitirme projemize de github üzerinden ulaşabilirsiniz.

Projeyi anlattığımız bir videomuz

Süreç hakkındaki LinkedIn postum ✍🏻

Azmin Sonu: Liderlik 🐞

Bu satırları sen liderliğe başvuran ama ret yemiş dostlarıma ithaf ediyorum.. Sizi 4.başvurusunda kabul almış bir lider olarak anladığımı düşünüyorum 🫂

Hep başarı mı paylaşacağız biraz da başarısızlıklardan öğreneceğiz kendimizi geliştireceğiz değil mi? Sizinle tek tek her başvuruda kaçırdığım noktaları paylaşmak istiyorum ki siz de lider olmak istiyorsanız başvurularda dikkat edin 🤗

  1. Başvuru: Videomu zaman kısıtı sebebiyle çok özenli çekememiştim. Arka plan sesi vardı. O sebeple sonradan ses kaydedip videoya eklemiştim o da playback gibi duruyordu. Kendimi net bir şekilde ifade edememiştim. Daha sonrasında başvuru süresi uzatıldı ama ben videoyu çoktan yolladığım için tekrar formu doldurabilir miyim emin olamadığımdan tekrar video çekmemiştim.
  2. Başvuru: Bu sefer özenle saatlerimi verdiğim editlediğim bir video hazırlamıştım. Videom o kadar içtendi ki edit sırasında izlerken birkaç kez gözümden yaş geldiğini anımsıyorum. 2.aşamaya geçmeye hak kazanmıştım. Ama çok heyecanlıydım. Sırada grup mülakatı vardı. Mülakatta iki kişi kendi aralarında konuşuyor gibi bir durum olmuştu. Araya girmeye fırsat bulamamıştım bana söz hakkı vermemişlerdi. O an kendimi çok kötü hissetmiştim. Çünkü kendimi ifade edemediğimi hissetmiştim. Çıktığımda olmayacağına ikna olmuştum. Mülakat öncesi annemle görüşmüştüm ve mülakatım olduğunu söylemiştim. Sonrasında öğrendim ki annemin de isteği aslında bu yöndeymiş ve onun dediği oldu dedim içimden.
  3. Başvuru: Ümidimi biraz yitirmiştim ama yine de başvurmak istedim. Kısıtlı bir zamanım olduğu ve eski videomu çok sevdiğim için aynı video ile formu doldurdum. 2.aşamaya geçemedim. Aynı video ile başvurulabiliyor mu diye sorduğumda arkadaşlarıma sorun olmaz cevabı aldım ama olmadı ve ben revize edilmesi gerektiğini sonradan fark ettim.
  4. Başvuru: Azmin Sonu Selamet”: Kendi kendime karar aldım. Artık uzun editler yapmayacak olduğu gibi kamera karşısına geçip içimden geçen tüm o duygu ve hissiyatı yansıtacaktım. Çorbada tuzum olmasını istediğimi belirttiğim video ile 2.aşamaya geçmeye hak kazandım. Sonrasında artık birçok kez grup mülakatına girmiş biri olarak süreci güzel yönettim. Son olarak artık mezun etkinliklerinde beni görmeye alışan ve tavsiye istediğim liderlerimizden CM’de yer alan Metin Tunç ve Özge Ece Aytar liderimizle bir görüşme aldık. Normalde çok yaşamadığım internet problemi yaşamıştım. Küçük çaplı kriz yönetimi sonrası Özge Ece liderimizin sorusu şuydu: zaman ayırabilecek misin? Ben de zaten mezun sürecimde bile o kadar çok YetGen toplantısına katıldığım için hayatımda çok büyük bir zamansal açıdan fark yaratmayacağını zorlanmayacağımı belirttim. Metin liderimin de ikinci başvurumdan beri grup mülakatı olsun mezun etkinlikleri olsun çabama ve motivasyonuma şahit biri olduğunu düşünüyorum.

Sonra o büyülü mail geldi 🪄

Bu benim YetGen’e 3.Hoş gelişimdi ama uzun zamandır beklediğim bir mail olduğu için uzun süre açmaya kıyamadım inanamadım 😅 Liderlik dönemi yani ustalık dönemi başlamıştı benim için artık 🎯
Lider Kiti Açılışı ve Liderler Akademisi

Liderler akademisi , geri besleme toplantıları derken ilk dönemki harika mentor ekibim: Kutup Yıldızları🌟

StepUp’da Mentor Ekibimiz Cağnım Kutup Yıldızları liderlerimle 🌟🤗

YetGen’de ki annem ilk mentorüm Elif Melis Arslan mentor liderim ile 2023 1.Dönem liderliğimi ilk göz ağrısı ekibimle tamamladım.

Sonrasında ikinci dönem liderliğimde ikinci mentor ekibim Minyonlar: YetGen’in Yükselişi ve mentor liderim Gülşen İpek Savaş’a , öğretmen programı mentor ekibim Derin YetGen’liler ve mentor liderim Özge Ece Aytar’a da selamlar olsun 👋🏻

Mezuniyet Toplantımız 🍀

İlk dönemimde takım olarak da Python Jump’dan tanıştığım sevgili Merve Ağır’ın takım liderliğini üstlendiği Profesyonel Gelişim (PG)’de sorumluluk aldım 💜

PG Profesyonel Gelişim liderleri ve Mor Kalpler 💜 çokça sevgi 🍀 Çok çalışıp o kadar da birbirini çok seven bir ekip 💻 Learnship , Inspireship , Talent 🎯

2023 2.Döneminde ise Yetkin Tüyolar , Video Düzenleme ve Podcast 📹takımında geçen dönem mezun ettiğim öğrencilerimden lider olan Malatyalı memlekettaşım Ceylin Ulaş ile yer almaktayım. Çok güzel bir duygu 🥰 Deprem süresince özellikle o bölgede olan insanlara dokunmak yardım etmek mentorlük yapmak çok istiyordum YetGen’de böyle önemli bir dönemde liderlik yapmak benim için güzel bir vesile olmuştu.

Nasıl hissediyorsan o yaştasınız tanımı Erhan hoca ile benim zihnimde canlandı. Saatlerce bilgisayar başında tutan onun konuşması ve enerjisi bilgeliğiydi. Kendisine YetGen’i kurarak böyle bir inisiyatif aldığı için önce kendi adıma sonra tüm YetGenliler ve Türk gençleri adına teşekkür ediyorum 🙏🏻

Çıraklıktan ustalığa doğru ilerlediğim bu süreçte

  • Çıraklık: YetGen Basic 🕯️
  • Kalfalık: YetGen Jump 💻
  • Ustalık: YetGen Liderlik 🚀

Şimdi ki yeni rotam ise YetGen Öğretmen programı liderliği, annem gibi öğretmenlere onların dilinden anlayarak tersine mentorlük süreci sağlayabileceğimi umut ediyorum.

YetGen toplantılarında kullanmak isterseniz diye zoom zamanında ekran görüntüsü aldığım arka planı buraya bırakıyorum. Yazıyı buraya kadar okuduğunuz için bir ödül olsun 🧧

Umarım deneyimlerim ve süreç aktarımlarım size yardımcı olabilir. Herhangi bir sorunuz olursa ban LinkedIn üzerinden ulaşabilirsiniz ✉️

Medium’da bir yazıya 50 alkış 👏🏻 atabileceğinizi biliyor muydunuz 🤗😉

Sevgiyle ve YetGen’le kalın 💜

Lider Kaynaşma Günü Lider Nights’da YetMüzayede Oyununda Kazandığım YetGen broşum 🪙 (Hatta bu görseli sonra rozet olarak bastırıp çantama da takmıştım 😊)

Çünkü #YetGenBitmez kültürü kalbimizde yaşar ve bizle her yere gelir🍃

--

--

Zeynep Feyza ATABEY
Yetkin Yayın

İnsanlığa ve kendine faydalı olmak amacıyla her gün kendini geliştirmeye çalışan bir bilimsever.. https://www.linkedin.com/in/zeynepfeyzatabey/