Hesaplarımızı Nasıl Güvende Tutarız?

Ahmet Kök
Yetkin Yayın
Published in
2 min readOct 2, 2021

--

Umarım her hesabınızın parolası aynı değildir, yoksa aynı mı? Eğer cevabınız evetse bu yazıyı sonuna kadar okumanızı öneririm!

Photo by Bermix Studio on Unsplash

Açık konuşmak gerekirse daha geçen aya kadar bütün hesaplarımın parolası aynıydı ve bu beni çok tedirgin ediyordu. En basitinden İnstagram parolamı öğrenen biri tüm hesaplarıma erişim sağlayabilecekti. Bu duruma bi çözüm bulmam gerektiğine karar verdim ve araştırmaya başladım. Ulaştığım sonuçtan ise oldukça memnunum. Kendimi artık gerçekten güvende hissediyorum ve sadece bir günümü ayırarak bu kadar büyük bir problemi çözdüğüm için de mutluyum. Ayrıca kullandığım uygulamalar ücretsiz.

İki Faktörlü Kimlik Doğrulaması

İki faktörlü kimlik doğrulaması parolamız çalındığında dahi hesaplarımızın ele geçirilmesini önlemek için çok iyi bir yöntem. Tüm sosyal medya hesaplarımda ve mail adreslerimde bu seçeneği aktif hale getirdim. Bunun için ben Microsoft Authenticator’ı kullanıyorum. Google Authenticator’da uygulamaya direkt erişim sağlıyorsunuz, bu yüzden tavsiye etmiyorum. Microsoft Authenticator’da ise uygulamaya giriş yapabilmek için parola girmeniz gerekiyor. Daha farklı seçenekler var ama ben sadece bu iki uygulama üzerinde durdum.

Photo by Privecstasy on Unsplash

Parola Yöneticisi

Parola yöneticisi kullanmaya başlamadan önce çok basit parolalar kullanıyordum. Ne zaman zor bi parola belirlesem 2 haftaya unutuyordum. Bu yüzden de tüm hesaplarımın parolası aynıydı. Parola yöneticisi kullanmaya başladığımdan beri tüm hesaplarımın kendilerine özgü 18 haneli parolaları var.

Örnek olarak:

  • v7FeI3XRa$2Nm5RDUj
  • X4bIX5*@ns7zkiqIW0

Bunlar asla akılda tutamayacağım oldukça güçlü parolalar. Hem bu parolaları oluşturmamı sağlayan hem de bunları güvenle saklayan uygulamanın adı Bitwarden. Bitwarden gayet basit bir arayüze sahip ve kullanımı oldukça kolay.

Lastpass’i de kullandım ancak ücretsiz versiyonu Bitwarden’a göre daha kısıtlı olduğu için Bitwarden’a geçtim.

Ben Bitwarden ve Microsoft Authenticator programlarını bir arada kullanarak başladığım noktadan kat kat daha güvenli bir noktaya vardım. Sizlere de tavsiyem hali hazırda güvenliğinizi arttıracak ek önlemler almıyorsanız bu uygulamalara birer şans vermeniz olur.

Benim farkındalık kazanmamı ve harekete geçmemi sağlayan videoya da buradan ulaşabilirsiniz.

Ahmet Kök

Yazıyı beğendiyseniz alkış atarak ve paylaşarak daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. (Maksimum 50'ye kadar alkış atılabildiğini biliyor muydunuz?) Yorum yaparak bana geri bildirimlerde bulunmanız ise beni gerçekten çok mutlu ediyor.

Bana buradan ulaşabilirsiniz.

--

--

Ahmet Kök
Yetkin Yayın

Merhaba, ben Ahmet. Blogumda, ilgimi çeken her türlü konuda yazıyorum. Bana https://ahmetkok.dev üzerinden ulaşabilirsiniz