Son Sınıf Sonsuz Alternatif…

Abdulahad Hamzayev
Yetkin Yayın
Published in
2 min readOct 15, 2021

Üniversite eğitiminin son aşamalarında olan bir çok genç henüz ne yapmak istediğinden ,ne yapabileceğinden habersiz bir şekilde hayata atılmaktadır. Bunun temel sebebi kendini keşfedememek, sonucu ise gelecek için olası alternatifler içinde boğulmaktır . Gelecek hayatımızda ne yapacağımıza karar vermeden önce yapmamız gereken, kendimizi keşfetmektir.

Kendimizi keşfetmek mi?

Sık sık duyduğumuz “Kendini keşfetmek ” cümlesi tam olarak nedir? Bu cümleyi bizlere farkındalık kazandırmak için çabalayan insanlardan en az bir defa duymuşuzdur. Çünkü kendileri de bizler gibi bu yoldan geçmiş ve kendilerini rahatsız eden bu soru ile huzursuz günler geçirmişlerdir.

Ünlü Azerbaycan şairi Vahabzade’nin dediği gibi:

Ben kimim?
Ben ne yapıyorum?
Sevdiğim, dileklerim ne?
Neden geldim dünyaya?
Bu dünyada yerim ne?

Herkes gibi ben de bu süreçten huzursuz günler ile geçtim. Lise eğitimim zamanı etrafımda olan sınıf arkadaşlarımın farklı tarzda kitap okuduklarını, müzik dinlediklerini gördüğümde kendimi bu soruyu sordum “Ben hangi tür kitap okumayı, hangi müzikleri dinlemeyi seviyorum”. Tabii olarak bu soruya cevabım yoktu. Çünkü çoğu zaman diğer arkadaşlarımın dinlediği müzikleri dinler okudukları kitapları okumaya çalışırdım. Bir türlü kendim olamıyordum, kendimi keşfedemiyordum. Artık kendime zaman ayırmalıydım. Bunun için küçük adımlar atmaya başladım. Hangi müzikleri sevdiğimi, hangilerini sevmediğimi ve en önemlisi nedenini kendime sormaya başladım. Çünkü kendimi, özümü bulacaktım bu yolculukta.

Acılı, ağlamalı, sevinçli günlerden sonra kendi parçalarımı tanımaya başlıyordum ama sonra aklıma bir soru geldi. “Keşfetmeli olduğum ben kimdir?” Çünkü her öğrendiğim, keşfettiğim yeni şeyler artık yeni bir X insanı yaratıyordu. Artık eski ben değildim. Uzun bir yaz dönemi boyunca bu soru kafamı çok kurcaladı ve sürekli bunu düşünüyordum. Bizlerin keşfetmeli olduğu “Belli bir BEN” yoktu. Her yeni gün yeni bir ben ve yeni bir biz doğuyordu. Her ay her sene bu gelişimler birikiyor ve değişiyorduk. Bu sonsuza kadar devam edecekti. Bu da o demek oluyordu ki bizim sahip olduklarımız sonsuzdu ve bunları ortaya çıkarmak uzun bir yola girmekteyiz. Her insanın içinde keşfedemediği gizli yetenekler, gizli odalar vardır. Bu var olan şeyleri ortaya çıkarmayı, sevdiğimiz işleri, sevdiğimiz yaşamı bulmak işte budur yaşamın özü.

Yazımı Azerbaycan şair Nesimi’nin ünlü gazelinden bir parça ile bitirmek istiyorum.

Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam.
Yersiz, yurtsuz cevher benim, hiçbir mekana sığmazım.

Nesimi’nin dediği gibi bizlerde 2 cihan sığar ama biz bu cihana sığmayız. İnsan bu kadar derin ve bu kadar keşfedilmeyi bekleyen bir varlıktır.

Kendinizi keşfetmekte kalmak dileği ile..

--

--

Abdulahad Hamzayev
Yetkin Yayın

I am a person who likes to learn by researching and add value by sharing