Yanak Kaslarının Gelişim Hikayesi | YetGen Serüvenim! 🦋💜

Sadiye Arsoy
Yetkin Yayın
10 min readDec 10, 2023

--

Yanak kası mı? Evet evet yanlış duymadınız. 😅Attığım her adımda eğlenerek, öğrenerek ve bol bol gülümseyerek yanak kaslarımı geliştirip yaşamaktan kıvanç duyduğum YetGen serüvenimi kaleme aldım. ✍ İlham olması dileğiyle, keyifli okumalar! 📚

YetGen Liderlik Serüvenim 📷

YetGen serüveni mi? O da nedir?

Covid-19'un tüm dünyayı korkutucu bir şekilde sardığı zamanlarda eve kapanmış, stres, korku ve belirsizlik dolu anların içinde kıvranırken her şeye rağmen hayal kuran, gayelerinin peşinden koşan ve düşse de kalkmasını bilen güçlü bir kadının gelişimine, düşüncelerine, hayatına etki eden bir serüvendi YetGen!

[[Yazıyı en sevdiğim beni başka diyarlara götüren bu nağmeler eşliğinde yazdım. Okurken dinlemek isterseniz diye bırakıyorum. Keyifli Okumalar!🎶]]

YetGenli olmak için ilk adımı Aralık 2020'de attım! 🎈

Kendimi bildim bileli mücadeleci ruhumu ve kişisel gelişim/dönüşüm yolculuğumu besleyen insanlarla bir arada bulunmak çok hoşuma gitmiştir. Çabalarımı sürdürebilmem, enerjimi, azmimi, mutluluğumu, hayatı anlama ve anlamlandırma tutkumu koruyabilmek için de bunu oldukça önemserim.

Pandemiden sonra okulların uzaktan olması ile birlikte ilk zamanlar bir boşluğa düşer gibi oldum. Hatta bir süre ne yapacağımı bilemez bir şekilde düşünce girdabında oradan oraya savrulduğumu hissettim. 2–3 ay sonra yavaş yavaş kendime geldim ve tekrar hayallerimle sarıp sarmaladım içimdeki kelebek ruhlu kadını. Biraz zaman aldı ama keyifli bir yolculuğa çıkmak için bu anları yaşayıp bu hisleri tatmam gerekiyormuş diye de düşündüm.

Belki oralarda bir yerlerde hislerde buluşacağımız insanlar vardır ümidiyle ilk defa bahsediyorum bu yaşanmışlıklardan…Peki, YetGen bu yolculuğun neresinde? YetGen, kendimi toparladıktan sonra tutkuyla yürüdüğüm yolculukta karşıma çıkan bir hazine, bir mucize…🎁

Kendimi, toplumu, insanlığı ve yaşadığım dünyayı değiştirecek dönüştürecek aktivitelere katılmaya çalıştığım bir süreçte üniversitemde dahil olduğum bir topluluğun WhatsApp grubunda başvuruların başladığına dair bir mesaj gördüm. Duyuyu gören bazı arkadaşlar gruba “Oh be…sonunda başvurular açıldı!”, “Arkadaşlar, bu program gelişiminize çok değerli katkılar sunacak, mutlaka katılın.” … benzeri mesajlar attı. Bu mesajlardan sonra beni de bir merak aldı, sormayın…İnternette hemen aratmaya başladım, ilk gözüme çarpan şey MZV-MEF destekleriyle Erhan Erkut öncülüğünde 21. yüzyıl yetkinliklerini kazandırmak amacıyla gerçekleştirilen bir program olduğu oldu. Biraz daha detaylı araştırınca programın süresini, kazandırdığı yetkinlikleri, amacını… da öğrenmiş oldum. Sonra kendimi formu doldururken buldum zaten. 😅

[[Formu doldururken bu ne zor sorular, Allah’ım hayatımda doldururken en çok zorlandığım form, ne zaman bitecek sorular, nasıl bir program acaba bu kadar detay soruyorlar….gibi sorularla tatlı sitemler ettiğimi de itiraf etmek isterim. 🙈🙊Şşştt…aramızdaa 🤫😅]]

Formu doldurup gönderdikten sonra dualarımla eşlik ettiğim umut dolu hülyalı bir düşünce yolculuğuna çıkmıştım. Bu yolculuk taa kii kabul mailini alana kadar devam etti…

Veee… ben artık YetGenliydim! 💪🧿 [2 Şubat 2021]

YetGen Kabul Mailim ✨

Maili okuduğum ilk anı unutamıyorum. İçimi coşku dolu bir sevinç kaplamıştı. Bilinçli bir araştırma sonucu katılmak istediğim bir programda binlerce kişinin arasından kabul alan sayılı kişilerden biri olmak nefis bir histi…🙏

Bu yıl (2021) 2 dönem için de toplu başvurular alınmıştı. Katılımcıların bir kısmı 1. dönem (Şubat-Nisan) için dahil edilmişti, bir kısmı da 2. dönem (Şubat-Nisan) için programa dahil edilmişti. Ben 2. Dönem katılımcılarından biri olmuştum. Hani derler ya “Her şeyin bir zamanı vardır.” diye. Evet, kesinlikle benim için de YetGen programına kabul edilmem ve başlangıç dönemim için doğru zaman o zamanmış. 1. dönem katılımcısı olmadığım için sevinmiştim. Bunun temel nedeni hem aynı anda 3 bölüm okuyor olmam hem lisans tezimi yazıyor olmam (üstten almıştım) hem de farklı sosyal sorumluluk projelerinde aktif katılımcı veya sorumlu olarak yer almamdı. Yazarken bile yoruldum, gerisini siz tahmin edin. 😅

Evettt… gel zaman git zaman artık benim vaktim gelmişti! 2. Dönem başlarken ben de aktif katılımcı olarak YetGen yolculuğuma Mayıs 2021 tarihinde başlamış oldum. İlk olarak canım liderim Elif ile tanıştık. Sonrasında bu yolculuğu birlikte yürüyeceğimiz katılımcı grubundaki diğer 25 arkadaşımla tanıştık, kaynaştık.

Katılımcı olduğum güzel ekip 📷

İlk ders olan Kariyer Planlama’nın (8 Mayıs) epey ufkumu açtığını ve beni etkilediğini hatırlıyorum. İçerikler dolu doluydu. Kişisel gelişim yolculuğuma, kariyerime farklı bir gözle bakmamı sağladı. İlk CV’mi değil ama en iyi CV’mi ve ilk öz geleceğimi bu ders sonrası hazırlamıştım. Farkındalık seviyemin ilk haftadan arttığını hissetmiştim.

Sonraki haftalarda da bu eğri yükselmeye devam etti. Özellikle; Sunum Teknikleri/Takım Çalışması, Algoritmik Düşünmeye Giriş, Excel ve GirişGen benim dönüm noktalarım olan haftalardı diyebilirim. Sunum Teknikleri: bu hafta hem sunum hazırlama süreçleriyle alakalı şeyler öğrendik hem de takım çalışması deneyimini yaşayarak eşleştiğimiz 3 kişiyle iş birliği yaparak sunum hazırlayıp akranlarımıza sunduk. İ-NA-NIL-MAZ bir deneyimdi. Sunumu ben ve takımımdaki arkadaşım aramızda iş bölümü yaparak birlikte sunduk. Algoritmik Düşünmeye Giriş — Excel ile Modelleme: bu iki hafta bana YetGen tamam mı devam mı sorusunu sordurtmuştu. Neden? Sağ beyni daha aktif biri olarak beni analitik düşünmeye sevk eden bu iki derste de çok zorlandım. Tamam mı devam mı diye sormamın nedeni de süreci hakkıyla yerine getirmeme endişesi olmuştu. İlk anlatımda çoğu şeyi anlamadım. İki haftanın kayıtlarını tekrar tekrar anlayana kadar bıkmadan, usanmadan ve yorulmadan izledim. Ders sonrası uygulamaları yaparken de aynı şekilde zorlansam da yine aynı yöntemle tekrar ettim. Anladım ki, her zorluk beraberinde güzellik getiriyormuş. Ne mutlu, vazgeçmeden yolculuğumu ilmek ilmek dokumaya devam etmişim. GirişGen: bu eğitimde ise artık 11 hafta boyunca öğrendiğimiz tüm yetkinlikleri bir araya getirip, seçtiğimiz sürdürülebilir kalkınma hedefini baz alarak bir girişim fikrine hayat vermek için ilk adımı atmıştık. Temmuz sonunda ise artık mezun olmuştum. 3 aylık dolu dolu bir serüveni kısaca bir paragrafla anlatmak kolay olmasa da özetlemek istedim. Siz de YetGen yolculuğunuzdan bahsetmek isterseniz burayı alıntılayıp yazarsanız okumayı çok isterim. 🌸

YetGen’e doyamadım Lider olmaya karar verdim! 🥰 [Ağustos 2021]

Kendime, dünyaya ve insanlığa katkı sunan bir birey olabilmek amacıyla çıktığım bu yolculukta öğrendiklerimi çevreme yaymak, ekosisteme değer katmak, insanlara ilham ve umut vermek için Lider olmaya karar verdim.

3 Aylık şahane bir yolculuktan sonra bu kararı vermemde etkili olan ve beni heyecanlandıran şeylerden birisi de insanların hayatına doğrudan katkı sunabileceğim bir alanın bulunuyor olmasıydı. Dünyayı daha güzel, daha barışçıl, daha yaşanabilir bir hale getirmek isteyen onlarca kişiyle birlikte değer yaratma fırsatı…Bu düşünce beni büyüledi. YetGen kültürü başlığı altında öğrendiğim şeyleri paylaşabilecek ve aktif bir vatandaş olarak bu yolculukta öğrendiğim, içselleştirdiğim her şeyi yayma vaktim gelmişti artık! Ne mutlu ki, o adımı attım ve liderlik başvurumu gerçekleştirdim. 🤩

YetGen Lideri oldum! 🥺 [Eylül 2021]

YetGen kültürünü tattıktan sonra bu kültürü hayatımın her alanında yaymaya başlamıştım. Liderlik başvurumun olumlu sonuçlandığını öğrendikten sonra artık bu etki alanının genişleyeceğini çok iyi biliyordum. Bu yola çıkarken başvuru için çektiğim videodaki heyecanım, yaptığım edit, sayısız tekrar çekimler, mülakattaki coşku dolu Sadiye’yi sakinleştirme çabalarım, her gün sonuçlar açıklandı mı diye maili kontrol ettiğim anlar…O kadar güzeldi kiii… Çok mutluydum, çok! ❤

Liderlik sürecine ilk adımı Liderlik Akademisi dediğimiz oryantasyon eğitimleri ile atmış olduk. Akademide hem liderliğe dair hem YetGen’e dair aktarımlar yapıldı. Tabii sadece bu mu? Hayırrr… Süreçte daima liderlerin yanı başında olacak rehberleri olan mentorlerimizle de tanıştık. Evet, doğru duydunuz. Her liderin bir mentoru vardı ve karşılaştığı zorluklar olduğunda yaslanabileceği bir liman, sarılacağı bir can simidi niteliğinde yanı başında dururdu. Benim de 2 dönemlik eğitim liderliği sürecimde 2 mentorum oldu: Sezer Tamirciler ve Z. Beyza Kitapcı. Bana kattıkları değerler, öğrettikleri ve liderlik sürecinde en zorlu, en stresli anlarda yanımda oldukları için ikisine de çok teşekkür ediyorum. 🥰

İlk iki dönem liderlik deneyimim benim için YetGen’deki iç işleyişi tanıma ve 25 kişilik 2 ayrı katılımcı ekibimin sürecine eşlik ederek yolculuklarına ışık olmakla geçti. Her biri pırıl pırıl olan 25 kişilik katılımcı ekiplerimin bu yolculuğu en güzel şekilde geçirmeleri ve maksimum verim alabilmeleri için liderleri olarak elimden geleni yaptım. Elbette süreçte yaşanan tatlı anlar kadar kriz anları ile de karşılaştım. İşte o zamanlar da çözüm odaklı düşünüp sağ duyulu davranmayı öğrendim ve buradan öğrendiklerimle katılımcılarımı yönlendirmeye çalıştım. Sıkıştığım anlarda ise destek istemek için mentorlarımın kapısını çaldım. Fark ettim ki katılımcıyken öğrendiğim birçok yetkinliği liderken uygulama evresine girmişim. Bu sayede potansiyelimi açığa çıkarmak için de alan bulmuş oldum. Hem katılımcılara karşı tavrım hem diğer ekip arkadaşlarım olan liderlerime olan yaklaşımım bunun kanıtı niteliğindeydi.

Discord Community Takımı 🚀 | Ekip Üyesi [2021/9–2022/8]

DC Community Takımı 📷

Discord Community, liderlik yolculuğumda 2 dönem boyunca yer aldığım ve onlarla birlikte öğrenmekten büyük bir keyif aldığım şahane ekip! Katılımcılarımız için discord’ta eğlenceli ve öğretici etkinlikler hazırlayacağız diye az sabahlamadık. Saatlerce süren hazırlıklar sonrasında hem katılımcılarımızın hem de bizlerin yüzünü güldüren 15+ etkinlik organize ettik. Organizasyon ve etkinlik oluşturma kaslarımı sizinle birlikte çalışarak geliştirdiğim için şanslı ve mutlu hissediyorum. İyi ki siz canlarım! 🌸

Proje Takımı 💜 | Takım Sorumlu Lideri [2021/11–2023/2]

Proje Takımı 📷

YetGen’de ki ilk takım sorumlu liderliği serüvenime Canım Proje Takımı’nda başladım. İlk 1,5 ay ekip üyesi olarak yer almaya başladığım takımda takım sorumlu liderliği teklifini alınca havalara uçmuştum diyebilirim. Elbette içimde belli başlı endişeler vardı ancak yapabileceğime olan inancım yüksekti. Bunu hissettiren temel şeyler; hem takıma olan güvenimdi hem de proje yönetimi ve yazımı alanına duyduğum ilgiydi. Nitekim 2 dönem bu görevi yürüterek ekibimle şahane öğrenme alanları deneyimledik.

Deneyim dolu bu 2 dönem boyunca hem bol bol proje çağrılarını taradık hem de proje yazdık. Proje Yönetimi mantığını kavrayarak birçok sürecin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair fikir edindik. Proje fikirlerimizi hayata geçirmek için neleri dikkate almamız gerektiğini, projenin temel bileşenlerini, bütçe planı hazırlanmasını, iş-akış şemasınınım hazırlanmasını iş birliği içerisinde çalışarak birlikte öğrendik.

Eşsiz bir deneyimi sizinle paylaştığım ve el ele verip değer yarattığımız için çok şanslı ve mutlu hissediyorum canım dostlarım. Dostluğumuzu ve samimiyetimizi pekiştirecek gelenekselleşmiş kahve+çikolata date’lerimizde görüşmeyi diliyorum. 🍫☕ Çokça sevgi, çikolata ve kahve. İyi ki siz! 🌼

Göçmen Kuşları 🕊 | Mentor Lider [Ağustos 2022-sonsuz]

Göçmen Kuşları 📷

Anlatmaya kelimeler bulamıyorum…YetGen’de ki ilk mentor liderlik sürecimde yolumuzun kesiştiği dünyalar tatlısı 8 ışıl ışıl liderime yürüdükleri bu yolculukta eşlik etmek, rehber olmak harika bir deneyimdi. Her biri benim için çok özel çok değerliydi. Liderlik süreçlerinde onların güvenli limanları olmak ve ihtiyaç duyduklarında sarılabilecekleri san simitleri olarak yanı başlarında bulunmak benim için kıymetliydi. Dönem sonunda aldığım geri bildirimlerde bunu başardığımı görmek kalbimde sevgi dalgaları oluşturmuştu.

Zaman zaman zorlandığımız anlar da yaşasak birbirimizin hassasiyetlerini koruyup ve saygı duyarak davranışlarımıza dikkat ettik. Sevgi dilimizi kalplerimize yansıttık, hoşgörü, anlayış ve gülüşlerimizdeki ahenkli nağmelerle kucaklaştık…Hayatıma kattığınız güzellikler, samimi dostluğunuz, dürüstlüğünüz, sevginiz, çabanız, parıldayan kalpleriniz ve en çok da varlığınız için çok teşekkür ederim.

Bol bol yanak kaslarımızı çalıştırıp, eğlendiğimiz, öğrendiğimiz ve zaman zaman hüzünlenebildiğimiz (hayat bu her şey olur) an’lar biriktirmeye devam etmek dileğiyle. Sizi çok seviyorum, iyi ki varsınız! 🕊💜🦋

Operasyon Takımı 🕯 | Takım Sorumlu lideri [Şubat 2023-sonsuz]

Operasyon Takımı 📷

Hazır olun! Bu anlatım ağır sevgi içerir! 🚫

Tam YetGen yolculuğuma kısa soluklu bir virgül bırakacakken Eğitim Ekibi’nin açtığı Operasyon Takımı Part-Time Sorumlu Liderlik başvurusunu gördüm. Liderlik yolculuğum boyunca eğitim ile ilgili birçok noktada inisiyatif alarak bulunmaya çalışmıştım. Çünkü eğitimle ilgili şeyleri çok seviyordum. Hem eğitim içerikleri hem de operasyon tarafı epey ilgimi çeken bir alandı. Çok düşünmeden başvurumu gerçekleştirdim. Şubatta takım sorumlu liderlik sürecim başlayınca ekibin yapılanma aşamalarını da başlatmış oldum. Yapılanma derken? Ekip üyesi dahiliyet süreçleri, görev/sorumluluklar, dokümantasyon gibi pek çok şeyi içerisinde barındıran bir yapılanmadan bahsediyorum.

Biricik ekip arkadaşlarımla hem yapılanma sürecini hayata geçirdik hem de aynı anda birden çok programın operasyonunu gerçekleştirdik. Süreç yönetimi, planlama, kriz ve stres yönetimi, çeviklik, çözüm odaklı düşünme, multitasking….gibi pek çok yetkinliğimizi geliştirdik. Yolu bu ekipten geçen tüm arkadaşlarım inisiyatif alarak deneyim kazanıp, öğrenmekten çekinmeyen harika insanlardı. Çoğu zaman soluklanıp, nefeslenmemi sağlayan canım dostlarımla sadece ekip arkadaşı olmadık, aynı zamanda çok güzel bir bağ kurduk. Sevgi ve emekle ilmek ilmek ördüğümüz bu bağ inanıyorum ki sonsuza dek daim olacak. Çok seviyorum sizi, iyi ki varsınız! 🕯🦋💜

Veee bu yazıyı yazmama vesile olan Canım Medium Takımı ✍💌 [Sara, Hamide, Laçin, Rana,Berkant,Ali]

Bu yazıyı kaleme almama vesile olan Canımız Medium Takımı’na ayrı ve özel bir parantez açmak isterim :) Destekleyici, sevgi dolu ve anlayışlı yaklaşımlarıyla ilham ve umut oldular. Bu yazıları sizlerle buluşturabiliyorsak bu onların şahane emekleri ve özverileriyle gerçekleşiyor. Benim kıymetli dostlarım, biricik liderlerim! Birlikte bir fotoğrafımız olmadığı için ekleyemedim ama sizi çok seviyorum! İyi ki varsınız! 🥰

Yaklaşık 3 yıldır içinde bulunduğum ve Temmuz ayından itibaren full time çalıştığım bu ekip bana çok şey öğretti. Aktif olarak bulunduğum takımlar başta olmak üzere tüm liderlerimden ((Çilekli Magnolialı Liderlerim derim ben onlara)) sosyal etki yaratmanın ne denli kıymetli bir şey olduğunu deneyimleyerek ve içselleştirerek pekiştirmiş oldum. Birlikte hem güzel an’lar biriktirdik hem de öğrenme alanlarımıza birbirimizi davet ederek bol bol sevgiyle kucaklaştık. Hele ki bazı zamanlar olurdu; yorulduğum, üzüldüğüm, hüzünlendiğim…İşte bu anları kaçırmayan “Sadiye Liderim, iyi misin? Yorgun gördük seni, yapabileceğimiz, destek olabileceğimiz bir şey var mı? Sesin biraz kırgın geliyordu, hasta mısın liderim?” mesajları ile kapımı çalan ve bana iyi gelmeye çalışan canım yol arkadaşlarım oldu. Hepsini alıp kalbime saklamak istiyorum. İşte böylesine güzel ve özel bir yolculuktu benimkisi…

Bu arada zaman zaman stres ve kriz karışımı anlar da yaşadık. Ancak, bu süreçlerde en çok dikkatimi çeken şey, ne olursa olsun YetGen Kültürünü koruyarak birbirimize sağduyulu ve hoşgörülü bir şekilde yaklaşmaya çalışmamızdı. Evet, biz bunu başardık. Sevginin ve birlik olmanın gücü galip geldi!

  • Çünkü, biz YetGen Kültürünü kuşanmış, dünyayı daha güzel daha yaşanılabilir bir yere dönüştürmeye gönül vermiş gençleriz!
  • Çünkü, biz hayallerimize tutku ile sarılan ve birbirini destekleyen gençleriz!
  • Çünkü, biz insanlığını kaybetmeyen ve yarınlara umutla bakan gençleriz!
  • Çünkü, biz sadece kendimizi değil, tüm insanlığı sevgiyle kucaklayacak pamuk kalpli gençleriz!
  • Çünkü, biz yarınlara umutla bakan gençliğin ta kendisiyiz!

Kelebek ruhlu o kadın, burada eğlendi, büyüdü, öğrendi, öğretti, gelişti, değişti, dönüştü, değer yarattı, sevdi, sevildi, hüzünlendi, güldü, ağladı, umut oldu, ilham saçtı, insanların hayatında iz bıraktı ve çokça gülümseyerek hem kendisinin hem de çevresindekilerin yanak kaslarını çalışmasına katkıda bulundu. Bunların hepsini yolu birlikte yürüdüğü bu şahane insanlardan aldığı güç ile yaptı!

Sadiye’nin yanak kaslarının gelişim hikayesini yazmasına aracı olduğunuz ve varlığınızla ona güç verdiğiniz için teşekkür ederim canım dostlarım. İyi ki hayat bizi bir araya getirmiş. İyi ki birbirimizin gülüşlerine eşlik etmişiz. İyi ki varsınız, iyi ki…Sizi çok seviyorum! 💜🦋

2022 Zirvesinden kesitler! 📷

3 yıllık kocaman ve içi maceralarla dolu bir süreci bu dizelerde özetlemek kolay değil ne yazık ki. Sadece küçük bir kesit okudunuz :) Ancak, daha fazlasını isterseniz sizleri de YetGenli olmaya, eğer YetGenliyseniz de Lider olmaya davet ediyorum. 😊

Yanak kaslarınızı her şeye ve herkese rağmen ahenkli bir şekilde çalıştırmayı ihmal etmeyin!

Sevgilerimle. ✍🥰

--

--

Sadiye Arsoy
Yetkin Yayın

Sağlık Yönetimi-Sağlık Bilişimi | Necmettin Erbakan Üniversitesi 🌎 Koordinatör - YetGen