Yazılım Öğrenirken Yaptığım En Büyük Hata: Dijital İstifçilik

Ahmet Kök
Yetkin Yayın
Published in
4 min readOct 15, 2021

--

Image from Wikipedia.com

Bu sabah Twitter ve LinkedIn’de kaydettiğim gönderilere bakmaya karar verdim. Ne kadar göze çarpmasa da orada tonla içerik biriktiğini düşünmek beni rahatsız ediyordu. Twitter’a girdim ve incelemeye başladım. Yüzlerce tweet kaydetmiş olduğumu farkedince çok canım sıkıldı ve incelemekten vazgeçtim. Sonra bu durumun sebebini araştırmaya başladım ve buna dijital istifçilik dendiğini öğrendim. İşte bu yazımda biraz dijital istifçilik üzerine konuşacağım.

https://gizmodo.com/delete-never-the-digital-hoarders-who-collect-tumblrs-1832900423
Image from gizmodo.com

Bu kadar çok gönderi kaydetmemin sebebi bir gün ihtiyacım olabilir diye düşünmemdi. Peki bu düşünce mantıklı mı? Tabii ki hayır. Bir gün ihtiyacım olsa bile o kadar paylaşımın arasında bulmam imkansız. Bu hastalık sadece gönderi kaydetmekle sınırlı değil tabii ki. Yazılım öğrenmeye başladığımda herkes gibi ben de kaynak araştırmaya başladım. Burada diğerlerinden ayrıldığım nokta bulduğum birkaç kaynak üzerinden öğrenmeye başlamak yerine araştırmaya devam etmek oldu.

Photo by Sebastian Herrmann on Unsplash

Kafamı hep kurcalayan iki soru vardı “Ya daha kaliteli bir kaynak varsa?”, “Ya bu kaynağa bir gün ihtiyacım olursa?”. İşte bu sorular yüzünden arşiv yapmaya devam ettim. Bu hem öğrenmeye başlamamı engelliyordu, hem de kaynaklar arasında kaybolup gitgide gözümü korkutmaya başlıyordu. Bu durum çok kaliteli içerikleri keşfetmemi de sağladı ama harcadığım zamana değdiğini düşünmüyorum.

Çözüm Ne?

Tamam derdimi anlattım, şimdi de nasıl kurtulduğumu anlatayım;

Photo by Anwaar Ali on Unsplash

1 — Kaydetme

Gördüğünde “Süpermiş bu yaa!” dediğin şeyleri sakın kaydetme. Evet gerçekten süper olabilir ama zaten öyleyse unutmazsın. İhtiyaç duyduğunda araştıracaksın ve hemen bulacaksın onu.

2 — Kendine Güven

İstifçiliğin en büyük sebeplerinden biri özgüven eksikliğiymiş. Bir gün ihtiyacın olduğunda o kaynağa kolayca erişebileceğine inan. O kaynağa ulaşamasan bile bir yolunu bulup halledebilirsin.

Sen aklına koyduğun her şeyi başarırsın çünkü senin inanılmaz bir gücün var ve sevginde var!

<a href=’https://www.freepik.com/photos/technology'>Technology photo created by rawpixel.com — www.freepik.com</a>
Image from Freepik.com

3 — Sil

Belki işe yarar diye beklettiğin her şeyi sil. Önceki maddede dediğim gibi Kendine güven. Silerken kendine şu soruları sorabilirsin;

  • Bu kaynak ufak bir araştırma sonucunda bulunamaz mı?
  • Bu kaynak hedeflerime ulaşmama gerçekten fayda sağlayacak mı?
  • Bu kaynak var olmamış olsa işlerimi halletmekte zorlanır mıydım?

3 soruya da cevabın hayır ise o kaynağı sakın saklama!

<a href=’https://www.freepik.com/photos/business'>Business photo created by jcomp — www.freepik.com</a>
Image from Freepik.com

4 — Destek Almaktan Çekinme

Bu sorundan birçok kişinin muzdarip olduğunu sakın unutma, yalnız değilsin. Eğer bu durum hayat kalitelini ciddi ölçüde etkiler konuma geldiyse uzman desteği alman gerekiyor olabilir. Lütfen destek almaktan çekinme.

Bu konuyu çok güzel anlatan videoyu izlemenizi de tavsiye ederim:

Bu okyanusta kaybolmak çok kolay, dikkat et.

--

--

Ahmet Kök
Yetkin Yayın

Merhaba, ben Ahmet. Blogumda, ilgimi çeken her türlü konuda yazıyorum. Bana https://ahmetkok.dev üzerinden ulaşabilirsiniz