YetGen Liderlik Sürecimden Gelişmeler

Dilara Dönmez
Yetkin Yayın
3 min readJan 27, 2024

--

Birinci Bölüm: Büyük Heyecanlar Başladı, İkinci Bölüm: Küçük Feedbacklerle Hakikatler Öğrendim…

YetGen ile tanışmamın ve YetGen’e ulaşmamın nasıl ilerlediğine dair yer alan yazılarımı öncesinde paylaştım. Öğrencilikle Medium’da yazmaya başlarken sonrasında liderliğe başlangıcı eklemişken “Peki nasıl gidiyor liderlik Dilara Liderim, meraklanıyoruz…” diyebilirsiniz diye bir koşu devam eden süreci yazmaya geldim.

Yukarıda benim için özel olan bir şarkının sözünü değiştirerek aktarmak istedim sürecimi. YetGen serüveni hayatıma açtığım yeniliklerle, deneyimlerle dolu bir bölüm iken YetGen liderliğimde ise hayatımda açtığım deneyimleri bir başka gördüğüm bölümü yaşıyorum şu anda. Başlangıçlar bende hep büyük heyecan ile kendini belli eder. Bunun büyüklüğünün arkasından hemen tereddüt ve kaygılarım gelir. İşte bu heyecanımı öğrencilikte ilk deneyimlerken, zamanla hakikatleri öğrenirken liderliğe geldiğimde daha büyüğünü ve işin perde arkasını görmemi sağlayan bir diğer bölümü görüp daha nice hakikatleri öğrenmiş oldum.

YetGen liderliğine başvuru sırasında yaşadığım birden çok soru işaretime liderliğin anlamını en iyi hissettiğim öğrencilik dönemimde benim yoluma ışık olan İkra Gül KOÇAK liderimin desteği yine benim motivasyonumu arttırdı. Onun motivasyonu ile o başvuru videosu son dakikalarda iletildi. Zamanla geçilen aşamalar, harika mülakatlar ile içim kıpır kıpır olmuş çok heyecanlanmaya başlamış olduğumu ve motivasyonumun arttığını görebiliyordum. Ardından gelen o mail Harry Potter’a gelen Hogwarts mektubu gibiydi benim için.

Süreç yavaş gibi görünse de ne ara eğitimin ortasına geldik diyorum şimdilerde. Evet, zaman hızlı ilerliyor da e gelelim baştaki soruya liderlik benim tarafımda ne durumda?

Liderlik sürecime başlamanın büyük heyecanın ardından YetGen’in arka mutfağının perdelerini açılmıştı. İlk andan itibaren verilen emeklerin, fedakarlıkların ve nasıl bir işleyiş olduğunu görmeye başladık. İşte o anda küçük hakikatleri öğrenmeye başlamamız devreye girdi. Bizlerden ekibimiz için istenen video çekiminde saatlerce uğraşmış olmamla başlayıp, ardından ekiple tanışmalar, liderlerimizle tanışmalar, Zoomlar, Meetsler, canım mentor ekibimle toplantılar, canım bireysel ekibimle toplantılar derken bir yandan eğitim süreci ve arka planda YetGen’in bütün gelişimi, ilerleyişi için çabalayan takımlar, to-do’lar ile süreç çok hızlı ilerledi. Bu ilerlemede alınan feedbackler çok kıymetli olmaya başladı. Çünkü hata yapmaktan çok korku duydum. İşler aksamasın, ekibim mutlu olsun, öğrenim süreçleri rahat olsun, girdiğimde takımda yüksek verim ile iş yürütebileyim derken çok fazla soru sormanın yanında hatalar yaparak öğrendim. Evet, hata yaptım ve her hatada hala çok gerilsem de o canım liderlerimden aldığım feedbackler ile geliştiğimi görebiliyorum ve doğrular da böyle geliyor.

YetGen hata yapmaktan korkmayacağımız harika bir öğrenme alanı!

E her şey iyi hoş, hatalar da oldu onlardan da öğrendik ama hiç mi zorluklar yok dediğinizi duyar gibiyim. Elbette zorluklar da olmakta. Özellikle okul dönemi için Hatay’dan Ankara’ya geçmem ile beraber zorluklar başladı. Yaklaşık 3 haftadır Ankara’ya gelmiş olmam, okul süreçleri, ders programı yoğunluğu, yeni bir yerleşim alanına geçiş derken liderlik tarafında zorlanmadım dersem yalan söylemiş olurum. Aksamalar olsa da YetGen burada da yetkinlik kazandırmaya devam ediyor. “Zamanı nasıl en aktif şekilde yönetirim, birden çok işi nasıl hızlı hallederim?” şeklinde düşünüyor ve bu konuda sürekli gelişim görebiliyoruz.

Yani işin özüne gelirsek içinden çıkamayacak da olsanız YetGen’de ne öğrenmek ne de akran etkileşimi bitiyor. Şu anda iyi ki diyorum liderliğim için çünkü yoğunluğum da olsa üzüldüğüm veya motivasyonumu kaybetmiş de olsam YetGen ile hayatıma açtığım yeni bölümlerde bu yolda desteğini, dostluğunu hissettiğim buraya upuzun bir liste çıkacak liderlerimiz var ve canım ekibime rehber olurken de onlarla olmak da bana iyi geliyor. Kısacası burası benim için her duyguyu hissettiğim ve ne olursa olsun her koşulda desteğini gördüğüm ailem. İyi ki YetGen’deyim ve liderim. Şimdilik bende durumlar böyle. Sizler de sağlıcakla ve YetGen’le kalın.

--

--