YetGen’20

Bu yazımda aldığım 21. Yüzyıl Yetkinlikleri Farkındalık Programı olan YetGen’in hayatımı ne kadar çok değiştirdiğini anlatacağım. Umarım benim hayatımı etkilediği gibi sizin hayatlarınıza da dokunabilir bu eğitim.

Elif Aleyna Ebren
Yetkin Yayın
3 min readSep 11, 2020

--

Kurslarda ve test kitaplarının arasında geçen 2 yıldan sonra üniversitede kişisel gelişimim için bir şeyler yapmam gerektiğinin bilincindeydim fakat bunun için hangi eğitimleri almalıyım nereden başlamalıyım konusunda hiçbir fikrim yoktu. Sürekli çeşitli kurslar ve seminerler buluyordum fakat internette bulunan bu çeşitlilik benim iyice kafamı karıştırmaya başlamıştı.

Bu arayışım devam ederken liseden arkadaşım olan Aleyna’nın sosyal medya paylaşımlarından YetGen’i gördüm hemen araştırdım. Aradığım şeyin aslında YetGen olduğunu fark ettim. Başvurular yeni açılmıştı heyecanla başvuru formunu doldurdum.

Hayallerimizi ve yapabileceklerimize olan inancımızın ne kadar olduğunu önemsiyorlardı. Bunu fark edince bu eğitim için daha da fazla heyecanlanmaya başlamıştım.

Başvuru ardından kabul aldığımı öğrendiğim gün hayatımda bu kadar fazla şeyin değişeceğinden habersizdim. 6 aydır aldığım çeşitli eğitimlerin sonunda kendimdeki değişimi ben dahil çevremdeki herkes fark ediyordu.

Bana kattığı pek çok yetkinliğin yanında özellikle bahsetmek istediğim yetkinlikler var.

Topluluk karşısında konuşmak korkulu rüyam olan ben artık öz güvenli bir şekilde hatta isteyerek sunum yapabiliyordum. (Bu konuda liderim Mert Eren Kuruya yeri geldiğinde bir sunum için beni günlerce çalıştırdığı ve her zaman yapabileceklerimle ilgili bana motivasyon sağladığı için çok teşekkür ederim.)

Ekip çalışmasını bildiğimi sanıyordum fakat asıl ekip olmanın ne demek olduğunu YetGen de öğrendim.

Seni en zorlayan süreçlerin aslında seni en çok geliştiren süreçler olduğunu öğrendim

Ve Linkedln kullanımından medium hesabıma kadar her biri ayrı bir medium yazısı olabilecek bir çok derste bir çok şey öğrendim..

Fakat Girişgen sürecine ayrı bir başlık açmak istiyorum büyük ihtimalle her YetGenlinin en çok zorlandığı, en çok hata yaptığı, en çok öğrendiği süreçtir. Ekip olmayı, birbirimizin yoğun dönemlerinde birbir eksiklerimizi kapatmayı, proje geliştirmeyi, pazar araştırmayı yapmayı burada öğrendim. Mükemmel ötesi ekip arkadaşlarına sahip oldum. Her eksiğimizi müthiş pratikliğiyle halleden Burcu’ya, son gün sunumumuzu kurtaran biricik tasarımcımız Elyase’ye, benim ve ekibin en zor zamanlarına harika bir kriz yönetimi yapan ve pozitifliği ile bizi o negatif durumdan çıkartan Ece’ye, fikirleriyle bizi hep daha da ileriye taşıyan Sena’ya çok teşekkür ederim. Umre’nin de dediği gibi bu sürecin kazananı hepimiz olduk.

Çok güzel dostluklar kazandığım hayatıma mükemmel insanlar katan, AbilityPool gibi harika işlerin içinde bulunmama vesile olan, bazen en keyifli saatlerimi geçirdiğim, bazen çok zorlandığım ama her zaman iyi ki katılmışım dediğim ve diyeceğim 21. Yüzyıl Yetkinlikleri Eğitim Programı olan YetGen’e katılmanızı kesinlikle tavsiye ediyorum asla pişman olmayacaksınız. ✨

Bu süreçte emeği geçen herkese sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

Sevgiler,

Elif Aleyna EBREN

--

--

Elif Aleyna Ebren
Yetkin Yayın

Dünyayi güzelleştirmek için üstüme düşen görevi yapmaya çalışıyorum