Yetkinlikler Yetkinlikler Yetkinlikler !

Nisa Nur Dagkesen
Yetkin Yayın
Published in
3 min readDec 15, 2021

Bu yazımda bendeki YetGen’den, bu süreçteki deneyimlerimden, hayatımın en verimli 12 haftasından bahsedeceğim.

Öncelikle bilmeyenler için YetGen’in ne olduğunu açıklayacağım. YetGen: Kariyer planlama, etkili sunum teknikleri, takım çalışması, yazılı içerik hazırlama, algoritmik düşünme, bilgi / medya / finans okuryazarlığı, öz gelişim, aktif vatandaşlık, excel, sürdürülebilirlik, sosyal inovasyon ve girişimcilik gibi çok kapsamlı eğitimlerin düzenlendiği, bireylere 21. yüzyılın yetkinliklerini kazandırmayı amaçlayan 12 haftalık bir eğitim programıdır.

İlk olarak sizlere biraz kendimden bahsetmek istiyorum: Ben 12. sınıfa giden, hayattaki tek amacı istediği üniversiteyi kazanmak olan ve bu yüzden de tüm umudunu bir sınava bağlayan biriydim. Bu sınavın tüm geleceğimi belirleyeceğini düşünüyordum. Bu yüzden sınavla kafayı bozmuşken çoğu zaman çevremdeki her şeyi kaçırdım, hiçbir şeye yetişemedim, potansiyelimin farkında değildim. Lisede kendimi geliştirmek için hiç imkanım olmadı, zaten 2 senem pandemi ile çöp oldu… Hayallerim, hedeflerim vardı, ben bu hayallerimi kesinlikle başarılı olmam gereken bir sınava bağlamıştım. Sanki başarılı olmamın tüm şartı bu sınava bağlıydı. Geçmiş zaman eki kullanıyorum çünkü YetGen sayesinde beni umutsuzluğa sürükleyen tüm bu düşüncelerimden kurtuldum!

YetGen benim hayatıma 21 Eylül’de mail kutuma düşen “MZV-MEF YetGen’e HOŞGELDİN” başlıklı mail ile girdi. Başvuru sürecinde ve öncesinde YetGen’i araştırmıştım ama hayatıma bu kadar çok dokunacağını öngörememiştim. O günkü mutluluğumu ve heyecanımı çok iyi hatırlıyorum. O günden bugüne hayatımda, düşüncelerimde, bakış açımda o kadar çok değişim oldu ki saymakla bitiremem.

YetGen’in bana çok katkısı oldu ama sanırım en büyüğü kendimin, haklarımın ve imkanlarımın farkına varmak oldu. Bir de kaybettiğim umudumu geri kazanmak…

Ben her zaman kendini geliştirmek isteyen, bilgiye aç olan biriydim ama yaşadığım yerde, bana bu alanda sunulan bir fırsat yoktu, imkanlarım kısıtlıydı. Bu yüzden kendimi keşfetme fırsatım bile olmadı. Ben YetGen ile kendimi keşfettim! YetGen’i sanırım sonsuz bir kütüphaneye benzetebilirim. YetGen’de bilginin, öğrenmenin, gelişmenin bir sınırı yok.

YetGen’de geçirdiğim 12 hafta, 12 yıllık eğitim hayatımdan kat kat daha verimliydi. Cumartesi günlerimin büyük bir kısmını ( ortalama 7–8 saat) YetGen dersleri kaplıyordu ve ben 8 saatin bir dakikasında bile sıkılmıyordum. Her derste öğrendiğim bilgiler, alanında uzman kişilerden dinleme şansımın olduğu deneyimler beni sürekli heyecanlandırdı. Sadece yeni şeyler öğrenmekle kalmadım, çok güzel insanlar da tanıdım bu dönemde.

Henüz lisedeyim yaşıtlarımın çoğu LinkedIn nedir bilmezken ben muhteşem bir networka sahibim, sunum yapmayı deneyimledim, günümüz dünya sorunlarına hakimim, bir kodlama dili öğrendim ve şu an ikincisini de öğrenmek için çabalıyorum, bir girişim çalışmam oldu ve bunu binlerce kişiyle paylaşabildim, insanlarla konuşmaya çekinen ben takım çalışması yaparak bir proje geliştirdim. Bu örnekleri daha da çoğaltabilirim çünkü dediğim gibi YetGen’de öğrenmenin bir sınırı yok.

Kendimi keşfetmem, şu an bu yazıyı yazıyor olmam bile YetGen sayesinde. Bu büyük ailenin arkasında olan başta Erhan Erkut hocama, eğitim dönemimi güzelleştiren, her soruma sabırla ve ilgiyle cevap veren, zorlandığım her an bana yardımcı olan liderim Özge Ece Aytar’a ve emeği geçen tüm liderlerimize çok teşekkür ederim. İyi ki varlar, YetGen iyi ki var. Son olarak Erhan hocamızın sözleri ile bu yazıyı bitirmek istiyorum:

YetGen son bulur, YetGen’li olmak asla son bulmaz. YetGen’e giriş var, çıkış yok.

Eğer sizler de bir YetGen’li olmak isterseniz aşağıdaki bağlantıdan gelecek dönem için ön başvuruda bulunabilirsiniz. https://yetkingencler.com/

Çevrenizde Yetkin Genç olmasını istediğiniz kişileri bu yazımı paylaşarak bilgilendirebilirsiniz. Alkış butonuna basarak bana destek olabilirsiniz. ( Tek seferde 50 alkış atabildiğinizi biliyor muydunuz?) Bana ulaşmak isterseniz nisanur.dgksn@gmail.com veya nisanurdgksn kullanıcı adıyla sosyal medya üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sevgiyle kalın’

--

--

Nisa Nur Dagkesen
Yetkin Yayın

İlgi duyduğum her şey hakkında yazmayı amaçlıyorum :)