Yolda.com’da Frontend Engineer Intern yolculuğum

Stajyerlik ve dahası

Serhat Merak
Yolda.com Tech
5 min readJun 30, 2022

--

Photo by Tai Bui on Unsplash

Günümüzde çoğu gencin olduğu gibi benim de hayalim ileride kendi işimi kurmak ve değer üretmek. Bu sebeple hem bir şirketin erken yıllarda karşısına çıkabilecek problemleri deneyimleyebilmek hem de çok da kalabalık olmayan bir ortamda, ürünün her aşamasını gözlemleyebilecek fırsatı bulabilmek için bir start-up’ta çalışmanın çok faydalı olduğunu düşünüyorum.

Sizlerle bu yazımda, Yolda.com’da stajyer olarak geçirdiğim ilk ayımda deneyimlediklerimi ve daha verimli bir staj dönemi geçirebilmek hakkındaki görüşlerimi paylaşmak istedim.

Keyifli okumalar! ☕️

Yolda.com serüvenim nasıl başladı?

Yolda.com ile iletişime geçtikten hemen bir gün sonra online mülakat sürecim başladı. İlk gün sohbet tadında geçen, Yolda.com’u daha yakından tanımaya başladığım ve kısaca kendimden bahsettiğim sosyal mülakattan bir gün sonra da kısa bir teknik mülakata girdim. Az da olsa React.js bilgim olduğunu söylediğimden temel seviyede bir React sorusu üzerinden konuşarak, problemin çözümüne beraber ulaşmaya çalışarak yarım saatten kısa bir süre içerisinde teknik mülakatı da tamamlamış oldum. Aynı gün içerisinde staj için kabul edildiğimi öğrendim. Onboarding ve ekipmanları teslim alabilme süreçleri ofiste olacağından Ankara’dan İstanbul’a gideceğim uçağın saatine bile karar vermiştik. Sürecin bu kadar hızlı ilerlemesi beni baya şaşırtmıştı.

Ofisteki ilk günüm

Her ne kadar uzaktan staj yapacak olsam da işteki ilk günümün ofiste olacak olması fazlasıyla heyecan vericiydi. Ankara’dan İstanbula güzel bir yolculuğun ardından ofise geldim. Sıcak bir karşılamayla ofis turunu tamamladık ve sözleşmeleri imzaladım. Ardından uzun bir süre iş bilgisayarına çoğunu ilk defa gördüğüm ama kısa bir süre içerisinde alışacağım karmaşık programların kurulumlarıyla ilgilendik. Son olarak da Yolda.com’un kurucu ortağı ve CTO’su olan Murad Özsert ile şirketin vizyonu ve stajyerlerden beklentileri hakkında uzun uzun konuştuk.

Şirket içinde stajyerinden şirketin kurucusuna kadar insanlar arasında ulaşılamaz duvarlar olmaması, herkesin dilediği ekipten dilediği kişiye kolayca ulaşabiliyor olması bence bir stajyer için en değerli şeylerden bir tanesi. Çünkü stajyerler olarak bir projenin her parçasını inceleyebilmeli ve dilediğimiz konularda insanlara sorular sorabilmeliyiz ki öğrenme sürecimizi hızlandırıp uzmanlaşmak isteyeceğimiz alana daha sağlıklı bir şekilde karar verebilelim.

Ofisteki ilk günümde en çok dikkatimi çeken bir diğer konu da Yolda.com’da bu ortamın sağlanmış olduğuydu. Ofis içerisinde herkes iç içe çalışıyor, uzaktan çalışanlar ise Slack adlı uygulama sayesinde şirket içerisinden herkese kolayca ulaşabiliyor. Çalışırken de insanların merak ettiğimi sormam için ısrar ettiği bir yerde ben öğrenmek istediğim sürece insanların öğretmek isteyeceğini görmem benim için gerçekten çok değerliydi.

Neler yapıyoruz?

Yolda.com, özetle teknolojiyi kullanarak lojistik işlerini daha verimli hale getirmeyi amaç edinen bir şirket. Bunu gerçekleştirecek ürünleri geliştirebilmek için şirket içindeki teknik ekip çeşitli takımlara ayrılmış durumda. Benim de içinde bulunduğum “Shipment” takımı, lojistik işlerinin yönetildiği bir internet sitesiyle mobil uygulamasının ürün taşımalarıyla ilgili olan kısımlarından sorumlu. Çok da kalabalık olmayan bu takım bir product manager, “frontend” ve “backend” geliştiricilerinden oluşuyor.

Frontend geliştirici stajyeri olarak websitemizin ve mobil uygulamamızın arayüzlerini geliştirmede takımıma katkı sağlamaya çalışıyorum. Bu süreçte kullandığımız javascript kütüphaneleri olan React ve React Native gibi güncel teknolojilerin yanı sıra bir ekibin parçası olarak nasıl çalışılır, uzaktan çalışarak nasıl en az ofis ortamında çalışmak kadar verim sağlanabilir, iş hayatında insanlarla nasıl iletişime geçilir gibi sosyal alanlarda da çok değerli tecrübeler edindim ve edinmeye de devam ediyorum.

Yolda.com daha pandeminin ilk zamanlarında kurulduğundan yeni diye adlandırılan çalışma düzenini kültürüne oturtmuş bir şirket. Benim de dahil olduğum teknoloji ekibiyle de uzaktan çalışıyoruz. Uzaktan çalışırken de en az ofiste çalıştığımız kadar verimli olabilmek için birazdan anlatacağım bazı rutin toplantılarımız ve çalışanlar arasında iletişimi kolaylaştırmak için çeşitli teknolojik araçlarımız var.

Çalışma Düzenimiz

Uzaktan çalışırken kullandığımız ana iletişim uygulamaları şirket içi mesajlaşma platformu olan Slack ve son yıllarda hepimizin fazlasıyla kullandığı Zoom. Kendi görevlerimiz üzerinde çalışırken ulaşmak istediğimiz kişilere veya gruplara Slack aracılığıyla ulaşıyor ve görüşmeleri Zoom üzerinden yapıyoruz.

Rutinlerimiz

1- Daily: Kendi günlük yaşantımda da uygulamak istediğim bu rutinde her sabah işe başlamadan önce discord üzerinden toplanıp bir önceki gün neler yaptığımızdan ve bugün neler yapacağımızdan bahsediyoruz. Bu sayede hem ekipteki herkesin neler ile meşgul olduğunu öğrenebiliyor hem de kendi günümüzü planlamış ve bu planı da ekip arkadaşlarımızla paylaşmış oluyoruz.

2- Planning: Her iki haftada bir gerçekleştirdiğimiz bu toplantıda büyük bir problemi veya çıkartmak istediğimiz yeni bir özelliği küçük iş parçalarına bölüp bu işleri Jira üzerinden takım içinde dağıtıyor ve bir önceki planning toplantısında dağıttığımız ve 2 hafta boyunca üzerinde çalıştığımız görevleri değerlendiriyoruz.

3-Monthly: Her ay sadece takım olarak değil, tüm Yolda.com çalışanlarıyla beraber gerçekleştirdiğimiz bu toplantıda bir ay içinde yaptıklarımız ve bir sonraki ay için planlarımızı konuştuğumuz, aramıza yeni katılanların (ki girdiğim tek monthly de ben de bu kısımdaydım) kendilerini tanıttığı ve anonim bir şekilde şirket içi soru cevap yapabildiğimiz bir etkinlik gerçekleştiriyoruz.

Sosyal ilişkiler ve lojistik günü partisi

Daha ilk mülakattan itibaren tanıştığım herkesin bana çok yakın davranması, ekibimdeki kimseyle yüz yüze tanışamasam bile çalıştığım yere çok hızlı bir şekilde alışmamı ve ısınmamış sağlamıştı.

9 Haziran Lojistik günü etkinliği sayesinde de Yolda.com ekibinin çoğunluğu yüz yüze bir araya geldi. Bu etkinlikte hem sadece uzaktan konuşabildiğim takım arkadaşlarımla ilk defa yüz yüze görüştüm hem de farklı alanlardan yeni insanlarla tanışma fırsatı buldum. İki gün boyunca ofiste bazen günlük hayattan bazen de işlerden bahsederken aynı zamanda yeni bir özelliği çıkarabilmek için hep beraber çalıştık. Burada geçirdiğim bu iki gün benim de Yolda.com’un bir parçası olduğumu hissetmemde fazlasıyla faydası oldu.

Tech team

İş çıkışlarında ise iki gün boyunca iş arkadaşlarımla dışarıda çeşitli yerlerde zaman geçirdik. İlk gün teknik ekip olarak uzunca bir masanın etrafında saatlerce iş hayatından bilgisayar oyunlarına kadar her türlü konu hakkında muhabbet ettik. Ertesi gün de hazır İstanbul’a gelmişken bir de Kadıköy’e uğrayalım dedik. Günün sonunda benim kaybolmamdan korktuklarından , ki haklılar :), gideceğim yere kadar bana eşlik etmek isteseler de telefonumun bozuk navigasyonu yüzünden bu sefer hep beraber kaybolup neredeyse saatlerce yürümek zorunda kaldık. Yine de günün sonunda herkesin süreçten keyif aldığını gördüğümden tatlı bir anı olmuş oldu.

Bu iki gün içerisinde iş hayatının eğlenceli de olabileceğini gördüm ve geleceğe olan hevesim bir tık daha artmış oldu.

Bitirirken

1 aydır Yolda.com’dayım ve önümde daha 2 aylık bir yaz tatili var. 1 ay gibi kısa bir süre içinde bile çok farklı teknolojilerle çalışma fırsatım oldu, bir sürü yeni şey öğrendim ve daha öğreneceğim çok şey olduğunun farkına vardım. Özellikle staj yaparken yazılımda uzmanlaşmak istediğimiz alana genelde daha karar vermemiş olduğumuzdan staj dönemi, farklı alanları tanımak ve nereye yöneleceğimize karar vermek açısından çok önemli bir fırsat.

Stajyerler olarak çalıştığımız şirkette bir ürünün gelişim sürecine olabildiğince hızlı bir şekilde dahil olmaya çalışmalı, sadece kendi çalıştığımız alanı değil de projenin bütününü incelemeli ve merak ettiğimiz yerlerde işin uzmanlarına sorular sormaktan çekinmemeliyiz. Böylece staj dönemimizden en fazla verimi alabiliriz.

Benimle veya ekip arkadaşlarımla iletişime geçmek isterseniz bize LinkedIn üzerinden çekinmeden ulaşabilirsiniz.

--

--