Yolda.com’da veri analisti olma yolculuğum

Stajyerlikten tam zamanlı çalışmaya

Nisa Taşdöğen
Yolda.com Tech
4 min readAug 24, 2022

--

Bu yazımda, stajyerlikten sonra tam zamanlı olarak çalışmaya başladığım Veri Analisti olma yolculuğumdan bahsedeceğim.

Keyifli okumalar!

Staj öncesinden

Yolda.com ile tanışma sürecim aslında stajyer olarak çalışmaya başlamamdan çok daha öncesine uzanıyor. Hem mezun olmaya yaklaşan bir üniversite öğrencisi olarak hem de bana katkısının olmasını istediğim iyi bir şirkette staj yapmak isteyen biri olarak sık sık Türkiye’deki ve yurt dışındaki şirketleri araştırıyordum. Şirketlerin açık pozisyonlarına bakar, iş ilanlarını okur, web sitesi ve LinkedIn’de yapılan paylaşımlarına bakar, çalışanlarını araştırırdım.

Yolda.com ile de böyle bir araştırmanın içindeyken karşılaştım. Hem kurulalı henüz 2 yıl bile olmamış olması hem de spesifik bir alanda vizyonu geniş bir iş yapıyor olması beni etkilemişti. 2021 yılının Nisan ayında karşılaşıp takibe aldığım Yolda.com benim staj yapmak isteyeceğim bir şirketti. Yaklaşık 6–7 ay gibi bir süre takip ettikten sonra Data Analyst Intern pozisyonu için iletişime geçtim ve mülakatlı aşamalardan sonra Yolda.com’da Data Analyst Intern olarak çalışmaya başladım.

Stajyerliğin benim için eşsiz bir deneyim olduğunu söylemeliyim. Başarılı ve hızla büyüyen bir start-up’ta stajyer olmak öğreneceğim birçok şey olduğu anlamına geliyordu benim için. Bu heyecan ve mücadele dolu 4 ayın sonunda üniversitemden mezun oldum ve Yolda.com’da tam zamanlı olarak çalışmaya başladım.

Bu süreç zarfında elbette kariyer ve sosyal anlamda düşünce dünyamda bazı değişiklikler oldu. Verilere olan bakış açım, doğru analiz nasıl yapılmalı, analistlikte araç, amaç ve öncelik ne olmalıdır gibi birçok konuda fikir sahibi oldum. Soru sormanın ne kadar kıymetli olduğunu öğrendim. Sorduğumuz sorularla ve aldığımız yanıtlarla beraber işimizin ne kadar kolaylaştığını ve soruna nereden yaklaşmam gerektiğini öğrendim. Bu deneyimlerim de elbette iş dışında da sorunlara yaklaşma ve çözme şeklime kesinlikle pozitif etki etti diyebilirim.

Stajyer iken aldığım sorumluluklar ve öğrendiklerim yapıyor olduğum işe, sorduğum sorulara ve düşünce metotlarıma çokça katkıda bulundu. Birçok deneyimim benim için bir ilkti ve ilk deneyimim olmasının zorluğu sayesinde zorlandıkça öğrendim, öğrendikçe geliştim.

Örneğin, ilk defa API bazlı bir sistemi tanıma fırsatım oldu. Bulut teknolojilerini ve bununla beraber BI toolarını kullandım. İlk defa bir makine öğrenmesi projesi için çalışma deneyimim oldu. Kısacası Yolda.com’un geliştirdiği yazılım ürünü sayesinde birçok farklı teknolojiyi tanıma ve öğrenme şansım oldu.

Elbette bu süreçte görevlerimde zorlandığım, hatalar yaptığım, görevimi yapamadığım veya neyi neden yaptığımı anlamadığım zamanlarım oldu. Karşılaştığım sorunların neden kaynaklandığını araştırdığım halde cevabı bulamadığım zamanlar da. Bu gibi zamanlarda yılmamak ve soru sormaktan çekinmemek gerekiyor. Zorlandığımız konu her ne ise onun üzerine gitmeliyiz. Sorunları ancak çözmeye çalıştıkça ortadan kaldırabiliriz. Bunu göz ardı etmemek gerek. Ben de bunu yaşayarak öğrendim. :)

Sona doğru

Stajımın sonlarına yaklaşırken edindiğim tecrübeler ve üzerinde çalıştığımız projeler sayesinde gelecekte edineceğim birçok tecrübe ve çalışacağım birçok proje için heyecanlanmaya başladım. Son günlerde mentorüm ve ekip liderimiz Yonus Kula ile bir araya gelip staj sürecini beraber değerlendirdik ve karşılıklı olarak devam etmek istediğimizi kararlaştırdık. Benim için staj süreci oldukça verimli geçmişti. Ekip arkadaşlarım da bu süreçte bana hep destekte bulundular ve tüm bu sürecin karşılıklı olarak verimli geçmesi için yardımcı oldular. Bu sebeple staj sonrasında tam zamanlı olarak devam etme kararı almıştım. Ne istediğimi bildiğimden emindim ve mutluydum. Bu da stajdan sonra devam etmem için yeterliydi.

Ek olarak, stajyerken aldığım sorumluluklar, iş arkadaşlarımla olan iletişimim, şirketle kurduğum bağ tam zamanlı olarak çalışmaya başladıktan sonra daha da derinleşti. Benim için çalışma hayalini kurduğum bir şirkette işe başlıyor olmak tarifsiz bir deneyim. Bu sebeple motivasyonum oldukça yüksek.

Tüm bunların dışında benim de öğrenmeye ve gelişmeye devam etmem için elinden gelen her şeyi yapan bütün iş arkadaşlarım da bu sürecin ve motivasyonumun bir parçası oldu.

Şimdi ise tam zamanlı olarak çalışmaya başlayalı 3 ay oldu ve öğrenmeye, gelişmeye devam ediyorum. Yolda.com ekibinin hep gelişmeye ve öğrenmeye destek olan vizyonu sayesinde çok daha faydalı işlerin içinde bulunacağımıza inanıyorum.

Bu yazıyı okuyan herkese edindiğim tecrübeye dayanarak, gelişiminize değer veren yerlerde ve size değer veren insanlarla bir arada olmasını tavsiye edebilirim. Umarım anlattıklarım sizler için faydalı olmuştur.

Merak ettiğiniz bir konu olursa benimle LinkedIn üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Hoşça kalın!

--

--